PDA

View Full Version : Probleem met effectsloop EVH 5153



Synx
1 december 2007, 20:46
Heej allemaal,

Zit met een klein maar toch wel serieus probleem. Heb sindskort er een leuk multieffect bij ( g major ) en als ik deze in de effectsloop hang krijgt hij zeer weinig signaal binnen. De meters gaan niet omhoog. Tenzij ik het mastervolume zeer hoog zet.
Als ik gewoon n kabeltje in de effectsloop hang heb ik alleen n kleine volume drop. Kan het mssn liggen aan de buis van de effectsloop? of gewoon opsturen en wachten op de reparatie ( music store )?

alvast bedankt!

kleine toevoeging: serieel en geen level instellingen van amp zelf

AART
1 december 2007, 21:39
Hmm, ik zou het niet weten. Kijk anders even op Harmony central amps forum, dara zijn veel meer mensen met een 5150 III.

dml
2 december 2007, 09:00
1. Kijk even op je Gmajor of je de outputlevel op Consumer of op Professional hebt staan.
2. Aangezien de 5153 geen mastervolume heeft en daarmee je het eindvolume op de kanalen bepaalt, moet je eens kijken wat er gebeurt als je harder uitstuurt. Dit was overigens ook zo op de 5150 en 5150 II, ligt puur aan de opbouw van de amp.

BlackSun
2 december 2007, 15:30
Ik heb hetzelfde 'probleem', alleen ik ondervind er geen last van, want een volume-drop heb ik niet.... Alleen de meters geven geen signaal aan en stemmen werkt ook niet helemaal lekker. De effecten zijn verder gewoon prima te gebruiken.


Bij de globale settings staan wat volume parameters die je kunt instellen(staan standaard op -6dB ofzo). Deze al gecheckt?

Synx
3 december 2007, 01:17
Nou, bedacht me dus dat het ook eventueel aan de kabels zou kunnen liggen. Hoewel me dit zeer onwaarschijnlijk leek, ze werken prima met andere effecten, doet de g major het nu wel perfect.
Dus mensen, het werkt ;) waarom doe ik dat nou gewoon niet altijd even, kabels wisselen :S

Synx
3 december 2007, 01:19
1. Kijk even op je Gmajor of je de outputlevel op Consumer of op Professional hebt staan.
2. Aangezien de 5153 geen mastervolume heeft en daarmee je het eindvolume op de kanalen bepaalt, moet je eens kijken wat er gebeurt als je harder uitstuurt. Dit was overigens ook zo op de 5150 en 5150 II, ligt puur aan de opbouw van de amp.

Trouwens, op consumer doet ie het voor mij stukken beter dan pro. Beetje raar of niet? En hoe harder het kanaal hoe meer input ja. Beetje wennen ;)