PDA

View Full Version : Fender Telecaster baja voor rickje



rickert
3 december 2007, 13:33
Dag menschen

Al sinds het dagje telecasters testen met andere forumvrienden zit ik met de telecaster in mn kopf. Nu zijn er 2 gitaartjes uit, en moest er toch weer wat nieuws komen he! Die lege haken in de kamer, dat kan natuurlijk niet. Dus op de meeting heb ik ook even de Baja van JV getest(kort),en gister met Otto (rocker_71) naar de frietbek geweest, en toen wist ik toch wel dat het de baja moest worden. Op mp stond er al 1, had ik op geboden, en gisteravond even bij de man langsgeweest, en ik trof een splinternieuwe telecaster, geen krasje nix, die ik voor 150 minder dan de frietbekprijs mee mocht nemen. Hij ging toch maar niet gitaar leren spelen ofzo, mooi! Het is echt een lekker ding, veelzijdig als de pest door die S1 standenschakelaar(waar ik nog even mee om moet leren gaan), en gewoon omdat het een tele is. Hij kan rauw, rocken, stampen enz. Heerlijke led zeppelin sound van de 1e cd, maar ook lekkere twang. Ik kan je wel vertellen dat deze tele gigantisch de lul is, deze gaat echt afgeragd worden, deze gaat bloed zweet tranen en zaad meemaken, deze word tot op de thrussrod kapotgespeeld ghehehe.


Bibberhandjesfrontalshot:
http://img208.imageshack.us/img208/9240/1011905zg2.jpg

Op je rug bitch!
http://img340.imageshack.us/img340/7949/1011906vx8.jpg

Mooooooi
http://img137.imageshack.us/img137/5771/1011908js3.jpg

headstockert
http://img401.imageshack.us/img401/4030/1011907va9.jpg

almarvk
3 december 2007, 13:37
Ies nice! Ferie nice! :D

cas121
3 december 2007, 13:37
Netjes! gefeliciteerd, lijkt me een goeie aanwinst. Ik voel een baja telehype aankomen...































ik wil er nu ook al 1

bass blom
3 december 2007, 13:37
is er ergens een meldpunt mishandeling gitaren? :D

Kim Wilson
3 december 2007, 13:39
Heeeeejjjjj!!! Collega Baja player! Heb ik je besmet? :D

Wat een mooi ding man! Mooie transparante lak ook. Ik dacht dat ze alleen met een dekkende lak werden gemaakt. Mooimooi!

rickert
3 december 2007, 13:44
Thanks voor de reacties! Ja komt wel beetje door jou Hans, mja alle echte mannen hebben een gretsch en een tele, dus ik moest wel!

pietjeekes
3 december 2007, 13:50
mooie gitaar heb je daar

mooi mooi mooi

The Crash Cowboy
3 december 2007, 13:50
Ze is moooooooooi !

Dirkdewaard
3 december 2007, 13:51
Dope bak Rick!

almarvk
3 december 2007, 13:55
mja alle echte mannen hebben een gretsch en een tele, dus ik moest wel!
En bedankt vriend! :sneaky:

rickert
3 december 2007, 13:58
En bedankt vriend! :sneaky:

Als je het maar weet:p :seriousf:

rocker_71
3 december 2007, 13:59
Ja, cool ding hoor. Klinkt echt vet.
Als ik niet oppas, wordt ik ook nog een tele-man.

rickert
3 december 2007, 14:01
Als ik niet oppas, wordt ik ook nog een tele-man.

En terecht:p!!!

Luke-wannabe
3 december 2007, 14:06
Spuuglelijk.

rickert
3 december 2007, 14:16
Spuuglelijk.

Na lang zoeken heb ik dan eindelijk een gitaar gevonden die op jou lijkt :seriousf:

Luke-wannabe
3 december 2007, 14:25
Na lang zoeken heb ik dan eindelijk een gitaar gevonden die op jou lijkt :seriousf:
Ik ben nog aan het denken wat ik hierop ga zeggen...

Godfather
3 december 2007, 14:28
Ricktekent: gefeliciteerd met je neije telecaster! Geweldig ding lijkt me.

aart steekelenburg
3 december 2007, 14:45
die tele baja's zijn op dit moment zo'n beetje de beste tele's voor je geld... vind ze fijner dan die american series tele

Bart_Blueprint
3 december 2007, 15:03
Gefeli Rick! Altijd nice :)

hesse
3 december 2007, 15:45
Wauw!
Precies degene waar ik op aan het gassen was. En de GAS komt terug... :(
Heerlijke gitaar! Proficiat

peterjasper
3 december 2007, 15:50
Happy NGD!

Leuke gitaar, gisteren bij feedback ook nog op zo'n tele zitten spelen!

Wouter!
3 december 2007, 15:52
aaaaaaah eerst Hans en nu jij, ik wil er ook een:D ziet er echt goed uit!

Blend
3 december 2007, 15:54
grommerdebommerdebom, waarom kunnen al die klootzakken hier al wél zoveel mooie spullen betalen, en ik niet? :sneaky:

neem nou ricktekent, die gast is volgens z'n profiel 19, en heeft een f*cking Gretsch Withe Falcon die nieuw 2500 euro kost, en nu nog een übergeile telecaster!

WAAR DOE JE HET VERDORIE VAN?

hendrix_appendix
3 december 2007, 15:58
Fijn zo'n lekkere telehoer!

rickert
3 december 2007, 16:19
Thanx voor de reacties. En Blend: Veel werken jongen;) Ik zit niet meer op school enzo he...

Harry
3 december 2007, 16:30
ik zeg; lekker!!!!!!

blademan
3 december 2007, 16:35
Bajas Rule!!! Ik heb de desert sand kleurige. Super Teles!!!!

schizo910
3 december 2007, 16:51
Thanks voor de reacties! Ja komt wel beetje door jou Hans, mja alle echte mannen hebben een gretsch en een tele, dus ik moest wel!



Gheghe, you know it!

Blokkie
3 december 2007, 16:51
Mooi ding. Gefeliciteerd.

Vertel eens wat meer over dat schakelsysteem met die 4-way siwtch? Ben benieuwd wat voor opties je hebt.

rickert
3 december 2007, 16:55
Gheghe, you know it!
:seriousf: Jatoch!

Blokkie:
Met de S1switch uit:
1. brug
2. parallel (brug en neck)
3. nek
4. in serie

Met s1switch aan:
1. brug
2. parallel uit fase
3. nek
4. in serie uit fase

Mr.Fingers
3 december 2007, 17:18
Ziet er ubergeil uit rick! Begin zelf serieus te twijfelen of ik me er ook geentje ga aanschaffen (heb al een gewone telecaster)

AoDf
3 december 2007, 18:03
Gefeliciteerd man! Die butterscotch baja die bij de feedback hangt heb ik zaterdag nog in mijn handen gehad. Wilde eerst ook die butterscotch tot ik voor mooi prijsje +inruil die desert sand (dekkende lak) kon krijgen. Vind die niet dekkende finish op die butterscotch toch wel wat minder nu ik 'm van dichtbij zag. Maar hee, mag de pret niet drukken. Puik gitaartje, hier ga je lol mee hebben! Feli! Wel ff wennen aan die hals denk.

Kakihara
3 december 2007, 18:30
Gefeliciteerd Rick ! Mooie gitaar met bovendien een niet witte slagplaat ! :D
Very nice!

Meneer I.
3 december 2007, 18:36
Gefeli, mooie plank en welkom bij de Tele-club! :cheerup:

Lexvandoef
3 december 2007, 18:46
Coole gitaar Rick, tele's rock :rockon:

rickert
3 december 2007, 19:09
Thanks thanks thanks. Is niet echt wennen aan de hals hoor. Ik vind de finish ook goed op dit exemplaar!!!

vulvasonic
3 december 2007, 19:38
Oooooooooooh Rick!!!!!!!

Het is dat ik geen homofiele gevoelens koester, anders had je geen krans meer over gehad!
Wat is het weer een briljante keuze!

Eerst die White Falcon en nu weer die overheerlijke tele!!!!!

Ik haal even een tissue....... :o

Luke-wannabe
3 december 2007, 19:39
Oooooooooooh Rick!!!!!!!

Het is dat ik geen homofiele gevoelens koester, anders had je geen krans meer over gehad!
Wat is het weer een briljante keuze!

Eerst die White Falcon en nu weer die overheerlijke tele!!!!!

Ik haal even een tissue....... :o
Gaat er hard aan toe hier!!

rickert
3 december 2007, 19:42
Oooooooooooh Rick!!!!!!!

Het is dat ik geen homofiele gevoelens koester, anders had je geen krans meer over gehad!
Wat is het weer een briljante keuze!

Eerst die White Falcon en nu weer die overheerlijke tele!!!!!

Ik haal even een tissue....... :o

Ghahaha thanks man:p Het zijn nu ook wel 2 hele fijne gitaren ja :seriousf: .

Makor1966
3 december 2007, 19:46
Heb je weer goed gedaan Rick, hele mooie tele.
Gefeliciteerd :cheerup: :dance: :cheerup:

edit: krijg bijna zin m'n highway1 in te ruilen...

rickert
3 december 2007, 19:47
Heb je weer goed gedaan Rick, hele mooie tele.
Gefeliciteerd :cheerup: :dance: :cheerup:

Thanks!! ZO, ik ga d'r weer even misbruiken.

episua
3 december 2007, 20:02
Gefeliciteerd Rick, mooie aanvulling op je Gretsch WF

InternEd
3 december 2007, 22:44
Mooi ding! Tele's blijven het altijd goed doen!!

Funkblaster
3 december 2007, 23:09
heel gaaf Rick, die collectie van jou is echt serieus gaaf

grayfink
3 december 2007, 23:47
Gadver, wat een spuuglelijk onding! :angry:










Ik wil er ook één........

De Beer
4 december 2007, 00:00
Prachtig, als ik de m'n gemodde player niet hier op de hoek had kunnen overkopen was het absoluut een Baja geworden...in die kleur ook!


Heerlijke gitaar! geweldige hals! betere keuze dan dan de highway imho.

rickert
4 december 2007, 02:15
heel gaaf Rick, die collectie van jou is echt serieus gaaf

Thanks! Ben ook zo trots als een pauw.

Gray, je was er niet zo over te spreken toch?

Ik vind tele's echt koel.

grayfink
4 december 2007, 07:15
Gray, je was er niet zo over te spreken toch?


Mwoah, toen ik hem testte kwam ik net van een begrafenis, had een kuthumeur, ik denk dat ik niet één gitaar had goedgekeurd die dag :confused: . Ik vind alleen de hals een beetje dik voor mijn smaak. Valt uit de toon bij mijn andere gitaartjes. Maar ik heb ook redelijk grote handen is dus gewoon eigenlijk wennen.
Zit ook nog steeds aan de japanse '52 reissue te denken, die heeft een normale C hals. Ook glanzend gelakt maple, toch wel mijn favoriet.

rickert
4 december 2007, 16:28
Nou gray, ik kan je deze van harte aanranden ehm... aanraden hoor! Net weer een uurtje led zeppelin staan spelen, is toch een heerlijk ding. Gaat zeker mee naar de gig 11 december, gezellig met de WF.

Kim Wilson
4 december 2007, 16:33
Ik vind de Baja ook de meeste waar voor het geld bieden, op Tele-gebied dan. Het is echt een heerlijk ding, dat is me na zaterdagavond wel meer dan duidelijk geworden. Ik kan hem dan ook zeer zeker aanraden.

rickert
4 december 2007, 23:49
Net in repetitie gebruikt. Dit is de nieuwe At7 gitaar! Snijd dwars door de mix, perfecte aanvulling op de band. Lekker rocksoundje en lekkere twang. Meuwj!!!!

grayfink
5 december 2007, 00:18
Dan mag ik die Gretsch nu zeker wel hebben?

rickert
5 december 2007, 00:38
Als je me heerlijk nat komt pijpen.

Het is ook zo omdat ik liever met een 475 in rokerige kroegjes sta dan met een 2300 :hippie:

grayfink
5 december 2007, 00:39
PM je adres maar even.:cheerup: Ik kom! (En jij ook ! )

rickert
5 december 2007, 00:42
PM je adres maar even.:cheerup: Ik kom! (En jij ook ! )

:seriousf: Jammer dat je er de laatste meeting niet was, echt een man naar m'n hart. En lager.

Mitch
5 december 2007, 00:46
In de eerste plaats ben je natuurlijk een smerige meeloper dat je ook ineens aan de Tele moet. Echt een dieptepunt. In de tweede plaats ben je natuurlijk een verschrikkelijke bedroomwanker dat je je dure gitaar liever thuis laat.




Oftewel: gefeliciterd met je aanwinst en neem gerust die Falcon mee naar De Paap, dat podium is zó hoog, je hoeft echt niet bang te zijn voor diefstal/schade.

rickert
5 december 2007, 00:47
'k Neem ze gewoon allebei mee :rockon:

Neh toch gewoon de tele. Werkt beter in deze band :hippie:

Mitch
5 december 2007, 00:59
Een Falcon kleedt slanker af. Zelfs als -ie wit is.

rickert
5 december 2007, 01:01
Daarom, dat heb ik niet nodig:p:seriousf:

Nix ten nadele van de WF, echt niet, dat ding gaat NOOIT meer de deur uit. Dat is mn droomgitaar en het staat voor mij een beetje voor dat je alles kan krijgen wat je echt wil.

JEZUS wat een sentimenteel gelul om een stukje hout!

grayfink
5 december 2007, 07:14
...sentimenteel gelul ...!

Mooi toch?:)

rickert
5 december 2007, 11:23
Mooi toch?:)

Dat wel, ben apentrots op dat ding :satisfie:

Luke-wannabe
5 december 2007, 12:51
Geil ding Rick.

rickert
7 december 2007, 01:21
Jeah. De tele heeft zn eerste zwiepert naar de grond gehad. 2x verschillende snaren breken bij de brug bij repetitie :sneaky: . Misschien maar gelijk graphtech erop. Zal dit superanders gaan klinken?

zeppo
7 december 2007, 01:33
Jeah. De tele heeft zn eerste zwiepert naar de grond gehad. 2x verschillende snaren breken bij de brug bij repetitie :sneaky: . Misschien maar gelijk graphtech erop. Zal dit superanders gaan klinken?
Wat doe je dan toch met die gitaar joh! Strap lossgeschoten?

rickert
7 december 2007, 01:34
Nee ik was boos omdat er weer een snaar brak:p

vulvasonic
7 december 2007, 02:14
Jeah. De tele heeft zn eerste zwiepert naar de grond gehad. 2x verschillende snaren breken bij de brug bij repetitie :sneaky: . Misschien maar gelijk graphtech erop. Zal dit superanders gaan klinken?

Puristen zeggen van wel.
Kijk, feitelijk kun je daar alleen maar over oordelen als je zelf een tele voor een hele tijd hebt bespeeld en daarna een keer dezelfde beslissing hebt genomen.
Ook hier zal het verschil weer miniem zijn en waarschijnlijk te verwaarlozen.

Waar het verschil in klank in zit, volgens de puristen, maar ook volgens Graph Tech zelf, is dat de noten langer aan lijken te houden. De sustain wordt langer en met het verlengen van die sustain verlies je tevens de typische 'twang'.

Zelf heb ik er GEEN ENKELE PERSOONLIJK ervaring mee...., dus. :dontgeti:

Godfather
7 december 2007, 07:21
Jeah. De tele heeft zn eerste zwiepert naar de grond gehad. 2x verschillende snaren breken bij de brug bij repetitie :sneaky: . Misschien maar gelijk graphtech erop. Zal dit superanders gaan klinken?

Het hangt er nogal vanaf wat je wilt en ervan verwacht. Wat ik merkte met Graphtech is dat de klank iets meer hoog kreeg, maar ook iets 'dunner' werd, dus ik kan me voorstellen dat het op de 'verkeerde' gitaar ook 'verkeerd' kan uitvallen, of tenminste dat het toch niet zo positief uitvalt als wat je van te voren had gedacht. Ik zou de voor-en nadelen goed afwegen en daaruit een conclusie trekken of het wel echt nodig is en of je ermee akkoord gaat dat het geluid daarmee wat dunner en scherper wordt.

Wat in de meeste gevallen wel zo is, is dat de intonatie dan verbetert en daarom kan een Graphtech brug voor zulke doeleinden wel een upgrade zijn.

Kim Wilson
7 december 2007, 08:23
Jeah. De tele heeft zn eerste zwiepert naar de grond gehad. 2x verschillende snaren breken bij de brug bij repetitie :sneaky: . Misschien maar gelijk graphtech erop. Zal dit superanders gaan klinken?
Ah, de relic is begonnen... :D


Lopen bij jou de snaren ook over de schroefgaatjes van de zadels? Want ik heb al eens gehoord dat daar de snaren daarop breken.

Fender75
7 december 2007, 08:53
Mooi gitaartje! Nu inderdaad voor mij ook een Tele...ik kan niet achterblijven natuurlijk!!

Ik vond je beschrijving trouwens schitterend Rick...

'66 special
7 december 2007, 09:10
Nee ik was boos omdat er weer een snaar brak:p
Gefeliciteerd met je gitaar :hippie: . Fijn dat je ook je agressie er op bot kunt vieren :o. Doe je dat nou ook met je WF als er een snaar breekt?

Kim Wilson
7 december 2007, 09:19
...
Doe je dat nou ook met je WF als er een snaar breekt?
*knap*


AAAAAAARGHH!!! :angry:


*KRETSJ*

bass blom
7 december 2007, 09:27
Lopen bij jou de snaren ook over de schroefgaatjes van de zadels? Want ik heb al eens gehoord dat daar de snaren daarop breken.

dat dacht ik toen ik een close up foto van jouw zadels zag ja..

snaren breken.. jaaaaaaaaaren niet gedaan, pas voor het eerst weer eens 1 bij oprekken nieuwe set..

ik hoorde gister dat mijn voorganger in nieuw bandje er bij elke oefenavond 1 of 2 brak..
:chicken:

Kim Wilson
7 december 2007, 09:29
dat dacht ik toen ik een close up foto van jouw zadels zag ja..

snaren breken.. jaaaaaaaaaren niet gedaan, pas voor het eerst weer eens 1 bij oprekken nieuwe set..

ik hoorde gister dat mijn voorganger in nieuw bandje er bij elke oefenavond 1 of 2 brak..
:chicken:
Ik heb er het laatste optreden bijna constant op gespeeld (bijna 2,5 uur muziek) en ik heb hem niet gespaard, maar alle snaren zitten er nog op.

bass blom
7 december 2007, 09:31
gister noodgedwongen zittend gespeeld, strap vergeten door nieuwe case, dat is een drama zeg :D
wel lekker en lekker hard :cheerup:

rickert
7 december 2007, 12:16
Gefeliciteerd met je gitaar :hippie: . Fijn dat je ook je agressie er op bot kunt vieren :o. Doe je dat nou ook met je WF als er een snaar breekt?

Haha nee hoor:p Maar die breekt ook geen snaren. Op de tele en de WF na heeft alles al graphtech zadels. Je hebt tegenwoordig ook van diezelfde zadels als op de tele zitten in graphtech, waar er ook 2 tegelijk over gaan dus. Snaren gaan niet over de schroefgaten. Toen ik ze erop deed waren de zadels nog niet beschadigd, nu zitten er groeven in van de snaren. Lijkt wel te zacht materiaal!

bass blom
7 december 2007, 12:20
Haha nee hoor:p Maar die breekt ook geen snaren. Op de tele en de WF na heeft alles al graphtech zadels. Je hebt tegenwoordig ook van diezelfde zadels als op de tele zitten in graphtech, waar er ook 2 tegelijk over gaan dus. Snaren gaan niet over de schroefgaten. Toen ik ze erop deed waren de zadels nog niet beschadigd, nu zitten er groeven in van de snaren. Lijkt wel te zacht materiaal!

je had ons ook beloofd dat je het ding tot op de trussrod kapot ging rammen, wat miep je dan over snaren die breken, hoort er gewoon bij :D

rickert
7 december 2007, 12:21
je had ons ook beloofd dat je het ding tot op de trussrod kapot ging rammen, wat miep je dan over snaren die breken, hoort er gewoon bij :D

Ja maar 2 binnen 3 kwartier heb ik weinig aan en word ik een beetje verdrietig van:p Nu kan ik d'r dinsdag live niet gebruiken. Speel ik lekker op de WF met pf350 als backup :hippie: Niet dat dat een straf is ofzo..

Kim Wilson
7 december 2007, 12:25
Ik wil dinsdag mijn Baja wel meenemen, als dat de pijn wat verzacht... :satisfie:

rickert
7 december 2007, 12:26
http://85.17.151.121/117600001-117650000/117638601-117638700/117638615_6_fwG8.jpeg

Hier is nix mis mee hoor:p

'66 special
7 december 2007, 12:39
http://85.17.151.121/117600001-117650000/117638601-117638700/117638615_6_fwG8.jpeg

Hier is nix mis mee hoor:p
En toch staat die WF niet echt bij die Marshall.
Past veel beter bij mijn versterker :D

(kan 'm alleen niet betalen helaas....)

Tupelo
7 december 2007, 12:41
Hans, mja alle echte mannen hebben een gretsch en een tele, dus ik moest wel!Of een telesonic! :cooler:

Congrats trouwens.
Zie ze zelf ook wel zitten alleen dan Bigsby erbij. :p

Chris Winsemius
7 december 2007, 12:43
Gaaf!!!

Fijn weekend laters.

rickert
7 december 2007, 17:38
En toch staat die WF niet echt bij die Marshall.
Past veel beter bij mijn versterker :D

(kan 'm alleen niet betalen helaas....)

Speel ook amper meer over de marshall!! Kopen?

En bedankt tup en chris!

'66 special
7 december 2007, 19:09
Speel ook amper meer over de marshall!! Kopen?
:stop: Dank voor het aanbod, maar ik bouw ze liever zelf :cooler: .

rickert
8 december 2007, 16:28
:stop: Dank voor het aanbod, maar ik bouw ze liever zelf :cooler: .
Terecht!!! Ik ga eens nadenken of ik bij voxhumana die graphtechs bestel... Als mensen nog suggesties of ideeën hebben hoor ik het graag:p