PDA

View Full Version : Witte Bassman (6G6-B) of Bandmaster (6G7-A)?



Chris Winsemius
1 december 2007, 16:24
Even 'n polletje, ik zit even te twijfelen welk circuit als basis te nemen voor 'n toekomstig project. Ik ken ze allebei maar ben ook benieuwd naar input alhier.
Tremolo en mid 60s Hendrix sounds vond ik zeer ok v/d Bandmaster, Setzer en veel Beatle sounds v/d Bassman ook.

bVd!

EDIT:
Het gaat niet om de tweed of blackface/silverface uitvoeringen.

@moderator: kan er bij de topic titel en poll één "7" bij Bandmaster verwijderd worden, bvd?
In topic titel is gelukt, maar in de poll kan geloof ik niet...

DANK VOOR DE MOEITE IIG!

TimmU
1 december 2007, 18:04
Bassman denk ik.Is erg interessant :)

sinneD
1 december 2007, 18:13
Bassman denk ik.Is erg interessant :)
Sluit ik mij ook bij aan. Voor clean zijn ze sowieso super :)

LostHighway
2 december 2007, 14:35
Sluit ik mij ook bij aan. Voor clean zijn ze sowieso super :)
Clean?
De blondjes zijn gewoon dé rock 'n roll bakjes bij uitstek, kheb een 6G6A, lekker vuile amp..

sinneD
2 december 2007, 15:00
Mijn tweed en blackface kanaal hebben anders een gigantisch mooi clean geluid ^^

LostHighway
2 december 2007, 17:02
Ze zijn zeker goed clean, maar zo'n amp moet je gewoon opengooien, heerlijk..

Thoom42
2 december 2007, 17:27
Bassman = booming! Geniale AMP! :rockon:

Chris Winsemius
2 december 2007, 23:58
Clean?
De blondjes zijn gewoon dé rock 'n roll bakjes bij uitstek, kheb een 6G6A, lekker vuile amp..

U heeft het door :)

@all
Blonde Fenders zijn NIET te vergelijken met tweeds en blackfaces/silverfaces (op wat '63/'64 exemplaren na dan).

EDIT:
Het gaat om deze modellen (geen bright- en/of deep-switches):

http://www.ampwares.com/ffg/bandmaster_blonde_61f.jpg

http://www.ampwares.com/ffg/bassman_blonde_6G6-A_63f.jpg

AART
3 december 2007, 19:10
Qua circuit vind ik een bassman toch wel de lekkerste, zeker voor de vuile kant.
Cosmetisch is Blonde met Wicker erg mooi, zie maar(sorry dat het geen fender is, nouja, bijna):

http://mesaboogie.com/gallery/images/4hr_vw.jpg

Rutger
3 december 2007, 21:11
Ik heb een Bandmaster en vind hem zeer allround. Volle warme sound en enorm veel ballen. Dat laatste komt vooral door de speakercab, dus dat heb je bij de Bassman ook.
De oversturing is best mooi maar blijft wat liefjes, je hebt wel een pittige overdrive nodig om hem te laten scheuren, maar dan brult ie ook flink!

Maar op dit moment zou ik, als ik moet kiezen, voor de Bassman gaan. Die is wat rauwer en feller, de oversturing is wat aggresiever, en daar hou ik wel van :)

[edit]te snel gereageerd... t gaat alleen om blondjes :roll:

Dan kan ik alleen maar zeggen: blond is lekker :D

Chris Winsemius
8 december 2007, 20:24
Ik heb al wat ideetjes maar ik ben benieuwd naar de info/ervaringen v/d mensen die "anders" hebben gestemd...
(had misschien "anders, zie toelichting" moeten zijn in de poll :) )

Bassmaster of Bandman :D

jacky
8 december 2007, 23:34
PAk gewoon de blonde bassman met precence is toch de gaafste van alle bastopjes van een watje of 50

Bandmaster zakt sneller in kleinere uitgangs trafo en tremelo ....wel mooi ...eigenlijk best heel mooi maar om het in een amp te bouwen.

MAAR de grote vraag wat ga je aan de ultime rock blues amp verbeteren......

En ga je die uberhaupt die autenthieke sound evenaren ....ik vrees het ergste

Ben zelf een paar keer met bassman tweed amps aan het rommelen geweest maar ja het origineel is niet te maken JTM45 idem

Vind ik ....correct me if Iam wrong

Zal wel FF stemmen op bassman ;-)

Thoom42
9 december 2007, 03:30
Je hoort het he;) Het wordt de bassman neem ik aan ;)