PDA

View Full Version : squier upgraden



meneerrobin
1 december 2007, 19:10
Ik heb heel goedkoop een squier telecaster op de kop kunnen tikken,
maar ik vroeg me af,

als ik er betere elementen in steek, ga ik dan effectief veel beter geluid krijgen? Ik ben op zoek naar een vrij warme mellow klank, zonder de scherpte van de tele te verliezen.

Wat raden jullie aan?

Ik ga het sowieso al eens met mijn elementen van mijn farida proberen, die deden het vrij goed tot ik het hout verpeste door het af te schuren en te beitsen.

Groetjes,
Robin

barno
1 december 2007, 19:57
elementen zullen iets doen uiteraard maar het is zonde van highprofile pups in een cheapo te steken, want ze komen in die budget body (en vooral ook hals) niet tot hun recht.
Warme klank, zeg je, dat is nu net eigenschap van beter hout, moeilijk te bereiken enkel door pup switch, denk ik. scherpe klanken (maar dan zonder de tele twang) dat haal je makkelijker uit zo'n squiertje.

Gearjunkie
1 december 2007, 21:17
Elementen zijn uiteindelijk maar een erg klein onderdeel van je sound.
Jijzelf, dus je spel, is het belangrijkst hierin. Verder kan je met de knoppen op je versterker of evt. een multi-pedaaltje ook een hoop bereiken.
Ik denk dat nieuwe elementen al snel overdreven is, mits je heel voordelig hieraan kan komen.

Veel mensen zijn lovend over GFS pickups, maar die heb ik zelf nog nooit mogen testen, maar er is enorm veel over geschreven hier.

meneerrobin
2 december 2007, 00:24
Hey,

alvast hard bedankt,
hiermee sta ik al wat meer op mijn pootjes.

Ik heb de squier gekocht omdat ie UITZONDERLIJK goedkoop was, (mijn gsm is duurder :))
Ik dacht dus eventueel wat centjes in elementen te steken om de kwaliteit 'nog' te upgraden, maar blijkbaar is't qua kwaliteit ook niet zo'n fantastische gitaar.

Maar we zullen eens prutsen en zien wat ermee te doen valt :)

Merci!
Robin

barno
2 december 2007, 01:09
niks fout met squier hoor, tis te zeggen, als lowbudget gitaar zeker waar voor je geld.

Gearjunkie
2 december 2007, 11:05
niks fout met squier hoor, tis te zeggen, als lowbudget gitaar zeker waar voor je geld.

Nou en of, heb zelf een Squier Strat gehad, en eigenlijk nog best wel spijt dat ik hem ooit weer heb verkocht. Speelde als boter en klonk als een klok dat ding, OOK met de ORIGINELE elementen erin.

Maar probeer je gitaarinvesteringen voor de langere termijn nuttig te laten zijn. Een mooi Boss pedaaltje bijvoorbeeld, of spaar voor een echt mooie versterker of gitaar.

meneerrobin
3 december 2007, 16:53
Wel ja, ik heb em sinds vandaag en mijn vraag blijkt idd wat voorbarig geweest te zijn.

Ik ben echt blij van de klank, hij is veel voller dan ik hoopte, en door mijn fender stage 185 versterker maakt ze heerlijk veel lawaai al dan niet lekker mellow zachte klanken... ze doet het goed!

maar ze klikt wel als ik alle snaren loslaat en er dan weer eentje aan laat, da's de aarding zeker?

Zijn er ook alternatieven voor de brug? Nu zit dat element er zo'n beetje uit te zitten, ik vond de brug op mijn farida dan een stuk beter afgewerkt wel, die was 'omkaderd'. Was wel een string-through-body, en dat heeft deze squier niet.


Robin

Gearjunkie
3 december 2007, 18:50
als ik er betere elementen in steek, ga ik dan effectief veel beter geluid krijgen? Ik ben op zoek naar een vrij warme mellow klank, zonder de scherpte van de tele te verliezen.


Betere elementen is altijd in relatie tot iets anders. Hoe kan je nou elementen willen vervangen zonder dat je de gitaar überhaupt ooit gehoord hebt?

Ik bestel toch ook geen nieuwe banden voor mijn occasion die ik pas volgende week krijg? :)

Maar goed, fijn dat 'ie goed klinkt, alleen het probleem met de brug: ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld met dat "het element eruit zit te zitten".
Verder kan je een slecht geshielde gitaar hebben. Je moet ook niet achter een pc of voor een tv gaan zitten, dan brommen Strats altijd wel.

meneerrobin
3 december 2007, 18:54
wel, rond de brug van mij farida zit zo'n opstaand randje dat ik graag gebruik om mijn pink te laten steunen, dat zit er op de squier niet op en dat mis ik wel, en ook het zicht: dat element zweeft zo'n beetje ipv beschermd te zitten. Maar het is muggezifterij hoor ;)

Het lastigste is het klikken als ik voor het eerst aan een snaar kom, dat maakt slide spelen heel lastig, en ook gewoon tokkelen met veel stiltes ertussen (wat ik heel veel doe) wordt er door verstoord...

kan ik daar eigenlijk iets aan doen?

Robin

barno
3 december 2007, 23:08
brug: opstaande rand (veronderstel tele bridge vintage style): tja strat type bruggen hebben dit randje niet en je element zal er heus niet uitspringen hoor.

Trouwens nogal wat gitaristen haten dat randje omdat dat het dempen van de bassnaren wat moeilijker maakt. Anyways: leer spelen op verschillende gitaren, je stijl wordt er gevarieerder door. don't focus op een randje :)

klikken, ruis: klinkt als aardingsprobleem. check es of je aarding onder aan de brug (tussen de veren) goed vastgesoldeerd zit.

CrudeSapphire
7 december 2007, 22:01
elementen zullen iets doen uiteraard maar het is zonde van highprofile pups in een cheapo te steken, want ze komen in die budget body (en vooral ook hals) niet tot hun recht.
Warme klank, zeg je, dat is nu net eigenschap van beter hout, moeilijk te bereiken enkel door pup switch, denk ik. scherpe klanken (maar dan zonder de tele twang) dat haal je makkelijker uit zo'n squiertje.

En euh, EVH dan?

barno
7 december 2007, 23:53
EVH? die jongen speelt vlug en luid en met tonnen distortion, no acoustic tone whatsoever