PDA

View Full Version : Eerste Electrische Gitaar



Atomic
2 december 2007, 13:55
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een beetje goede 1e gitaar voor mij. Nou kwam ik gisteren dit (http://www.thomann.de/de/thomann_gitarren_set_g51.htm) setje tegen. Nou vraag ik me af of die een beetje goed setje is om te beginnen? Ik ben uit om een beetje metal en rock te spelen :gitarist:. Helaas kan ik niet echt veel besteden en licht mijn maximum budget rond de 250 en daarom lijkt mij dit het ideale setje.

Bedankt :dance:

Sterik
2 december 2007, 15:30
zo'n gitaar ziet er tof uit, maar speelt absoluut niet lekker....
ik zou meer gaan voor een typisch ibanez model

RammerStein
2 december 2007, 15:36
bedoel je 250 euro voor gitaar en versterker?
volgens mij is dat een beetje weinig, een goede elektrische gitaar kost al rond de 250 euro. ik zou idd ook kijken naar een beetje ibanez model

biels
2 december 2007, 15:45
probleem met de beginnersetjes is dat ze later moeilijk te verkopen zijn, mocht je er nog van af willen. Misschien kun je op marktplaats of gitaarmarkt.nl iets vinden.?

Rocketman
2 december 2007, 15:55
ja ga op marktplaats en koop een Squier voor 150 en een amp voor 100. Of ziets.

Ik zie op martkplaats trouwens veel setjes van Squiers plus amps van rond de 150.

Maar goed met zo'n laag budget zou ik echt voor Squier gaan.

Atomic
2 december 2007, 15:57
Ik heb een Squier bespeeld maar die vind ik geen lekkere sound hebben. Ik heb een beetje sampels opgezocht van die BC Rich en vind ehm wel goed klinken. Alleen hier hoor ik er niet veel goeds over... wat is er zo slecht aan?

Rocketman
2 december 2007, 16:00
Ah dan denk ik dat het verschil de humbuckers is.

Goedkope gitaren met humbuckers heb ik geen verstand van.

Maar advies om tweedehands te kopen blijft staan.

Atomic
2 december 2007, 16:02
Dus geen BC Rich dan maar? Helaas, vond hem wel leuk eruit zien, lekker klinken en valt in mn budget. Enige andere suggesties?
Ik stuite ook op een paar gitaren van Jack & Danny (Musicstore.de) Is dat wat misschien?

JvD.
2 december 2007, 16:05
dit is natuurlijk een menings kwestie, maar je kunt er van uit gaan dat alle beginners gitaren vrij slecht klinken. en als je daar van uit gaat zou ik er een kiezen die heel lekker speelt. gewoon alles vast pakken, en voelt het goed moet je het doen!met een cube versterkertje van roland ofzo krijg je toch uit alles een beetje tone. dus dat is misschien een goede tweede keuzen.
over het algemeen zal niemand je hier een starters set aanraden, maar altijd gaan voor een gitaar en versterker los.

Rocketman
2 december 2007, 16:07
Weet je wat het is met jouw budget; het is zo laag dat er in een winkel praktisch niks fatsoenlijks voor te koop is.

Je "wint" als het ware dus heel veel als je iets tweedehands koopt. Dat kan met een beetje zoeken behoorlijk oplopen. Ik denk dat jij voor 250 aan tweedehands spul wel iets kan kopen dat nieuw in een winkel 500 of meer waard zou zijn.

Atomic
2 december 2007, 16:07
dit is natuurlijk een menings kwestie, maar je kunt er van uit gaan dat alle beginners gitaren vrij slecht klinken. en als je daar van uit gaat zou ik er een kiezen die heel lekker speelt. gewoon alles vast pakken, en voelt het goed moet je het doen!met een cube versterkertje van roland ofzo krijg je toch uit alles een beetje tone. dus dat is misschien een goede tweede keuzen.
over het algemeen zal niemand je hier een starters set aanraden, maar altijd gaan voor een gitaar en versterker los.

Tja, als ik weer geld heb natuurlijk een stapje hoger.
Dit is eigenlijk ook geen starters set maar een of andere bundel van de winkel zelf.

Atomic
2 december 2007, 16:08
Weet je wat het is met jouw budget; het is zo laag dat er in een winkel praktisch niks fatsoenlijks voor te koop is.

Je "wint" als het ware dus heel veel als je iets tweedehands koopt. Dat kan met een beetje zoeken behoorlijk oplopen. Ik denk dat jij voor 250 aan tweedehands spul wel iets kan kopen dat nieuw in een winkel 500 of meer waard zou zijn.

Voorbeeldje? Ik heb al gekeken op o.a. markplaats maar ik kan niks fatsoenlijks vinden. En aangezien 250 euro voor mij best veel is (Ben pas 13), wil ik het niet verkeerd besteden.

Rocketman
2 december 2007, 16:12
Ik noem maar iets, ik gok dat deze gitaar:

Ibanez (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/124255077-ibanez-gsa-60.html?return=eJw1jVEKgzAQBe8imE81poiNhGJvkmqKwah LsqHW0rt3Q9uvneENrJZcvqysuiD5uZZZMNoPUzchgizLeQOzF ov2M4LTGkOxuvKbFDDBZXeKszEo3HLR81xcIRJUBKMloOuQ7mG BMNzH8M%2Fwly009GtcjLdDqvcU8KZt0%2BieZOIs2uZENj%2F I7E2v5iDbQnpQM4CoKgaqZsGjgph17w9V8EAi&df=1&fta=eNpNk1tu4zAMRffij3yLlChRFLyFbiHw1J6OMU5i%2BNFm WmTvo0ds50eQD8h7dSW6EZafOS7VOg3nz2aYqzALKCPVfajh1M 71chMI4yoqtL2EYZHvfgzz73ZOeIn4Msp1vXRT%2Fx6GuwBYZh WGf6K9ZmvC3y%2FpfzXX7jvcxl7gNI5rrU5jjad5WupxTYbRbm w%2Buir0gvFTS9W38SSNaCU%2FffSYxUsFGhQZ8JDq4MnAGogL br2lzmsV18T0wdA7dImZJ0NiDZZ8YrTVKSCLVidmX%2FVinMTc CwNmmxhves57ImcS8xvzBKAgM1AvzUjlMAB7pQNGzi6wRUFmdN aU9j2L8sp7Lu1bmCgIbD1nuKVBVNYSFk37ckwHT023G1kgtAXy YUQWHGW4JzJIpFx2R7VrkotWuR33RC7G0VzgngiURq3Lgx2JnC OD%2BTbxSGSYgfPzIB1QsyqJ0B7ZLRpSGe6JUDsXlTPcn8hrx6 SL5p4IjSVjouYjTnWcvuU2Nu18Hrrrx%2FInlar8V0j1vk7Tub %2B23X2jsf%2FS3M9pfOPEtuWaUKrmqwpvz%2B1nGuU4yY%2FH fwqU3N4%3D&fta_ind=20&fs=1)

een stuk beter is dan de gitaar uit jouw advertentie. Ibanez is een goed merk en er zit ook een humbucker op.

Atomic
2 december 2007, 16:15
Ik noem maar iets, ik gok dat deze gitaar:

Ibanez (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/124255077-ibanez-gsa-60.html?return=eJw1jVEKgzAQBe8imE81poiNhGJvkmqKwah LsqHW0rt3Q9uvneENrJZcvqysuiD5uZZZMNoPUzchgizLeQOzF ov2M4LTGkOxuvKbFDDBZXeKszEo3HLR81xcIRJUBKMloOuQ7mG BMNzH8M%2Fwly009GtcjLdDqvcU8KZt0%2BieZOIs2uZENj%2F I7E2v5iDbQnpQM4CoKgaqZsGjgph17w9V8EAi&df=1&fta=eNpNk1tu4zAMRffij3yLlChRFLyFbiHw1J6OMU5i%2BNFm WmTvo0ds50eQD8h7dSW6EZafOS7VOg3nz2aYqzALKCPVfajh1M 71chMI4yoqtL2EYZHvfgzz73ZOeIn4Msp1vXRT%2Fx6GuwBYZh WGf6K9ZmvC3y%2FpfzXX7jvcxl7gNI5rrU5jjad5WupxTYbRbm w%2Buir0gvFTS9W38SSNaCU%2FffSYxUsFGhQZ8JDq4MnAGogL br2lzmsV18T0wdA7dImZJ0NiDZZ8YrTVKSCLVidmX%2FVinMTc CwNmmxhves57ImcS8xvzBKAgM1AvzUjlMAB7pQNGzi6wRUFmdN aU9j2L8sp7Lu1bmCgIbD1nuKVBVNYSFk37ckwHT023G1kgtAXy YUQWHGW4JzJIpFx2R7VrkotWuR33RC7G0VzgngiURq3Lgx2JnC OD%2BTbxSGSYgfPzIB1QsyqJ0B7ZLRpSGe6JUDsXlTPcn8hrx6 SL5p4IjSVjouYjTnWcvuU2Nu18Hrrrx%2FInlar8V0j1vk7Tub %2B23X2jsf%2FS3M9pfOPEtuWaUKrmqwpvz%2B1nGuU4yY%2FH fwqU3N4%3D&fta_ind=20&fs=1)

een stuk beter is dan de gitaar uit jouw advertentie. Ibanez is een goed merk en er zit ook een humbucker op.

Dan kom je wel met dit soort dingen: Te koop, bijna een jaar oud. Deze heeft maar 1 Humbucker, die gene die ik liet zien heeft 2 Humbuckers. Ik weet niet of t veel uitmaakt.. maar lijkt me wel.

Kaïn
2 december 2007, 16:15
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/132777659-ibanez-gitaar.html?return=eJxNjuEKgzAMhN9lsP3TVh1MKjLcmwT tZrGtpYkwHHv3JYzB%2FuTuu1wgYCrzckZ3aOqmNQe0kMe5m4m SUWpZk41lgLxQ8gCEZfQqbLuzS2Fj4SJS3oKNZKPCCJD%2Fk%2 BLhCDKr9Xah7HCc1Xg5t%2BVMwV%2Bfvq9OE%2Fa0HpuhOjY3z 2O41K3YWuxZbAqy1rrUWgiYmh9NjknqxLq7xBbvE37DJKG0Aud D5J%2ByGxlXlKv6lNLW60P3%2FgBSUVED&df=1&fta=eNpVk1uK4zAQRfeij%2F4cVFV6lsgWegvBtDM9BicRkdMT JmTvo0fSUmMw5lClW0eSJ3Z8T%2Fklrpd1%2FzWtSYTEHljc1h 28zWm3nRnCCmzRhRXZKhfikUHKX1KGODG1r3nhsG78b4kh%2FZ 4Th7ixDMfIp%2BvxcFk%2BwjktjG8xXneyRCgWcfo8iLDk5RMT i2XO2Xk94vuSW%2FMULAAMeFJkXnWFESqfn8rwyZAsgPW%2BMP qus04aqQtTnVlrdK3TnRkDlgozA0PvZGF2ZCBtYW5gkkgV5jvL 48naC3KA1soaAt3EkkbTIA4Q8twVDi45yda5QY0QdA2Hlw06K7 001RoGHbBatcrBB7RzWKEbIXqocDACpa2rOz4YASisa%2BJgJF VWrbAbGU9IrZ0GiE432I2Mc6qlox6gNlTdsRvl3UBVh8duZEw% 2B4NbufkBdNxn9D9jaqRsZrbEdMHUjozxCu1nfRuAMachBj5QP icV2jtOc9uvh9Ln9eV1CkCw%2BrpfLfjnNh1uhz6TjdNuX258v %2FMxUlJDF9FeE9%2BfnV%2FkTJN8fj%2F%2Bw%2FeTN&fta_ind=5&fs=1

Even een suggustie qua gitaar. Dat een Ibanez SA. Zeer veelzijdig, en daar kan je jaaaaaaren mee vooruit. Klein ampje erbij doen en je bent klaar :0

Rocketman
2 december 2007, 16:17
Deze kost nieuw 259.

En een jaar oud zegt niks. Ik speel op een gitaar van 40 jaar oud. Klik maar op mijn linkje "band zoekt naam" dan zie je hem.

Atomic
2 december 2007, 16:18
Maar waarom raden jullie die gitaar uit de advertentie die ik toonde af?

Ik kan uitteraard nog veder kijken, maar ik stuitte gewoon op dit gitaartje.

Rocketman
2 december 2007, 16:19
Ik raad hem af omdat ik er nog nooit van gehoord heb en omdat je voor 250 tweedehands spul kan krijgen wat veel beter is dan nieuw spul t.w.v. 250.

Atomic
2 december 2007, 16:21
Uiteraard, maar 2e hands is toch anders dan nieuw hé. Wie weet koop ik een kat in de zak, want ik heb totaal geen verstand van gitaaren.

Wausser
2 december 2007, 16:22
dan neem je toch iemand mee die er wel verstand van heeft....

Atomic
2 december 2007, 16:31
Dat word nog al moeilijk omdat ik niemand ken die verstand heeft van gitaaren. Ik denk dat ik toch voor het setje van 220,- gaat. Het is toch maar mn eerste gitaar. Als tie 't maar doet. Allemaal bedankt voor jullie hulp ;)

Rocketman
2 december 2007, 16:32
Ik zet net nog even te googelen naar die Thoman gitaren maar ik vind niks. Terwijl je over die Ibanez alleen maar leest "populaire gitaar" enz.

1 humbucker en 2 single coils geeft naar mijn mening wat meer mogelijkheden voor je tone vergeleken bij gitaren met alleen single coils of alleen humbuckers.

Heb zelf best wel vaak een Ibanezje in mijn hand gehad en ze waren altijd prima. Hoe goedkoop ze ook waren.

Als een gitaar 2e hands is en goed dan zegt dat iets over de gitaar. De mijne gaat al 40 jaar mee nou die zal dus wel goed zijn. Een gitaar die vers uit de fabriek komt kan na een paar maanden kuren gaan vertonen, in verband met hout of zo. Zelf wel eens meegemaakt.

En als je bij je aankoop iemand meeneemt die een beetje kan spelen dan kan het bijna niet misgaan.

Waar je op moet letten zijn, of ie goed klinkt, of de electronica goed werkt, of de actie (=bespeelbaarheid) een beetje goed is, en of de intonatie goed is, dat wil zeggen dat de tonen hoog op de hals niet vals mogen zijn. Verder rechte/kromme hals (zie je zo), en op scheuren inspecteren.

That's it. Zo daar laat ik het bij. Succes met je aankoop en je gitaarspel!

Atomic
2 december 2007, 16:34
Ik zet net nog even te googelen naar die Thoman gitaren maar ik vind niks. Terwijl je over die Ibanez alleen maar leest "populaire gitaar" enz.

1 humbucker en 2 single coils geeft naar mijn mening wat meer mogelijkheden voor je tone vergeleken bij gitaren met alleen single coils of alleen humbuckers.

Heb zelf best wel vaak een Ibanezje in mijn hand gehad en ze waren altijd prima. Hoe goedkoop ze ook waren.

Als een gitaar 2e hands is en goed dan zegt dat iets over de gitaar. De mijne gaat al 40 jaar mee nou die zal dus wel goed zijn. Een gitaar die vers uit de fabriek komt kan na een paar maanden kuren gaan vertonen, in verband met hout of zo. Zelf wel eens meegemaakt.

En als je bij je aankoop iemand meeneemt die een beetje kan spelen dan kan het bijna niet misgaan.

Waar je op moet letten zijn, of ie goed klinkt, of de electronica goed werkt, of de actie (=bespeelbaarheid) een beetje goed is, en of de intonatie goed is, dat wil zeggen dat de tonen hoog op de hals niet vals mogen zijn. Verder rechte/kromme hals (zie je zo), en op scheuren inspecteren.

That's it. Zo daar laat ik het bij. Succes met je aankoop en je gitaarspel!
Ok, heel erg bedankt iig. Het is trouwens van het merk B.C. Rich en Thomann heeft gewoon zelf een setje samengesteld met o.a. die gitaar =] Ik zal er nog even over nadenken!

Rocketman
2 december 2007, 16:35
Je hebt gelijk. Google dan naar "B.C. Rich" + ervaring.

Atomic
2 december 2007, 16:39
Je hebt gelijk. Google dan naar "B.C. Rich" + ervaring.

Vind niet veel, alleen op dit forum en dat is allemaal negatief. Maar als ik een beetje rondneus in reviews komt het gemiddelt toch wel goed eruit. Alleen een paar met negatieve reacties, maarja: dat heb je bij alles.

Rocketman
2 december 2007, 16:40
En de gitaar van jouw keuze heeft geen tremelo. Lijkt me toch wel handig om te hebben voor metal.

Zo nu hou ik echt op.

Atomic
2 december 2007, 16:41
Ok, bedankt voor je hulp. Ik kijk nog wel even door, als ik er 1 aangeschaft heb laat ik het wel weten. Waarschijnlijk pas na mn verjaardag (19 januari) omdat het geldlaatje dan pas weer gevuld word :nervous:

Rormo
2 december 2007, 16:49
De kritiek hier is niet voor niets. Ik zou het dus zeker serieus nemen. En het is idd maar je eerste gitaar, maar als je eerste gitaar straks waardeloos klinkt en.of speelt ga jij straks misschien wel denken dat gitaarspelen niets voor jou is, terwijl dat niet aan jou ligt, maar aan je gitaar.

Overigens hebben we het hier steeds over de gitaar, maar de versterkers in starterspakketjes zijn 3x bagger. Ook uit dat oogpunt zou je beter losse spullen (2e hands) kunnen kopen.


enne Rocketman: Een tremolo aanraden aan iemand die nog moet beginnen met gitaarspelen lijkt mij geen goed idee. En al helemaal niet op een goedkope gitaar. Dat leidt alleen maar tot heel veel ontstemmen en bijbehorende ellende (in het begin kan het stemmen van je gitaar al aardig lastig zijn).

Rocketman
2 december 2007, 16:54
Ja je wil metal spelen of je wil het niet. Verder HOEF je je tremelo niet te gebruiken. Dat ibanezje wat ik en een ander hierboven hadden gevonden heeft tremelo. Deze man is 13 en wil metal spelen. Dan lijkt het me handig als ie af en toe is een vette dive bomb kan maken met een tremelo.

Verder geen kritiek op zijn keuze, ik heb nog een beetje zijn versterker en gitaar zitten googelen en ik kan er eigenlijk vrijwel niks negatiefs over vinden.

Ik blijf erbij dat je voor 250 meer waar voor je geld krijgt als je 2e hands koopt.

Atomic
2 december 2007, 17:00
Ik hoor te veel negatiefs over dit gitaartje. Denk dat ik toch maar veder kijk voor zon Ibanez. Welk type en welke versterker raden jullie aan?

marter544
2 december 2007, 17:09
Ja je wil metal spelen of je wil het niet. Verder HOEF je je tremelo niet te gebruiken. Dat ibanezje wat ik en een ander hierboven hadden gevonden heeft tremelo. Deze man is 13 en wil metal spelen. Dan lijkt het me handig als ie af en toe is een vette dive bomb kan maken met een tremelo.

Verder geen kritiek op zijn keuze, ik heb nog een beetje zijn versterker en gitaar zitten googelen en ik kan er eigenlijk vrijwel niks negatiefs over vinden.

Ik blijf erbij dat je voor 250 meer waar voor je geld krijgt als je 2e hands koopt.

Voor metal heb je geen trem nodig, wat een bull. Ik vind BC rich helemaal niks, maar das persoonlijk.. Die Ibanez SA's zijn prima gitaren trouwens! Kijk ook even naar een Schecter omen-6, die heb je met en zonder floyd, en als je wil ook met een sjiek topje erop. En miss, als je geluk hebt een 2e hands Ibanez RG321, dat zijn erg mooie dingen imo: 2 humbuckers, wizard hals, mahonie body, en een vaste brug. Erg basic, en daarom ook gelijk erg vet!

En verder, 1 of 2 humbuckers, voor metal zal je toch voornamelijk de brughum gebruiken, dus 1 humbucker en 2 singles is wel mooi, ook lekker veelzijdig.

Rocketman
2 december 2007, 17:12
Ik had beloofd te stoppen met reageren maar ok.

gitaar + amp (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/111200356-ibanez-ex-350-icm-roland-cube-30-versterker.html?return=eJxNjttOxCAURf9lks5bS6F1ijS NqX%2BCFC3hUgKHzMX47x6MJj7ttfe5SkHFpxH9nAWbqDhlLZP a5x0gCkLsEXXovEwWopMSchcc8eVhtG11aE3IkIrXAXQgOUiZ% 2FifthwGZULXTFpLJaidqGnm3g3cvN7fQ85YXOJphpc3wGgtCj %2BDQrRPjFVnFseJmEGsEqA8TEfP7lv%2BG4XfYY2EN%2BEEyq nbfagO9cP6z%2BY5ueB74ZURnr%2BjS4WTYGvbEelXeNMZHrpf YOcay9Kf56xvJGVrv&df=1&fta=eNo1j11uhDAMhO8Sqfucf4IjrrBXQCmh26gBIgK7tIi711 nBi2V9Go9nHBjYMw6yzrF9upiJzcCYBLLFht18bpYJmE0rUBsZ VNzYyKGSxvoANi7wF5LNXz4X0YKiIcG4Dv0cOhs3dNLG4OUviF oYLe3PC%2BYputF%2FcNqtn72dcgB%2BS2ltaHmNj5N79MQGNM wggASPmRxo2APaZ6iBMMGoNILJS1YYV1WlK6UK4xfjlZJK0MLE yWitJeW1LkyejGkta67efupijFMqFOoOLIdBlik5n9vYj4%2Fl uyhLGkaBdOs8t2H0%2FXZRvB%2Fc1pYmGN6%2FM3Ig7kXs%2FV yfpRSF%2FTj%2BAQHZbhU%3D&fta_ind=6&fs=1)

Boven genoemde is een Ibanez met twee humbuckers en een single coil, tremelo in 1 koop met een Roland Cube amp.

Volgens mij zijn er hier heel veel tevreden Roland Cube amp gebruikers.

Om metal te spelen + even vooruit te kunnen lijkt het mij een veel betere keus dan die B.C. Rich met onbekende amp.

Laatste bod staat op 175 ik zou zeggen bied 200 en kijk je pa lief aan voor het eventuele verschil.

Atomic
2 december 2007, 17:21
Ik had beloofd te stoppen met reageren maar ok.

gitaar + amp (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/111200356-ibanez-ex-350-icm-roland-cube-30-versterker.html?return=eJxNjttOxCAURf9lks5bS6F1ijS NqX%2BCFC3hUgKHzMX47x6MJj7ttfe5SkHFpxH9nAWbqDhlLZP a5x0gCkLsEXXovEwWopMSchcc8eVhtG11aE3IkIrXAXQgOUiZ% 2FifthwGZULXTFpLJaidqGnm3g3cvN7fQ85YXOJphpc3wGgtCj %2BDQrRPjFVnFseJmEGsEqA8TEfP7lv%2BG4XfYY2EN%2BEEyq nbfagO9cP6z%2BY5ueB74ZURnr%2BjS4WTYGvbEelXeNMZHrpf YOcay9Kf56xvJGVrv&df=1&fta=eNo1j11uhDAMhO8Sqfucf4IjrrBXQCmh26gBIgK7tIi711 nBi2V9Go9nHBjYMw6yzrF9upiJzcCYBLLFht18bpYJmE0rUBsZ VNzYyKGSxvoANi7wF5LNXz4X0YKiIcG4Dv0cOhs3dNLG4OUviF oYLe3PC%2BYputF%2FcNqtn72dcgB%2BS2ltaHmNj5N79MQGNM wggASPmRxo2APaZ6iBMMGoNILJS1YYV1WlK6UK4xfjlZJK0MLE yWitJeW1LkyejGkta67efupijFMqFOoOLIdBlik5n9vYj4%2Fl uyhLGkaBdOs8t2H0%2FXZRvB%2Fc1pYmGN6%2FM3Ig7kXs%2FV yfpRSF%2FTj%2BAQHZbhU%3D&fta_ind=6&fs=1)

Boven genoemde is een Ibanez met twee humbuckers en een single coil, tremelo in 1 koop met een Roland Cube amp.

Volgens mij zijn er hier heel veel tevreden Roland Cube amp gebruikers.

Om metal te spelen + even vooruit te kunnen lijkt het mij een veel betere keus dan die B.C. Rich met onbekende amp.

Laatste bod staat op 175 ik zou zeggen bied 200 en kijk je pa lief aan voor het eventuele verschil.

Dat is idd een heel mooi setje. Ik kijk nog even aan en denk er nog even over. Hopen dat ik nog wat kan afdingen (Tenminste, mn pa :P). Heel er bedankt hé =]

Rormo
2 december 2007, 18:16
Ja dat ziet er wel aardig uit. Die GSA60 is ook een prima beginners gitaar. Het was ook mijn beginners gitaar jaren terug. Tremolo van dat ding is wel volledig ruk, maar het staat wel cool zo'n ding :)

Maar dat setje wat rocketman gevonden heeft lijkt me niet verkeerd. Ook een hele nette prijs. Roland Cube is ook een erg goede amp.

Onmeunig Hans
2 december 2007, 22:06
Die Roland 30 bij dat laatste setje is ook een heel aardige beginnersversterker. Al met al een heel redelijke combi.
Op Marktplaats komen dit soort sets regelmatig voorbij. Als je deze mist, komt er wel weer een andere.

Ik mis in al die reacties eigenlijk het advies om een gitaarzaak binnen te lopen, de gitaren eens vast te houden en te vragen om het verschil tussen goedkope setjes en duurdere (vaak maar niet altijd betere?) gitaren te laten zien en horen. Een goede zaak doet dat wel.
(Ik zag bij een speciaalzaak in Enschede een paar baggergitaren staan. Gevraagd naar de bedoeling kreeg ik te horen dat men zo klanten de verschillen wil laten zien en horen (er stond ook bij dat het een slechte gitaar was).

hans

Atomic
3 december 2007, 15:44
Ik ben nog wat veder aan het zoeken geweest en ik kwam dit (http://www.thomann.de/de/dean_guitars_mlxm_tbk.htm) leuke gitaartje tegen. Dean is wat bekender en daarom denk ik ook beter, nu kan ik ook wat meer geld aan de versterker besteden. Wat vinden jullie van dit gitaartje?

Otje
3 december 2007, 16:04
Die Roland 30 bij dat laatste setje is ook een heel aardige beginnersversterker.

[Defensieve modus AAN]

Aardige beginnersversterker? Omdat deze versterker goedkoop is en (wellicht daarom) veel aan beginners wordt verkocht? Hmmmm. Ik speel al 27 jaar gitaar, ben zo fanatiek als 't maar kan en een totale tone-freak, en heb een jaar of twee geleden al mijn koelkast-formaat versterkers de deur uit gedaan in ruil voor twee Cube 30's. Ik splits mijn gitaarsignaal en stel de twee Cubes verschillend in (meestal eentje op Marshall setting en de andere op Bassman). Ik zet ze ieder op een stoel, zo'n 2 meter uit elkaar. Je weet niet wat je hoort.

Kan 't beter? 'Tuurlijk kan 't beter. Een plexi Marshall met een oude 4x12 is beter. Een echte oude Bassman is beter. Een blackface Twin is beter. En ja, ik heb ze allemaal gehad (de echte). Maar als je 95% van het geluid zoekt voor 5% van de prijs, en 10% van de omvang het gewicht, dan kun je niet stuk gaan met die Cubes. Ze zijn onverwoestbaar, klein, betrouwbaar, ze gaan hard en de COSM modeling die Roland gebruikt vind ik persoonlijk de beste die er is (tot nu toe). En als er dan 's eentje wordt gepikt dan haal je voor een prikkie een andere van Marktplaats en je bent weer in business.

Ik ben aan 't begin van de avond wel 's uitgelachen als ik met die twee bakkies binnen kwam lopen. Maar er is nog nooit iemand geweest die aan aan het eind van de avond nog commentaar had.

[Defensieve modus UIT]

http://www.geocities.com/back_tocoda/pictures/cube30.jpg

:rockon: :blast:

Atomic
3 december 2007, 17:48
Ik ben nog wat veder aan het zoeken geweest en ik kwam dit (http://www.thomann.de/de/dean_guitars_mlxm_tbk.htm) leuke gitaartje tegen. Dean is wat bekender en daarom denk ik ook beter, nu kan ik ook wat meer geld aan de versterker besteden. Wat vinden jullie van dit gitaartje?

Bump =] :sssh:

pannekoek
3 december 2007, 17:51
bc rich warlock bronze series: heel kut

Atomic
3 december 2007, 17:53
bc rich warlock bronze series: heel kut
En deze (http://www.thomann.de/de/dean_guitars_mlxm_tbk.htm) dean?

pannekoek
3 december 2007, 17:58
En deze (http://www.thomann.de/de/dean_guitars_mlxm_tbk.htm) dean?
niet zo een hele grote verbetering, je kan beter wat doorsparen en iets kopen waar je geen spijt van krijgt zodra je precies weet wat je ermee kan :)

Rormo
3 december 2007, 18:28
Er staan hier toch 4 pagina's met goede tips. En toch kom je steeds weer met wat anders aanzetten... Begin er een beetje moe van te worden.

Overigens ben ik het met Otje eens dat die Roland cube's heel volwassen klinken. Zit er ook over te denken om als mijn JTM het leven laat (en dat zou wel eens spoedig kunnen gebeuren) om zo'n Cube als oefenversterker te kopen.

Atomic
3 december 2007, 18:57
Er staan hier toch 4 pagina's met goede tips. En toch kom je steeds weer met wat anders aanzetten... Begin er een beetje moe van te worden.

Overigens ben ik het met Otje eens dat die Roland cube's heel volwassen klinken. Zit er ook over te denken om als mijn JTM het leven laat (en dat zou wel eens spoedig kunnen gebeuren) om zo'n Cube als oefenversterker te kopen.

Ik negeer het heus niet hoor, maar alles wat hier een beetje ziet steekt een stuk boven mij budget uit; terwijl ik die duidelijk genoemt heb.

Atomic
14 december 2007, 18:26
Ik denk dat ik gewoon toch maar een gitaar in de lokale muziekwinkel koop, het kost misschien wat meer: maar dan kan ik ook alles uitproberen en wat advies krijgen.

Bedankt voor alle hulp!