PDA

View Full Version : Rack op valvestate?



tabmaniac
3 december 2007, 09:57
Ik heb een ingebouwde midi aansluiting op mijn versterker, kan ik hier een 19" rack-ding op aan sluiten? ik zoek dus ook iets van een overdrive/distortion modeller.

ik heb de ballen verstand van rackgear, dus vandaar die vraag.

als dit niet kan zou ik willen weten hoe je uberhaupt rack gear gebruikt.
ik zal nog ff zoeken op de rest van het forum, maar als iemand me het hier kort maar krachtig kan uitleggen zou het ook mooi zijn:)

ben79
3 december 2007, 11:57
Rack gear ligt eraan wat je wil gebruiken.

Je kan het gebruiken enkel voor FX die je kan aansluiten via je fx loop op je amp.
Als je amp midi heeft kan je via een midipedaal, je amp samen met je fx gelijk schakelen.

een volledige rackamp werkt als volgt: preamp-evt fx-eindtrap.

boss
3 december 2007, 18:04
Ik heb een ingebouwde midi aansluiting op mijn versterker, kan ik hier een 19" rack-ding op aan sluiten?Vertel eens welke versterker je hebt, dat helpt weer met de antwoorden geven.
Gr, Boss

Nitefly7
5 december 2007, 14:40
Ik heb een ingebouwde midi aansluiting op mijn versterker, kan ik hier een 19" rack-ding op aan sluiten? ik zoek dus ook iets van een overdrive/distortion modeller.

ik heb de ballen verstand van rackgear, dus vandaar die vraag.

als dit niet kan zou ik willen weten hoe je uberhaupt rack gear gebruikt.
ik zal nog ff zoeken op de rest van het forum, maar als iemand me het hier kort maar krachtig kan uitleggen zou het ook mooi zijn:)

overdrive/distortion modellers zijn vrijwel nooit rack-based (of het moet al iets als 'n ADA MP-1 zijn..), meeste rack-distortion apparaten klinken als troep..

als je 'n od/ds-modeller zoekt, kun je het beter bij pedaaltjes houden, die je dan eventueel kunt schakelen (ff Rack Gear forum doorspitten, erg veel topics over te vinden) in 'n zgn. racklade met een zgn. rack-switcher/midi-switcher..

als je 'n Marshall Valvestate hebt, heeft dat ding misschien wel 'n DIN-aansluiting, maar dat wil nog niet per sé zeggen dat 't ding ook voor MIDI-signalen geschikt is...

als je alleen overdrive/distortions zoekt + midi-controle van je amp, kun je ook mijn 'interim'-boardje bekijken en inspiratie opdoen;
het 'zwarte ding' schakelt de 4 pedaaltjes (als ik weer terug ben in Nederland, 6 pedalen), maar heeft ook MIDI-out..
Bovendien zijn er ook 2 aansluitingen om 'n niet-midi versterker via relay-switches te schakelen..

zoiets als dit dus...

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/InterimMusicom-board2.jpg