PDA

View Full Version : The Lo Lands - Silent Dreams



The Lo Lands
2 december 2007, 20:33
Een nieuw 'teaser-nummer' voor mijn soloprojectwerkje en upcoming website van de 'The Lo Lands'. Nummer is nog niet af en ik twijfel nog tussen een nummer met zang voor band of een paar edgy solo's erover heen te plaatsen en uiteraard het nummer wat langer te maken met nog wat extra partijen??

Leuke achterliggende info voor diegene die graag met software gitaar simulatie plugins wil gaan werken is dat de overdrive en distortions gemaakt zijn met Amplitube 2, de melodieën met Guitar Rig 3 en de basspartijen met Ampeg SVX plugins! Kun je een beetje inschatten of het wat voor je is : ) Verder de synths komen uit logic studio pro 8 waarin alles gemixed en gemasterd is door uiteraard mijzelf 'Lo' ; )

Silent Dreams (teaser) (http://www.misterjinx.speedlinq.nl)

glennshred
2 december 2007, 21:51
Een prettig nummer om naar te luisteren, verveelt geen moment..
de distorted gitaar klinkt goed, melodielijnen ook.
amplitude en guitarrig: al veel van gehoord, die dingen worden
beter en beter, ik ga bovenstaande zeker ééns checken..
men eigen X3 ben ik ook zeer blij mee (200o/o) :p

Wat je soloproject betreft, blijf er zeker mee doorgaan
nu straks op tijd gaan slapen want zit teveel achter de pc
sindsdien ik deze site gevonden heb e.a kom ik bijna niet
meer aan mijn huishoudelijke taken toe hahaha..

cheers :cheerup:

The Lo Lands
2 december 2007, 22:17
Wat je soloproject betreft, blijf er zeker mee doorgaan
nu straks op tijd gaan slapen want zit teveel achter de pc
sindsdien ik deze site gevonden heb e.a kom ik bijna niet
meer aan mijn huishoudelijke taken toe hahaha..

cheers :cheerup:Tanks, zal ik doen : ) Ik herken het probleem... cheers :p

bass blom
2 december 2007, 22:46
hijs lekker weer :cheerup:

Rinze
3 december 2007, 18:39
Klinkt goed, vooral de cleane gitaar klinkt erg mooi. 't Is een soort progrock of niet?

Heb je bij GuitarRig ook het pedaal? Je hebt dus en GR en Ampitube? Welke bevalt het beste? Wat vind je in vergelijking met deze twee van andere modellers?

Makor1966
3 december 2007, 19:35
Lekker vet en afwisselend, mooie basis.

The Lo Lands
3 december 2007, 19:36
't Is een soort progrock of niet?

Heb je bij GuitarRig ook het pedaal? Je hebt dus en GR en Ampitube? Welke bevalt het beste? Wat vind je in vergelijking met deze twee van andere modellers?Dank je Bass en Rinze!

De stijl, tja het is wel een soort progrock maar dan wel een wat lichtere variant denk ik? Ik speel meestal waar ik zin in heb zonder vooraf een stijl of schema te bepalen, laat ik zeggen dat het komt zoals het komt : )

Van Guitar Rig 3 heb ik niet het pedaal en vind ik voor opnemen ook niet belangrijk, als je het live wil gaan gebruiken is dit wel een optie. Alleen let wel, de overstuurde geluiden in Guitar Rig zijn nog niet zo goed als die in Amplitube. Hiermee geef ik ook meteen aan dat de Amplitube qua overstuurde geluiden vele malen beter, zeg maar 'realistischer' klinkt en minder compressed. De cleane geluiden en effecten zijn in Guitar Rig weer mooier en warmer t.o.v. Amplitube, al moet ik wel zeggen dat ze minder 'realistisch' klinken (te mooi zeg maar : ).

Andere software modellers van bijvoorbeeld Waves GTR zou ik nog wel eens willen uitproberen maar is ook wat meer aan de prijs. Verder heb ik vanuit Logic wel eens de guitaramp gebruikt maar valt in het niet bij eerdere 3 software modellers.

Rinze
3 december 2007, 19:37
Aha, dank je voor deze beoordeling, ik ben alleen bekend met Line 6 en de Tonelab, vandaar mijn interesse.

The Lo Lands
3 december 2007, 20:34
ik ben alleen bekend met Line 6 en de Tonelab, vandaar mijn interesse.
Wel over gehoord maar nog nooit zelf gebruikt. Het werkt toch samen met de hardware van Line 6?

En Makor1966 uiteraard ook bedankt voor het luisteren : )

Makor1966
3 december 2007, 21:39
Ok het deed me (heel) vaag denken aan porcupine tree. kan me er wel een zangpartij bij indenken maar het nummer an sich staat ook al.

The Lo Lands
3 december 2007, 22:02
Ok het deed me (heel) vaag denken aan porcupine tree. kan me er wel een zangpartij bij indenken maar het nummer an sich staat ook al.
Wow, dat is wel echt progrock : ) Kmoet nog even kijken of het met zang of instrumentaal blijft? Persoonlijk met zang zodat ik dit met de band kan spelen heeft uiteraard mijn voorkeur.