PDA

View Full Version : Guitar synth



...rock...
1 december 2007, 23:35
hey,
al een tijdje luister ik hevig naar pat metheny, andreas oberg,...
en zij gebruiken de Roland GR-300(vintage roland synth,fantastische klank!)
maar zij gebruiken er een aparte gitaar voor, weet niet hoe dat zit maar blijkbaar heb je dat nodig me een speciale pickup ofzoiets??roland gitaar gebruike ze dus...
bonja ik heb er het geld niet voor, voor zo'n gitaar en je vind ze echt nergens..
toch wil ik zo'n klank als optioneel solo geluid (de sax sound een beetje)
is er een deftig(!!!) alternatief?
ben eigenlijk niet zo voor de digitale effecte en de stomboxe met miljoenen aanvaardbare klanken...

ik hoor het graag van jullie...

Voorbeeldje:

http://www.youtube.com/watch?v=EmpCqU5walE

je moet wel even voorbij de piano solo...(check ook het nummer 'the red one' van scofield en metheny op north sea, prachtig!!!)

mvg, Robby

Azrael
2 december 2007, 00:40
Kan het niet wat leesbaarder allemaal?

Rude Perception
2 december 2007, 00:56
ja kan het element geloof ik ook op je gitaar zetten. Maar dan krijg je een heel lelijk ding op je gitaar.

Globetrotter
2 december 2007, 11:00
Ik heb de Line6 Filter Modeller gehad... is echt een synth, maar dan volledig gemoddelled, dus geen geknoei met extra pickup's ofzo. Is geen goedkoop effectje, maar het geeft je wel een dijk van een sound. Ik probeer nu hetzelfde te bereiken door mijn gitaar voor opnames door de minimoog van arturia (computer synt) te jagen, maar tot op heden ben ik der nog niet (fatsoenlijk) in geslaagd. Heb soms al wel spijt dat ik die line 6 heb weggedaan!
Cheers,

Bart

rjong999
2 december 2007, 11:17
Ik heb gewoon zo's ROland hexafonisch elementje op mijn gitaar geplakt, GR30 tweedehands opgepikt en klaar. Ik neem ook de midi gewoon in de studio op en kan er dan later nog van alles aan bewerken, werkt super hoor.

sugarfish
3 december 2007, 08:13
Ik zit te GASsen op zo'n Roland GR-20. Deze klinkt toch heel aardig als ik de filmpjes op youtube mag geloven.
De GR-20 is schijnbaar een van de betaalbare guitarsynths op de markt, of je moet 2e-hands gaan kijken. Ipv van een nieuwe gitaar (met de midi-optie) neem je beter zo'n GK-2 of GK-3 element.