PDA

View Full Version : what about the boston tuner?



Hallie
3 december 2007, 13:54
hele simpele vraag...

ik speel wekelijks met mijn band in de oefenruimte, en over een paar maanden ook in kroegjes.

en ik wil graag een tuner..
laat het nou een keuze zijn tussen de boss Tu-2 en die van boston. :nervous:

de vraag dus.. is die van boston accuraat? is dat een goede keus? want het scheelt 40-50 euro.. en daar kan je ook best wel wat leuks voor halen!
want als student heb ik niet echt veel geld!.
en als men zegt.. spaar alsjeblieft door voor een boss of korg.. waarom dan?

bedankt!

almarvk
3 december 2007, 13:56
De Boss is gewoon beter. Goedkoper en nog beter is de Korg DT-10. Dan heb je voor een nette prijs een super tuner.

Ik heb zelf de tuner van Behringer, en die is ook prima :D

Hellsbellsnl
3 december 2007, 14:01
Boston werkt prima.

Kan over de andere niet oordelen echter de korg schijnt preciezer te zijn.

Kim Wilson
3 december 2007, 14:08
De Boston ken ik niet, en de Korg heb ik nooit getest. Ik heb zelf de Boss, en die is accuraat genoeg.

Hallie
3 december 2007, 14:11
ja het schijnt zelfs dat de korg 0,1 acurater is dat de boss :dance: .
maarja.. ze zijn even duur.. alleen bij pieterverstuy ofzo??
is de korg 78,00

dan blijft de 50 euro van boston toch goedkoper..

artnaz
3 december 2007, 14:12
Volgens mij is die Boston een "budget DT-10". Een vriend van me heeft er één, is een prima ding. Wellicht dat je het belangrijk vindt: de Boss is niet True-Bypass, en met buffer. De Boston is wel True-Bypass.

Heb zelf de Strobostomp, en ben harstikke tevreden. Alleen blijf ik hem lelijk vinden... :p

Hallie
3 december 2007, 14:17
hm wat doet true bypass eigenlijk?

als alle pedalen true bypass zijn.. heb je toch minder ruis?

niet dat ik veel pedalen heb anyway.. en de korg.. is die true bypass?

Kim Wilson
3 december 2007, 14:18
Nee, true bypass heeft niks met ruis te maken. Een GE-7 wel, dat is een instant ruisgenerator. Ik zag dat je zo'n ding zoekt, let daar dus effe op. ;)

artnaz
3 december 2007, 14:22
Als het pedaal uitstaat gaat het signaal direct door, zonder door het hele electronische circuit te gaan. Dat betekent dat je minder signaal verliest, dus beter geluid. Nou is dat TB-gebeuren een beetje overhyped, maar meestal is het nooit weg. Die Boss-zouden wel veel van het signaal moeten snoepen, maar daar kan ik weinig over zeggen. Al mijn Boss-pedaaltjes heb ik in een paar weken verkocht toen, dat was een soort eerste kennismaking tot de effecten voor mij.

De Korg is dus wel TB dacht ik. Als je safe wilt spelen gewoon dat ding halen, al is hij prijziger dan de andere. Maar die Boston is eigenlijk ook prima...

Hallie
3 december 2007, 14:22
oke bedankt :p
maar zo Ge-7 lijkt wel een perfecte oplossing. voor voorlopig. want je kunt boosten en cutten en etc.. ook voor thuis heb ik dat nodig, want mijn amp heeft alleen maar een volume knop!. maar om niet af te dwalen.
ik zoek wel even wat van true bypass op.
maar kim.. hoe los ik dat geruis van die Ge-7 dan op? om ook nog is een noise supressor te kopen.. moet ik een lening gaan afsluiten :(

artnaz
3 december 2007, 14:25
Als je een beetje kan solderen zou ik de Graphic EQ van BYOC halen. Is goedkoper, 10-bands i.p.v. 7, TB, en met betere componenten.

Heb hem ook gehaald, alleen ben ik niet verder gekomen dat de printplaat afmaken. Druk dit, druk dat, en nu gaan we akoestisch spelen wegens gebrek aan drummer en toetsenist...

Kim Wilson
3 december 2007, 14:26
...
maar kim.. hoe los ik dat geruis van die Ge-7 dan op? om ook nog is een noise supressor te kopen.. moet ik een lening gaan afsluiten :(
Ik heb drie Boss pedalen, waaronder de GE-7, en ik heb geen hoorbare last van toneverlies. En die ruis los je op door in een band te spelen. Een beetje ruis hoor je niet weer terug als je met z'n allen staat te spelen. ;)

Hallie
3 december 2007, 14:28
nou dat BYOC pedaaltjes intresseren mij wel, maar om ze naar nederland te halen, zijn ze best prijzig. opzich kan ik wel solderen. maar ik heb nooit zoiets gesoldeerd. een vriend van mij heeft de fuzz daarvan

qwertyuiop
3 december 2007, 14:29
Heb de boston-tuner nu een jaar, ongeveer 40 gigs mee gedaan; is een prima apparaat, stevig, true-bypass, en stemt accuraat genoeg.
snap ook niet helemaal waarom sommigen zeggen dat de boss beter zou zijn?
zeker als je student bent; gewoon de boston kopen voor die 50 euri!

Hallie
3 december 2007, 14:29
En die ruis los je op door in een band te spelen. Een beetje ruis hoor je niet weer terug als je met z'n allen staat te spelen. ;)[/QUOTE]

je hebt gelijk:), als je de gain flink open hebt.. ruist het ook!.

artnaz
3 december 2007, 14:32
nou dat BYOC pedaaltjes intresseren mij wel, maar om ze naar nederland te halen, zijn ze best prijzig. opzich kan ik wel solderen. maar ik heb nooit zoiets gesoldeerd. een vriend van mij heeft de fuzz daarvan
Nee hoor, dan zijn ze zelfs goedkoper. Maar het punt is dat ze niet internationaal verzenden... :D

Je hebt in Nederland wel gewoon dealers. Als ik me niet vergist had ik de mijne bij www.drtube.nl gekocht voor 85 euro. Nu ik dat zie is dat trouwens niet eens goedkoper dan de Boss... :p

Maargoed, wel beter, en bovendien leuk om te doen. En het is ook een fijn gevoel als je over je zelfgemaakte pedaaltje speelt. Misschien kan je vriend je ermee helpen mocht je in de problemen raken? En anders heb je altijd het forum nog... :D

Hallie
3 december 2007, 14:38
Maargoed, wel beter, en bovendien leuk om te doen. En het is ook een fijn gevoel als je over je zelfgemaakte pedaaltje speelt. Misschien kan je vriend je ermee helpen mocht je in de problemen raken? En anders heb je altijd het forum nog... :D

daar geloof ik je meteen! en ik wil zeker wel eens zoiets gaan proberen:). maar eerst de tuner en de Ge-7! dat is op korte termijn wel nodig!.
mischien de wah van byoc? ik hoorde dat ie lekker was. een wah hoort ook nog op mijn plank en een tube screamer..en chorus, en flanger..
maarja..*zucht*

Kim Wilson
3 december 2007, 14:59
Zoek anders een tweedehands Boss of Korg. Heb je zeker goed spul, en voor €50 moet je zo'n pedaal wel kunnen scoren.

Hallie
3 december 2007, 15:21
ja daar zit ik wel eens aan te denken. maar ik heb het niet op 2e hands spul.. vaak gaat dat via de post enzo.
gebruikers sporen zijn niet erg..maar ja.. maartoch..

EuroCinema
3 december 2007, 16:12
Ik vind die Korg erg okee. Stemapparaten zijn dingen waar je makkelijk tientallen jaren mee doet, dus ik zou er niet op bezuinigen.

Hallie
3 december 2007, 16:48
tja.. daar heb je ook weer een punt!

qwertyuiop
3 december 2007, 17:03
heb overigens een boss tu-12, die is al zeker 20 jaar oud (dacht ik tenminste), en doet het nog steeds!