PDA

View Full Version : liedje



jaac
2 december 2007, 12:28
welk lied spelen jullie als jij bijvoorbeeld in een winkel een gitaar uitprobeert?

chubbyfan
2 december 2007, 12:31
zie ginds komt de stoomboot
altijd is kortjakje ziek
vader jakob :blast:

jaac
2 december 2007, 12:39
haha echt stoer ;)
dan denkt iedereen gelijk dat je een stoere rocker bent :noob:

Van Dattum
2 december 2007, 12:39
Smoke on the water of Stairway to heaven. :cheerup:

Rocketman
2 december 2007, 13:20
Het intro van Johnny B Goode :rockon:

Pais
2 december 2007, 14:07
Helemaal geen liedje. Een gitaar testen is niet hetzelfde als kampvuurpubliek vermaken :nervous:

hendrix2
2 december 2007, 14:34
Alles wat nodig is om de gitaar goed te kunnen proberen.
Van tokkelen tot strummen, zacht hard, versterkt onversterkt. Gewoon de nummers die in me opkomen... In de loop der jaren heb ik een aardig repertoir opgeslaan in mijn geheugen, genoeg om spontaan iets te kunnen spelen.

Rocketman
2 december 2007, 15:02
Nou ik vind het niet zo'n gek idee om even het intro van Johnny B Goode te spelen hoor. Zo weet ik direct wat voor gitaar/amp vlees ik in de kuip heb. Ik speel veel Berry-stijl rock 'n roll spul en ik weet ook wel hoe ik wil dat ik klink. Als ik daarna voldoende interesse heb in een gitaar/amp dan speel ik verder alleen nog losse noten, power chords, stukjes van lickjes terwijl ik aan de knoppen draai. Ik probeer de sustain uit etc. Het wordt dan al snel heel oninteressant voor de andere aanwezigen in de winkel.

Maar ja dat zijn Stairway to Heaven en Smoke on the Water ook.

chubbyfan
2 december 2007, 17:05
het intro van sweet child van guns n roses,daar worden ze in de winkel ook schijtziek van ,doet me denken aan de film wayne,s world,daar hing in de muziekzaak een bord met NO STAIRWAY TO HEAVEN :seriousf: