PDA

View Full Version : langzaam volume verlies met fuzz



llahsraM
1 december 2007, 18:05
vanmiddag zat ik even te jammen met een paar andere muzikanten... Ik was aan het spelen over een Marshall valvestate 8280... met een fender strat gitaar en een newtone zelfbouw fuzz pedaal (muff fuzz).. nu leekt het wel wanneer het effect uit staat (bypass mode) dat die hééél langzaam zachter gaat in volume... echt heel langzaam steeds zachter.. zet ik het effect weer aan en dan weer uit dan is het volume eerst weer normaal maar dat gaat die weer hééél langzaam weg... Er zit een 3PDT footswitch... ik heb het printplaatje omwikkeld met plakband(tape) helemaal zodat die geen kontakt maakt met de behuizing.. ik weet niet of die kwaad kan... Maar heeft iemand enig idee wat het volume verlies kan zijn...

Hij gaat die als het pedaal UIT staat! Hééél langzaam zachter.... en als ik dus het pedaal weer aan zet is het volume normaal... zet ik hem weer uit... dan gaat die weer hééél langzaam zachter in volume...

llahsraM
1 december 2007, 23:17
iemand enig idee?

Rude Perception
2 december 2007, 00:57
nee, ik heb geen idee, maar dat tape was een goed idee, ik heb namelijk nog een pedaaltje dat wel eens kortsluiting maakt via de behuizing. Dank je;)

B_2_the_a
2 december 2007, 02:35
batterij leeg?

guitargeek3
2 december 2007, 09:32
Plakband of ductape?
Sommige soorten ductape (meestal de beteren) kunnen geleiden.
Voor stevigheid zit er soms metaalvezel in.

Rude Perception
2 december 2007, 12:13
Plakband of ductape?
Sommige soorten ductape (meestal de beteren) kunnen geleiden.
Voor stevigheid zit er soms metaalvezel in.

Dank je, ik zal eraan denken als ik dat apparaatje straks ga fixen...

llahsraM
3 december 2007, 00:35
Ik gebruik gewoon plakband.. wat iets steviger is.. het is zeker geen ducktape.. Ik heb nog geen idee wat het kan zijn echt een vreemd iets..

llahsraM
3 december 2007, 00:35
nee, ik heb geen idee, maar dat tape was een goed idee, ik heb namelijk nog een pedaaltje dat wel eens kortsluiting maakt via de behuizing. Dank je;)

haha graag gedaan succes ermee;)