PDA

View Full Version : Randall cabinet



ben vanhoof
3 december 2007, 17:20
Hallo! Ik ben op zoek naar een nieuw cabinet. Waarschijnlijk ga ik 1 van volgende weekends naar musicstore om cabinets te testen. Nu verkoop ik een marshall 1936 cabinet met v30 speakers, en iemand doet me een bod om dit te ruilen met een randall RA412VC (met v30 speakers). Iemand ervaring met randall cabinets? Ik heb deze nog nergens kunnen testen. Ook musicstore had geen randall cabinets ter beschikking toen ik daar een half jaar geleden ging testen.

Of is het beter om te sparen voor bv een bogner of een diezel? Mijn budget is momenteel maximum €1000.

AART
3 december 2007, 17:23
Controleer even of er echt V30's inztten, er stond laatst een randall op MP en dat was een model waar eigenlijk seventy80's inzitten maar die gast zei v30's.
Als die er inderdaad inzitten, doen!

Randall maakt de laatste jaren erg goed spul!En die series waar V30's inzitten zijn echt goed spul, zeker beter dan gemiddeld.

toneblo
3 december 2007, 17:35
Waarom niet gewoon voor net geen 400,- bij musicstore de fame kast?
Super strak, net genoeg resonantie om lekker te kunnen dreunen en net niet genoeg om modderig te gaan!!
Zeer goede kast voor heel weinig, wordt ook nog eens voor niks bij je thuis gebracht!!
Krijg je de kans om eens te luisteren bij iemand die hem heeft, zeker doen, je bent gelijk om!!
Ff, waarom doe je die marshall weg dan?

AART
3 december 2007, 18:03
Randall lijkt me toch een stukje beter, mits het van de XL series komt. Fame bleek namelijk toch MDF/spaanplaat laatst volgens mij.

ben vanhoof
3 december 2007, 18:09
Komt niet van de Xl series maar de serie er juist onder. Het cabinet is een jaar oud. Ik doe het marshall cab weg omdat ik een nieuw 4x12 zoek omdat mn londen city stack weg gaat, heb sinds gisteren een jvm410 head binnen.
Ik vind de 1936 ook gewoon niet goed genoeg, klinkt niet strak in de bas en geeft té veel mids (voor metal/hardrock) en te weinig bas.

Dat fame cabinet vond ik ook te midderig en niet strak genoeg in de bas. Van musicstore waren de diezel, laboga en mesa de cabinets die er voor mij het beste uit kwamen (4x12).

AART
3 december 2007, 18:10
Komt niet van de Xl series maar de serie er juist onder. Het cabinet is een jaar oud. Ik doe het marshall cab weg omdat ik een nieuw 4x12 zoek omdat mn londen city stack weg gaat, heb sinds gisteren een jvm410 head binnen.
Ik vind de 1936 ook gewoon niet goed genoeg, klinkt niet strak in de bas en geeft té veel mids (voor metal/hardrock) en te weinig bas.

Dat fame cabinet vond ik ook te midderig en niet strak genoeg in de bas. Van musicstore waren de diezel, laboga en mesa de cabinets die er voor mij het beste uit kwamen (4x12).

Hmm, is de kast van de MTS series of de G3?

En zijn de speakers origineel of vervangen?

casper innosence
3 december 2007, 18:13
Hallo! Ik ben op zoek naar een nieuw cabinet. Waarschijnlijk ga ik 1 van volgende weekends naar musicstore om cabinets te testen. Nu verkoop ik een marshall 1936 cabinet met v30 speakers, en iemand doet me een bod om dit te ruilen met een randall RA412VC (met v30 speakers). Iemand ervaring met randall cabinets? Ik heb deze nog nergens kunnen testen. Ook musicstore had geen randall cabinets ter beschikking toen ik daar een half jaar geleden ging testen.

Of is het beter om te sparen voor bv een bogner of een diezel? Mijn budget is momenteel maximum €1000.

hey ben,

over randall weet ik niet veel. Maar ik heb net een nieuwe kast gekocht. Hiervoor heb ik Mesa Oversized, Engl, Orange en Bogner vergeleken. Tis een stukje smaak, maar ik vond de Orange veruit de beste. EN deze was ook nog de goedkoopste van de 4

Kijk hier naar mijn review http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100347&highlight=nieuw+cabinet

Succes iig!

ben vanhoof
3 december 2007, 18:15
Hmm, is de kast van de MTS series of de G3?

En zijn de speakers origineel of vervangen?
De speakers zijn origineel, heb hier dit cabinet online te koop gevonden: http://www.musik-produktiv.de/shop/Druckansicht.aspx?artikel_id=98633

AART
3 december 2007, 18:22
lijkt me faire ruil qua waarde, maar moet wel je ding zijn.

ben vanhoof
3 december 2007, 18:25
Ik ben idd wel geinteresseerd in de ruil, maar het kan wel zijn dat wanneer ik terug wat geld heb ik mss toch wel voor een bogner/diezel of orange ga gaan. Zal ik dan dit cabinet dan wel verkocht krijgen voor een schappelijke prijs? Echt bekend zijn ze niet, en voor dat 1936 cab krijg ik wel 350 denk ik.

Btw, hij wil ruilen met €50 opleg langs mijn kant.

AART
3 december 2007, 19:00
Hmm, die opleg lijkt me niet terecht. Al is jouw prijs wel aan de hoge kant, dat ga je niet krijgen voor een 1936, zelfs met V30's.

Die Randall kan je wel slijten voor 350/400 mits een nette advertentie met nette foto en hij moet in goede staat zijn.

ben vanhoof
3 december 2007, 19:18
Je zegt dat €350 te veel is voor die 1936 en dat die €50 opleg niet terecht is, maar dat je dat randall cabinet wel voor 350-400 verkocht krijgt...
Het cabinet is volgens de eigenaar wel licht beschadigd, er is "vanvoor +/- 0.5 cm tolex af". De eigenaar wil ruilen omdat hij op zoek is naar een compactere set.

AART
3 december 2007, 19:23
Je zegt dat €350 te veel is voor die 1936 en dat die €50 opleg niet terecht is, maar dat je dat randall cabinet wel voor 350-400 verkocht krijgt...
Het cabinet is volgens de eigenaar wel licht beschadigd, er is "vanvoor +/- 0.5 cm tolex af". De eigenaar wil ruilen omdat hij op zoek is naar een compactere set.


Je hebt gelijk, beetje wazige zin vaan mij, maar bij die opleg vergelijking ga ik nog uit van die 350, later twijfel ik dara pas aan in die zin ;)

Maar ik zou het alleen doen als hij jou bevalt en zonder opleg.

JeanPaul du Vinnie
3 december 2007, 22:01
Hoi Ben,

Ik zat met m'n 1936 (met GT's, wel) met hetzelfde gebrek aan bas-probleem en ik ben bijna zeker dat ik naar dezelfde Randall als die van jou nu heb zitten kijken. Hij vroeg toen wel nog 450 en dat vond ik net wat te veel. Ik ben bij m'n eerste plan gebleven en ga, zodra ze in de Guitar Shop weer in stock zijn, een Orange PPC212 kopen voor onder de Marshall. Als alles goed gaat zou me dat een fantastisch geluid moeten geven...

ben vanhoof
3 december 2007, 22:38
Ik ga denk gewoon wachten tot mn Londen city bulldog stack en dat marshall cabinet weg zijn, dan heb ik ongeveer €1000 ter beschikking. Daar moet wel iets moois voor te vinden zijn.

casper innosence
3 december 2007, 23:19
Hoi Ben,

Ik zat met m'n 1936 (met GT's, wel) met hetzelfde gebrek aan bas-probleem en ik ben bijna zeker dat ik naar dezelfde Randall als die van jou nu heb zitten kijken. Hij vroeg toen wel nog 450 en dat vond ik net wat te veel. Ik ben bij m'n eerste plan gebleven en ga, zodra ze in de Guitar Shop weer in stock zijn, een Orange PPC212 kopen voor onder de Marshall. Als alles goed gaat zou me dat een fantastisch geluid moeten geven...

die oranges klinken echt supervet...goed gebalanceerd en heel duidelijk in de mix. heb nu zelf een maandje een ppc412 en ik wil niet anders meer.

Wat voor marshall heb je?

JeanPaul du Vinnie
4 december 2007, 10:36
Een Marshall 1936 met G12T75's.

Ik ben eigenlijk een beetje aan het twijfelen: ofwel deze met de 2x12 Orange onder elkaar (zijn overigens verschillende impedanties) of de Marshall verkopen en voor een 4x12 Orange gaan...

casper innosence
4 december 2007, 21:06
ligt eraan wat voor sound je zoekt.. ik ben heeel tevreden met mn Orange.

ben vanhoof
4 december 2007, 21:11
Wat denken jullie nu over de ruil? Zou ik mn marshall 1936 V30 kast ruilen voor de randall 4x12 met v30 met €50 opleg of niet? En ja, ik kan ze idd beter gaan testen maar dat is dan een uur rijden.

JeanPaul du Vinnie
4 december 2007, 21:32
Klinkt als een (erg) goeie ruil volgens mij. Maar moet je daar niet sowieso heen om de cabs om te wisselen...?

ligt eraan wat voor sound je zoekt.. ik ben heeel tevreden met mn Orange.
Massief met veel laag maar ook helder als het moet :)

ben vanhoof
4 december 2007, 21:38
Ja, maar dat is het juist. Als ik daar ben en het cabinet staat me niet echt aan ben ik voor niets naar daar gereden.

JeanPaul du Vinnie
4 december 2007, 23:48
Mja. Als je meer bas en laag wilt zal je sowieso wel blijer zijn met die Randall dan je nu bent met de 1936. Daarbij kan 't niet echt misgaan als je maar vijftig euro moet bijleggen. Ik zou de gok wagen.

Jim Haagmans
5 december 2007, 01:09
ik denk ook niet dat ie onderdoet voor je marshall 1936 wat betreft bouwkwaliteit. + het is een 4x12 dus in principe moet je uit die deal kunnen halen wat je graag wil :)

Baker
5 december 2007, 09:14
Waarom ga je niet gewoon voor een marshall 4x12 met g12t75?
Deze speaker past heel erg goed bij de JVM.

Ik heb veel cabs getest, en dit leek me een goede oplossing. Ook nog eens de mooiste én de goedkoopste!

Voor die 1936 moet je wel 300 Euro kunnen krijgen
En die 4x12 cabs staan geregeld op marktplaats. 350 moet lukken...

Ben je voor 50 euro de man!

ben vanhoof
5 december 2007, 09:56
Ik heb momenteel een LC 4x12 maar die gaat de deur uit, samen met mn bulldog head. Momenteel speel ik dus op die kast, en die heeft echt wel laag genoeg. Ik ben een half jaar geleden naar keulen geweest en heb daar vanalles getest. De marshall kasten vond ik veel te schel, zeker de g12 -75 versie. Vooral diezel, mesa en laboga kasten hadden indruk op me gemaakt.

Ik wil vooral geen schelle kast. Mn LC cabinet klinkt nu ook wel een beetje schel, en ik denk dat zo'n marshall kast geen echte vooruitgang gaat zijn. Mss moet ik toch nog maar eens naar Keulen rijden om te testen.
Nogmaals; momenteel heb ik geen geld, maar die LC krijg ik binnen een bep tijd wel weg voor €600 en dan die marshall voor €300 = €900. Daar valt wel iets moois mee te kopen denk ik...

Baker
5 december 2007, 10:30
mm ja ok,

met zo'n budget moet er zeker iets beters te krijgen zijn dan een marshall kast.

Rormo
5 december 2007, 10:53
Ik heb momenteel een LC 4x12 maar die gaat de deur uit, samen met mn bulldog head. Momenteel speel ik dus op die kast, en die heeft echt wel laag genoeg. Ik ben een half jaar geleden naar keulen geweest en heb daar vanalles getest. De marshall kasten vond ik veel te schel, zeker de g12 -75 versie. Vooral diezel, mesa en laboga kasten hadden indruk op me gemaakt.

Ik wil vooral geen schelle kast. Mn LC cabinet klinkt nu ook wel een beetje schel, en ik denk dat zo'n marshall kast geen echte vooruitgang gaat zijn. Mss moet ik toch nog maar eens naar Keulen rijden om te testen.
Nogmaals; momenteel heb ik geen geld, maar die LC krijg ik binnen een bep tijd wel weg voor €600 en dan die marshall voor €300 = €900. Daar valt wel iets moois mee te kopen denk ik...

Lijkt me sterk dat je die LC bulldog kwijt raakt voor 600. Nieuwprijs daarvan is 700. Dan is 600 toch wel veel, meeste mensen zullen er op rekenen iig de buizen te moeten vervangen en dan zijn ze bij jou al net zo duur uit als met een nieuwe...

Verder lijkt die ruil me geen slechte deal. Ik zou het doen.

Jim Haagmans
5 december 2007, 12:20
Ik heb momenteel een LC 4x12 maar die gaat de deur uit, samen met mn bulldog head. Momenteel speel ik dus op die kast, en die heeft echt wel laag genoeg. Ik ben een half jaar geleden naar keulen geweest en heb daar vanalles getest. De marshall kasten vond ik veel te schel, zeker de g12 -75 versie. Vooral diezel, mesa en laboga kasten hadden indruk op me gemaakt.

Ik wil vooral geen schelle kast. Mn LC cabinet klinkt nu ook wel een beetje schel, en ik denk dat zo'n marshall kast geen echte vooruitgang gaat zijn. Mss moet ik toch nog maar eens naar Keulen rijden om te testen.
Nogmaals; momenteel heb ik geen geld, maar die LC krijg ik binnen een bep tijd wel weg voor €600 en dan die marshall voor €300 = €900. Daar valt wel iets moois mee te kopen denk ik...

Als je een kast zoekt die vooral niet schel is moet je vooral ook even de orange 4x12 v30 testen, dat zijn echt superkasten én coole looks :)

ben vanhoof
5 december 2007, 13:08
Lijkt me sterk dat je die LC bulldog kwijt raakt voor 600. Nieuwprijs daarvan is 700. Dan is 600 toch wel veel, meeste mensen zullen er op rekenen iig de buizen te moeten vervangen en dan zijn ze bij jou al net zo duur uit als met een nieuwe...

Verder lijkt die ruil me geen slechte deal. Ik zou het doen.

Ik heb al 2 mensen gevonden die de set wel voor die prijs wilden kopen. 1 heeft afgebeld, en 1 is aan het overwegen. De set is btw nog maar een dik jaar oud en heeft nog garantie tot eind augustus 2008.
In zo'n orange cabinet ben ik ook wel geinteresseerd. Kga denk de ruil aannemen, dat randall cabinet kan ik later nog altijd verkopen.

ben vanhoof
27 december 2007, 21:16
Sorry voor dit topic te bumpen, maar ik ben er dus nog altijd niet uit. De londen city heb ik verkocht voor €600, en de marshall 1936 v30 heb ik nog altijd (wel boden op gehad, maar niemand is 'm komen halen). Die gast met zn randall v30 (Randall RA412VC) kast wil nog altijd ruilen met mn 1936 met €50 opleg langs mijn kant.

Nu; heeft hier echt niemand al met een randall v30 kast gespeeld? Valt zo'n randall cabinet nog aan een redelijke prijs (€350) te verkopen moest ik het niets vinden?

Jimwoud
28 december 2007, 12:39
Sorry voor dit topic te bumpen, maar ik ben er dus nog altijd niet uit. De londen city heb ik verkocht voor €600, en de marshall 1936 v30 heb ik nog altijd (wel boden op gehad, maar niemand is 'm komen halen). Die gast met zn randall v30 (Randall RA412VC) kast wil nog altijd ruilen met mn 1936 met €50 opleg langs mijn kant.

Nu; heeft hier echt niemand al met een randall v30 kast gespeeld? Valt zo'n randall cabinet nog aan een redelijke prijs (€350) te verkopen moest ik het niets vinden?
Ik denk zeker dat het een goede deal is. V30 kasten gaan altijd wel weg, want iedereen overweegt het merk, zoals jij dat nu ook doet, en volgens mij zijn die V30 kasten van Randall veel beter gebouwd dan die standaard kasten van ze. En laag zullen ze zeker genoeg hebben. En 300 krijg je niet zo snel meer voor zo'n 1936, eerder 250.