PDA

View Full Version : korte riffs



gregory
2 december 2007, 21:30
hallo,
ik speel nu bijna een jaartje elektrische gitaar. heb een tijdje gelede een multi-effect gekocht. (ME-50 van BOSS) ben hier zeer tevreden over. Maar nu is mijn vraag :
Is er een effect waarmee een noot die gespeeld wordt na een tijdje (paar seconde of bij het aanslaan van de volgende noot) volledig gedempt wordt?
De snaar die eerst wordt aangeslage blijft steeds nog natrillen en zorgt voor een 'storing' in de volgende noot. Is het mss zo dat de snaar telkens gedempt moet worden vooraleer een volgende snaar te spelen?
alle hulp is welkom ;)

Lennert
2 december 2007, 21:37
Ja, das toch een kwestie van techniek idd.. Dat is een van de kunsten die een goede gitarist kenmerken imo, het goed kunnen dempen van open snaren en ongewenste noten.

Plantje
2 december 2007, 21:43
Jottum! Helemaal mee eens!

En oefening baart kunst ;)

JvD.
2 december 2007, 22:30
Jottum! Helemaal mee eens!

En oefening baart kunst ;)
inderdaad! oefening baard! kijk maar naar James Hetfield en consorten!

dePerik
2 december 2007, 22:45
En als dat allemaal niet lukt... koop je een noisesupressor of gate die je zo heftig afstelt dat ie alles killt dat nog na dreigt te klinken :D

Luke-wannabe
2 december 2007, 23:03
Lol @ vraag

Thoon_Loque
2 december 2007, 23:54
En als dat allemaal niet lukt... koop je een noisesupressor of gate die je zo heftig afstelt dat ie alles killt dat nog na dreigt te klinken :DDacht ik eerst ook aan maar lijkt me geen goede oplossing omdat je het wel kunt "killen", maar als je de volgende noot aanslaat, (de gate opent zich dan weer) dan blijft de vorige noot nog steeds door klinken...

Plantje
3 december 2007, 08:54
Dacht ik eerst ook aan maar lijkt me geen goede oplossing omdat je het wel kunt "killen", maar als je de volgende noot aanslaat, (de gate opent zich dan weer) dan blijft de vorige noot nog steeds door klinken...

Ik denk dat DePerik dit dan ook niet als serieuze oplossing bedoelde ;)

FruscianteFan
3 december 2007, 08:55
Je zou natuurlijk de compressor kunnen gebruiken met sustain op minimaal. Maar volgens mij kun je inderdaad beter leren om dit met je vingers op te lossen, niet met pedalen.