PDA

View Full Version : Experimetal



Luke-wannabe
2 december 2007, 15:53
Hello iedereen,

Toen ik had ontdekt hoe ik moest opnemen met m'n macboekie ben ik meteen aan de slag gegaan. Het is hier een daar knotsgek en niet echt boeiend qua compositie en produktie. Ik ben er best wel trots op, want het is echt alle gekkigheid op een stokje (:D) en het was leuk om hier en daar geintjes uit te halen qua panning en al niet wat. Dus nogmaals niet zo boeiende riffs, gewoon geinig.

Je kunt het checken op mijn Myspace (http://www.myspace.com/leonneke). Je moet 'Experimetal' hebben de rest is van mijn band.

Tips qua spel, geluid, mixing en alles zijn meer dan welkom!!

Godfather
2 december 2007, 16:21
Het gitaargeluid van Experimental vind ik heel erg dof klinken.

Ik weet niet of dat de bedoeling van het nummer was, maar het klinkt te dichtgeslibt als je het mij vraagt.

Het nummer daarna 'Piece of Heaven' klinkt heel anders, veel opener en duidelijker. Wel lekker.

Luke-wannabe
2 december 2007, 16:49
Jah het was gewoon de bedoeling iets geks te maken.

My Piece of heaven is van mijn band, niet door mij gitaar gespeeld.

Edit: Dat doffe vind ik wel vet.

Godfather
2 december 2007, 17:33
Jah het was gewoon de bedoeling iets geks te maken.

My Piece of heaven is van mijn band, niet door mij gitaar gespeeld.

Edit: Dat doffe vind ik wel vet.

Ja, het is ook zeker niet negatief bedoeld van mij kant hoor. Het is gewoon niet mijn sound, maar wel experimenteel ;)

Goede band trouwens.

Luke-wannabe
2 december 2007, 17:41
Ja, het is ook zeker niet negatief bedoeld van mij kant hoor. Het is gewoon niet mijn sound, maar wel experimenteel ;)

Goede band trouwens.
Whahaha

Thnx! :D

glennshred
2 december 2007, 18:23
Waauw, ik heb hier echt van genoten, lekker chillen dat stukkie van jou
het lijkt alleen een klein beetje langdradig te worden maar duurt niet
lang, das het enige puntje van kritiek ;)

piece of heaven klinkt ook lekker en is helemaal men ding
de andere klinken ook niet slecht :cheerup:

Micro-e
2 december 2007, 19:27
Klinkt echt super strak! Ik hou hier wel van. :p
Met welk progamma heb je die beats gemaakt?

Micro-e
2 december 2007, 19:30
Wow dat stuk na 3.20 klink als een soort moderne Captain Beefheart! Vette shit man

The Lo Lands
2 december 2007, 20:13
Klinkt inderdaad erg lekker en experimenteel. Qua sound en arrangement deed het mij denken aan QOTSA.

:jam:

Luke-wannabe
2 december 2007, 20:18
@ Glennshred: Thnx man! Tsjah langdradig, ik probeer wel een themaatje elke keer anders aan te pakken ofzo. Ik zal voortaan daarvoor oppassen :) Thnx voor de tip! Thnx about m'n band :)

@ Micro-e: Thnx man! Ik heb de beats gewoon uit garageband (mac muziekprogrammaatje)! Lekker simpel :p Ik wil met Reason eigenlijk mijn eigen beats gaan maken. Dat lijkt me helemaal de shit. Captain Beefheart ken ik eigenlijk helemaal niet...

@ The Lo Lands: Wow! QOTSA is wel en compliment! Die valse nootjes hier en daar heb ik ook van hen.. :sssh:

rickert
3 december 2007, 17:20
Jezus wat een doffe bagger!

TimoSomers
3 december 2007, 17:32
Best gaaf allemaal, maar dat egyptische stuk was HEEEEEEEEEEEEEL GRUWELIJK GAAF!!

Luke-wannabe
3 december 2007, 17:33
Whaha thnx! :D

TimoSomers
3 december 2007, 17:38
Cross the crimson sky is btw Zupahtoll !
Staatie toevallig op een cdtje? =]

Luke-wannabe
3 december 2007, 17:39
Uhm nee! Nog niet. Maar thnx voor asking. :D

TimoSomers
3 december 2007, 17:39
Let me know als het zo ver is, supergave nummers.

Luke-wannabe
3 december 2007, 17:52
Let me know als het zo ver is, supergave nummers.
Cool :D:D:D:D

Rinze
3 december 2007, 18:34
Het nummer is een beetje vanuit oosterse sferen geschreven als ik het zo hoor, zitten leuke ideeën in maar is wel erg lofi :D heb ik verder niks op tegen hoor, vond oefenruimtetapes ook vaak lekker. Zijn je gitaren lager gestemd, het klinkt een beetje elastiekerig? Nou nog een pot met slang erbij...

Luke-wannabe
3 december 2007, 18:45
Het nummer is een beetje vanuit oosterse sferen geschreven als ik het zo hoor, zitten leuke ideeën in maar is wel erg lofi :D heb ik verder niks op tegen hoor, vond oefenruimtetapes ook vaak lekker. Zijn je gitaren lager gestemd, het klinkt een beetje elastiekerig? Nou nog een pot met slang erbij...
Ja klopt ik ben gek van die toonladder! Maar wat is Lofi? Ik heb een hoop gitaren gebruikt hier in dit nummer. Volgens mij: Les Paul, OLP, Fender strat, Parts strat, volgens mij Epiphone Sorrento ook, Epiphone Wilshire.
2 Daarvan zijn lager gestemd, maar hebben wel dikkere snaren, dus weet niet waar dat elastische aan kan liggen...

Azrael
3 december 2007, 18:47
Ja klopt ik ben gek van die toonladder! Maar wat is Lofi? Ik heb een hoop gitaren gebruikt hier in dit nummer. Volgens mij: Les Paul, OLP, Fender strat, Parts strat, volgens mij Epiphone Sorrento ook, Epiphone Wilshire.
2 Daarvan zijn lager gestemd, maar hebben wel dikkere snaren, dus weet niet waar dat elastische aan kan liggen...

Lo-fi. Low Fidelity. Slechte geluidskwaliteit dus.

Rinze
3 december 2007, 18:47
Lofi was een stroming waarbij bands expres (?) een minder goed geluid nastreefden ;) ... Vooral je opdrukken klinkt alsof er heel weinig weerstand van de snaren is.

Joey Handsome
3 december 2007, 19:00
Klinkt inderdaad nogal dof en dichtgeslipt en af en toe nogal druk, maar dat is waarschijnlijk de bedoeling geweest.
Dat stuk rond 2.30 klinkt best cool. Persoonlijk zitten me er wat teveel noten in het nummer, maar ja, ik hou het graag simpel.

Rinze
3 december 2007, 19:04
Lo-fi was een reactie op de overgeprodiceerde platen van een jaar of 15 geleden...

Luke-wannabe
3 december 2007, 19:45
@ Rinze: Ja dat Lo-fi vind ik wel vet, en ik kan alles niet zo goed opnemen. Ik plug m'n gitaar gewoon rechtstreeks in mn laptop. Kwa opdrukken; ik heb wel de neiging om snel naar de toon toe te drukken. Dus niet langzaam, maar in 1 keer dr op zeg maar.

@ Joey: Ik snap echt niet hoe iedereen het zo dof ervaart! Ik vind het zelf eigenlijk helemaal niet per se dof. Vreemd. Het drukke was opzet inderdaad :). En dat egyptische vind ik ook het vetste :)

Joey Handsome
3 december 2007, 19:57
Mix je het misschien over je laptop speakers? Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Luke-wannabe
3 december 2007, 20:04
Mix je het misschien over je laptop speakers? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Haha nee! Gewoon een koptelefoon..

Joey Handsome
3 december 2007, 20:23
Een hele schelle koptelefoon? :chicken:

Luke-wannabe
3 december 2007, 20:26
Een hele schelle koptelefoon? :chicken:
Whaha weet niet valt wel mee denk ik.

Azrael
4 december 2007, 00:18
Eerlijk is eerlijk Luke-wannabe maar het klinkt echt helemaal niet goed. Zal met de opname/mix te maken hebben maar ook met de manier van afluisteren. Zeker als je electronica in een nummer wilt gooien zul je wat meer kennis daarvan moeten krijgen om het te laten klinken. Er zitten kraakjes in (een hoop), teveel reverb op een rare manier en de electronica klinkt heel erg slecht (weinig bits ofzo maar niet op een goede manier). Eigenlijk is alles gewoon erg dof en lo-fi zoals al gezegd.
Een ding blijft wel.....dit is een myspace nummertje en dat moeten ze hier echt afschaffen want je kunt er niks diepers over zeggen omdat de kwaliteit op een beetje speakers/koptelefoon zowieso om te janken is.

Een ding wel, er zitten leuke ideeen in je nummer alleen de uitwerking is dus gewoon niet fijn. 't Is nu een beetje een brei. Ik zou zelf 1 ding pakken en dat verder uitwerken.

Ik denk dat als je een 192kpbs mp3 post, schrijft hoe je het hebt opgenomen etc, mensen je veel verder kunnen helpen.

Luke-wannabe
4 december 2007, 00:27
Eerlijk is eerlijk Luke-wannabe maar het klinkt echt helemaal niet goed. Zal met de opname/mix te maken hebben maar ook met de manier van afluisteren. Zeker als je electronica in een nummer wilt gooien zul je wat meer kennis daarvan moeten krijgen om het te laten klinken. Er zitten kraakjes in (een hoop), teveel reverb op een rare manier en de electronica klinkt heel erg slecht (weinig bits ofzo maar niet op een goede manier). Eigenlijk is alles gewoon erg dof en lo-fi zoals al gezegd.
Een ding blijft wel.....dit is een myspace nummertje en dat moeten ze hier echt afschaffen want je kunt er niks diepers over zeggen omdat de kwaliteit op een beetje speakers/koptelefoon zowieso om te janken is.

Een ding wel, er zitten leuke ideeen in je nummer alleen de uitwerking is dus gewoon niet fijn. 't Is nu een beetje een brei. Ik zou zelf 1 ding pakken en dat verder uitwerken.

Ik denk dat als je een 192kpbs mp3 post, schrijft hoe je het hebt opgenomen etc, mensen je veel verder kunnen helpen.
Ten eerste dank je voor je kritiek, hier kan ik ten minste wat mee!
De electronische synthesizers enzo komen gewoon uit Garageband. Dat is niks externs. Dus het zal wel aan de mix liggen. En ik neem de gitaar gewoon direct in m'n laptop op. De kraakjes hier en daar is denk ik gewoon dat de boel staat te clippen. Dat vind ik zelf ook slecht en dat had ik achteraf gezien ook veel beter kunnen doen.
Veel van de dingen die je zegt zoals: te veel reverb, kraakjes (ik gebruik op het eind een bitchrusher op de drums, waardoor het 'digitaal overstuurd' klinkt met een hoop kraakjes enzo) zijn gewoon effecten die ik heb toegevoegd omdat ik dat tof vind. En ik ben nogal een sucker voor extreme effecten. Dus veel en raar zeg maar :p
Qua Myspace is het inderdaad kut. Ik weet alleen niet waar ik het beter kan plaatsen.. (tip, misschien?)
Ik ga zeker meer van dit soort dingen maken, en ga dan zeker met de kritiek van hier het een en ander beter doen (hoop ik).

Edit: Wat bedoel je trouwens met 'de manier van het afluisteren'?

Joey Handsome
4 december 2007, 08:33
Sowieso klinkt Hyves al beter, soundclick wordt hier ook veel gebruikt. Daar ken ik zelf de kwaliteit eigenlijk niet goed van, dus daar kan ik niks over zeggen.
Softsynths zuigen big time btw, maar kan me voorstellen dat je niet even een synth gaat kopen voor een paar expirimentjes.

Rinze
4 december 2007, 08:51
Wat gebeurt er met je mp3 op myspace? Ik dacht dat er niks aan veranderde. Let wel, ik had een account maar die kan ik niet eens meer terugvinden 8)

EDIT: wat is er mis met softsynths? Is dat net zoiets als het buizen-transistordebat? Ik werk altijd met softsynths en vind de gratis synths die ik van internet heb geplukt heel lekker werken, vooral dat je achteraf de sound van de synth kunt aanpassen zodat het zo goed mogelijk in het totaalplaatje past.

Luke-wannabe
4 december 2007, 10:07
Die synths zijn gewoon standaard in het programma. Ik vind ze eigenlijk niet per se slecht, maar ik heb daar ook niet echt oor voor ofzo.