PDA

View Full Version : Andere elementen in mijn gitaar



Jay75
2 december 2007, 22:57
Ik heb een cheap-ass epiphone Wilshire re-issue, maar ik vind die elementen niet echt super, te algemeen.

Ik wil er graag mini-humbuckers inzetten, als dat mogelijk is.
Iemand een idee of dat kan?

Luke-wannabe
2 december 2007, 22:58
Zal vast wel iets te fabriceren zijn?

Jay75
2 december 2007, 22:58
De gitaar heeft nu dus gewone humbuckers erin zitten. In die ruimte moet het dus passen;)

Luke-wannabe
2 december 2007, 22:59
Mini Humbuckers zijn kleiner dan gewone hummies, maar ik weet niet of er humbuckerringen zijn die mini's in gewone behuizing kan doen?

JeeBee
2 december 2007, 23:08
Waarom perse die mini-humbuckers? Gewoon andere humbuckers, maak je het jezelf toch een stuk gemakkelijker? Een cheap ass die niet lekker klinkt zou ik trouwens gewoon verkopen.

Jay75
2 december 2007, 23:10
Ja ze zijn smaller, dus in principe zou ik er minihumbuckers in kunnen zetten, alleen blijft er dan ruimte over aan de zijkantjes?

Daar valt mee te leven, dan klinkt ie tenminste lekkerder :)

Ik zag seymour duncans, zijn er ook andere fabrikanten die goed zijn met mini-humbuckers?

Jay75
2 december 2007, 23:12
Waarom perse die mini-humbuckers? Gewoon andere humbuckers, maak je het jezelf toch een stuk gemakkelijker? Een cheap ass die niet lekker klinkt zou ik trouwens gewoon verkopen.


Ik heb een firebird gehad die kei vet klonk en heb een echte oude Epiphone Crestwood uit de sixties en dat is de best klinkende gitaar die er ooit is geweest voor mij. ;)

JeeBee
2 december 2007, 23:21
Ik heb een firebird gehad die kei vet klonk en heb een echte oude Epiphone Crestwood uit de sixties en dat is de best klinkende gitaar die er ooit is geweest voor mij. ;)

Die Crestwood heb ik even opgezocht die kende ik niet. Zag twee nogal verschillende uitvoeringen (mn headstocks). 1 daarvan leek zelfs een beetje richting de strat-vorm op te gaan....

Luke-wannabe
2 december 2007, 23:44
Jay, dit is ook leuk:

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Foto1050.jpg

Orgasmocaster
3 december 2007, 04:49
Ik zag seymour duncans, zijn er ook andere fabrikanten die goed zijn met mini-humbuckers?

Rio Grande

Squier4ever
3 december 2007, 11:39
GFS, kost geen fuck en klinkt erg goed voor het geld.
kun je geen buil aan vallen.