PDA

View Full Version : Autumn Leaves



Voidhead
1 december 2007, 20:01
Hier een improvisatie van mij op de jazz standard Autumn Leaves.
Backingtrack duurt wel erg lang voor één solo dus op een gegeven moment was ik een beetje mn inspiratie kwijt ;)

http://media.putfile.com/Autumn-Leaves-Impro

Comments welkom! Ook als je niet zo into jazz bent ;)

patricia
1 december 2007, 20:16
ik vind het schitterend klinken man!!

ik speel zelf ook met veel plezier dit nummer.

Tupelo
1 december 2007, 20:59
Hij doet t niet bij mij..

artnaz
1 december 2007, 21:05
Topnummer! Waar heb je de backing track vandaan? En wat voor gitaar/versterker heb je gebruikt?

Solo klinkt tof, alleen niet altijd even boeiend. Maar heerlijk om te luisteren... :)

Bosch
2 december 2007, 13:49
Mooi gedaan.

Je improvisatie wordt verderop steeds mooier omdat (en zo komt het op mij over) je veel vrijer gaat spelen. Je neemt meer risico's en daardoor klinkt het spannend. Geluid zou van mij dikker mogen; klinkt nu alsof je met 009 speelt.

Keep 'm comming!

Voidhead
2 december 2007, 14:03
Thanks guys :)

Het is ook moeilijk om een solo 5 minuten lang interessant te houden. In een band setting zou ik dat natuurlijk nooit doen. Het is inderdaad zo dat ik steeds wat vrijer probeer te spelen maar zeker met de microfoon aan zit er toch nog een bepaalde rem op omdat ik bang ben anders de fout in te gaan (wat nog steeds een paar keer gebeurd is ;) )

Dat dunne geluid komt denk ik door de microfoon, want ik speel met een 011 setje, en het geluid uit mn versterker (peavey classic 30) is zeker warm.

@ Artnaz: gitaar is een Epiphone Sheraton II

Tupelo
2 december 2007, 14:55
Eeejjjj ik hoor nog steeds niets.. :dontgeti:

mogwai
2 december 2007, 15:20
Mooi gedaan.

Waar kan je eigenlijk die backing track vinden. Ik wil hier ook wel eens over pingelen.

Grtz

Voidhead
2 december 2007, 16:26
@ Tupelo, vreemd, bij mij werkt het gewoon... zou ook niet weten waarom je hem niet kan beluisteren.

De backingtrack is van Jamey Aebersold, die heeft van zo'n beetje elke jazzstandard een backingtrack, google maar eens op Aebersold.