PDA

View Full Version : Vraagje ivm Line6 POD X3 Live



stonerdaf
3 december 2007, 11:21
Hey iedereen,

ik ben sterk aan het denken om me zo'n POD X3 Live aan te schaffen. Heb even op de Line6 site de specs bekeken, en het lijkt me wel leuk speelgoed.

Wat ik eigenlijk wil weten: wanneer ik die X3 Live tussen m'n pc en m'n gitaar aansluit, heb ik dan nog een 24 bits geluidskaart nodig ?

Om met m'n gitaar rechtstreeks in de laptop te spelen via Guitar Rig bijvoorbeeld, heb ik volgens een vriend van me een 24 bits geluidskaart nodig, in mijn geval een externe dus. Dit zou me om en bij de 60 euro kosten.

Op zich niet zo veel centen, maar behalve dan voor gitaar te spelen op mijn pc nergens voor nodig volgens mij (of zie ik dit verkeerd).

Nu kost die POD wel ongeveer het 8-voudige van die geluidskaart (ongeveer 500 euro), maar de mogelijkheden zijn veel uitgebreider.

Als de POD als 24 bits geluidskaart fungeert, zou dit wel het einde zijn, dan kan ik 'm gebruiken zowel thuis om gitaar te spelen op m'n pc, en op 't oefenhok voor mijn versterker.

Wie weet meer ?

Daemon
3 december 2007, 11:38
Je hebt geen betere geluidskaart nodig denk ik. Ik heb de x3 ook niet, maar je kunt je pod zoiezo gewoon op de mic port van je pc inpluggen en je hebt 't geluid van je pod op de pc. Volgens mij helpt een betere geluidskaart (lees: externe) wel om 't geluid "beter" te maken van je pod, maar je kunt 'm zoiezo al gewoon inpluggen op je pc. No problems there.

Synx
3 december 2007, 16:45
De live is indd gewoon een soort van geluidskaart via de USB poort. Een duurdere geluidskaart heeft dus vrijwel geen invloed op je opname kwaliteit of als je door je boxjes wilt spelen van je pc. De mic in moet je/wil je niet gebruiken. Succes ermee! X3 live is sowieso zeer fijn om mee te repeteren en op te nemen.

Swan
3 december 2007, 17:50
de X3 kan je toch gewoon met USB aan je pc hangen, dan maakt t nix meer uit watvoor geluidskaart je hebt...

om met guitar rig te kunnen spelen heb je nog wel iets van n pre-amp nodig anders klinkt t niet..

harrie-beton
3 december 2007, 17:58
de pod x3 is gewoon een 24 bits geluidskaart. Speciaal ontwikkeld voor gitaar.
Waarschijnlijk werkt guitarrig wel maar de pod x3 (en ook de podxt) is een zelfde soort als guitarrig.

Groot voordeel met podxt en x3 dat je ook zonder pc de geluiden kunt gebruiken en dat er geen latency is. Met guitarrig vaak wel.

stonerdaf
3 december 2007, 18:15
Hoi,

bedankt voor jullie snelle reacties !!!

Ik ga'm binnen een klein maandje aanschaffen (misschien iets vroeger, als ik m'n vriendin kan overtuigen ;)

Vooral de versterkersimulaties die de POD bevat spreken me wel aan, en het lijkt me wel een leuk idee om niet telkens mijn versterker (ik schat om en bij de 30 kg)te hoeven meesleuren naar huis.

Nogmaals bedankt !!!

Daemon
3 december 2007, 18:15
de X3 kan je toch gewoon met USB aan je pc hangen, dan maakt t nix meer uit watvoor geluidskaart je hebt...

Weet je zeker dat dat ding geluid via de usb doorstuurt? Ik kan 't me niet indenken. Volgens mij moet je EN je usb kabel connecten EN een kabel naar de mic port van je pc.

Swan
3 december 2007, 18:18
ja, via de usb werkt de x3 als geluidskaart.

Synx
3 december 2007, 18:19
Weet je zeker dat dat ding geluid via de usb doorstuurt? Ik kan 't me niet indenken. Volgens mij moet je EN je usb kabel connecten EN een kabel naar de mic port van je pc.

100% zeker ;) check de site van line 6. De eerste podjes hadden toch al n USB connectie (voor het geluid, wat anders ) ?
Toneport, XT, XT live gaan allemaal via usb ( eigenlijk zon beetje alles van line 6 ).

Daemon
3 december 2007, 22:48
Ehhh, ik heb de pod xt live voor thuisgebruik en ik krijg geen noot door m'n pc als ik hem de usb port inplug. Ik kan er alleen door via gearbox mee sleutelen en extra sounds downloaden erop. Voor het geluid zelf moet ik toch echt in ieder geval een kabel van de mono out naar m'n mic in pluggen. Dat vertelden ze me ook bij een line 6 stand toen ik er een keer navraag naar deed of dat wel klopte. Maar misschien dat de x3 dit wel kan, ik heb 'm nog nooit gebruikt :P

Swan
3 december 2007, 23:08
moet gewoon kunnen, moet je hem goed instellen ;)

Bouke
3 december 2007, 23:13
Ehhh, ik heb de pod xt live voor thuisgebruik en ik krijg geen noot door m'n pc als ik hem de usb port inplug. Ik kan er alleen door via gearbox mee sleutelen en extra sounds downloaden erop. Voor het geluid zelf moet ik toch echt in ieder geval een kabel van de mono out naar m'n mic in pluggen. Dat vertelden ze me ook bij een line 6 stand toen ik er een keer navraag naar deed of dat wel klopte. Maar misschien dat de x3 dit wel kan, ik heb 'm nog nooit gebruikt :P

Jouw xtlive kan ook via usb opnemen hoor! Je moet in je opnameproggie wel even aangeven dat je de XTlive gebruikt als geluidsbron. Kan echt wel hoor! Werkt prima.

MjS
4 december 2007, 00:51
De Pod's voor de XT konden volgens mij nog niet via USB opnemen, maar de XT en X3 wel. Dat laatste weet ik 100% zeker want ik heb het vorige week nog gedaan. Werkt beter dan mn Mackie Onyx...

Synx
4 december 2007, 00:57
Naja de XT/live en X3 kunnen het zeker net zoals de toneport varianten. Wellicht dat de pod 2.0's het niet kunnen maar dat betwijfel ik nog.

harrie-beton
4 december 2007, 01:15
De pod 2.0 heeft geen usb en digitaal opnemen is dan niet mogelijk. De podxt, xt live, xt pro en x3 plus x3 live kunnen wel via usb opnemen.
Wat wel zo is met de podxt en de x3 series, het feit dat als je deze dingen gebruikt voor opname je niets hoort uit je eigen geluidskaart als je speelt. Dat is op te lossen door [a] een mengtafel te gebruiken en je eigen kaart plus de podxt / x3 te mengen. [b] De analoge audio van de pod door te lussen naar de audio in van je geluidskaart of [c] de podxt / x3 als standaard geluidskaart te kiezen in Windows en ook je speakers direct aansluiten op de audio uit van je line6 gebakje.

Synx
4 december 2007, 10:52
De pod 2.0 heeft geen usb en digitaal opnemen is dan niet mogelijk. De podxt, xt live, xt pro en x3 plus x3 live kunnen wel via usb opnemen.
Wat wel zo is met de podxt en de x3 series, het feit dat als je deze dingen gebruikt voor opname je niets hoort uit je eigen geluidskaart als je speelt. Dat is op te lossen door [a] een mengtafel te gebruiken en je eigen kaart plus de podxt / x3 te mengen. [b] De analoge audio van de pod door te lussen naar de audio in van je geluidskaart of [c] de podxt / x3 als standaard geluidskaart te kiezen in Windows en ook je speakers direct aansluiten op de audio uit van je line6 gebakje.

of een simpel koptelefoontje, stuk gemakkelijker

Hooligan601
4 december 2007, 11:20
Ehhh, ik heb de pod xt live voor thuisgebruik en ik krijg geen noot door m'n pc als ik hem de usb port inplug. Ik kan er alleen door via gearbox mee sleutelen en extra sounds downloaden erop. Voor het geluid zelf moet ik toch echt in ieder geval een kabel van de mono out naar m'n mic in pluggen. Dat vertelden ze me ook bij een line 6 stand toen ik er een keer navraag naar deed of dat wel klopte. Maar misschien dat de x3 dit wel kan, ik heb 'm nog nooit gebruikt :P

Toch is het echt mogelijk...

Rhulshof
7 december 2007, 12:16
Je moet de output van de pod gebruiken als je geluid wil hebben en anders kan je ook nog via de asio drivers een andere routing geven aan de POD maar volgends mij blijft het zo dat je geluid uit de uitgangen van de pod blijft komen.

Daemon
7 december 2007, 16:24
Bouke & Hooligan601: thanks for the info, ik ga het zo gelijk ff proberen :P