PDA

View Full Version : Gezocht Duetten: Gitaar & Piano



artnaz
2 december 2007, 15:27
Nou ken ik iemand die retegoed piano kan spelen, en het lijkt me tof om daar een duet mee te spelen. Maar het enige wat ik in een half jaar zoeken heb gevonden is "Sonate 1" van Carulli (op.21, no.1).

Weet iemand dus nog meer piano en gitaar duetten? Met een linkje erbij zou helemaal tof zijn.

Mag alles zijn, klassiek, flamenco, blues, "gewone" fingerpicking, en zelfs electrisch (mocht dat met piano klinken).

Thanks! :D

nevyn292
5 december 2007, 20:12
het is weliswaar geen echt duet, maar 'comptine d'une autre ete:l'apres midi' van yann tiersen vind ik altijd wel leuk om te doen op zowel gitaar als piano. samen klinkt het vast nog leuker :hippie:

artnaz
6 december 2007, 12:49
Bedankt, maar om eerlijk te zijn lijkt me dat niet echt interessant om samen te spelen. Alleen piano is erg mooi, een gitaar erbij die precies hetzelfde doet voegt niks toe, vind ik...

Ash ketchum
6 december 2007, 12:57
Probeer eens op youtube "Reese Wynans". Deze beste meneer heeft eens wat nummertjes gedaan met SRV en is geen onbekende sessiemuzikant aan de andere kant van de oceaan. Hij kan een aardig potje blues spelen op de toetsen. My 2 cents.

Daemon
6 december 2007, 13:53
Ik heb geen idee hoe goed je gitaarspel is, maar ga anders een naar youtube en zoek eens video's van Jascha Heifetz. Dit is een violinist, die altijd werd begelijdt door een pianist. De partijen van Heifetz zijn wel moeilijk om te spelen, dus succes!!! :P

Ps. het is klassieke muziek.

artnaz
6 december 2007, 14:10
Bedankt jongens! Wynans met SRV is niet precies wat ik in gedachten had, want dat is een hele band. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar toetsen in bandverband is wel redelijk makkelijk te vinden. Bovendien staat er vrij weinig interessante partijen voor de toetsen met SRV. Wynans solo wel.

Dat van Heifetz vind ik wel een heel goed idee! Viool en piao is inderdaad stukken makkelijker te vinden. Wel een ziek tempo, maar misschien komt er wel wat uit met veel oefenen... :p

EDIT: Zat naar Caprice 24 te kijken van Heifetz, en kwam op dit:
http://www.youtube.com/watch?v=98y0Q7nLGWk&feature=related

Beetje ontmoedigend...:p

Daemon
6 december 2007, 17:35
Hahaha, valt wel mee hoor :P Gewoon langzaam beginnen en rustig opbouwen. Als je wil kan ik je wel een zip file van een zwik klassieke tabs doorsturen. Pm in dat geval je mail adres maar ff door.

artnaz
6 december 2007, 18:46
Nou mij valt het niet mee...:p Dat begin gaat nu wel, maar arpeggio's heb ik nooit met vingers gedaan...

Reel Big Fish
6 december 2007, 19:56
Heel mooi duet van piano - gitaar vind ik: Liquid Tension Experiment - State of Grace

... kippenvel!

artnaz
6 december 2007, 21:05
Heel mooi duet van piano - gitaar vind ik: Liquid Tension Experiment - State of Grace

... kippenvel!Inderdaad prachtig!!! :o Dit kan ook prima zonder synth... :)

Zulke dingen zoek ik dus, of zoals die klassieke viool(gitaar) duetten...