PDA

View Full Version : iemand die het raadsel opkan lossen? betreft kapotte amp



Hallie
1 december 2007, 15:41
Hee iedereen, ik denk niet dat mijn amp echt stuk is, want er komt nog geluid uit. het is trouwens een epiphone valve junior head met Fame 2x12 cab.

enne.. hij maakt dus een heel erg ruis geluid.. alsof iemand een kapotte tv aan heeft staan. of de distortion helemaal open heeft.

maar als ik mijn pendalen er tussen uit haal, en dus alleen amp->gitaar heb.. dat ruist ie.. zonder gitaar ruist ie... zit het dan in de amp, of in het cabinet?

en wat zou het dat Kunnen zijn? :???: .. want gister deed ie het helemaal zoals het hoort.

alvast bedankt!

gertjan

Meneer I.
1 december 2007, 15:47
Prik de amp even in een cab van een vriend, collega of vage kennis en je weet of het de amp of cab is.

JohnLord
1 december 2007, 15:48
Waarschijnlijk een te kleine cab voor je versterker..........

E-J
1 december 2007, 15:50
Kijk eventjes of alle buisjes nog (gelijk) branden! Misschien dat een buisje niet meer zo oksel-fris is...

Hallie
1 december 2007, 15:54
oke bedankt!. maar hoezo te kleine cab voor versterker? het is een 2x12 cab voor een 5 watt buizen amp

Rwin
1 december 2007, 16:14
Ik denk een voorversterker buisje... (Laten) vervangen, ruist ie niet meer,klinkt ie ook weer beter :)

the sure thing
1 december 2007, 20:01
maar als ik mijn pendalen er tussen uit haal :blast: :cheerup: :dance:

Hallie
2 december 2007, 04:00
ik zie maar 1 buis.. dus als ik de voorversterkerbuis vervang dan is het over?
ik kan me niet voorstellen dat de speakers opgeblazen zijn ofzo!.

wat kan het anders zijn dan een buis?

ik denk dat ik 'm dan maar meeneem naar de versterker boer.. en test m even op een cabinet.. en dan laat ik de buis vervangen!.

Puerco
2 december 2007, 04:58
1 buisje zit als het goed is in een metalen omhulsel. Dat is tenminste bij harley benton (die daar een kloon van is) zo.
Je hebt 1X 12AX7 preamp buis en 1X EL84 eindbuis in je ampje.

Hallie
3 december 2007, 12:36
welke is de voorversterkerbuis? zonder metalen hulsel of met?

hoe krijg ik dal hulsel eraf zonder de boel kapot te trekken?

kut ruis.. BAH

Squier4ever
3 december 2007, 12:39
tipje: gezien je n0000000000b vragen ten eerste UTFS, ten tweede ga naar een winkel want in buizenamps lopen hoge spanningen, als je het verkeerde draadje aanraakt ben je er geweest.
heb je de versterker wel in een geaard stopcontact zitten?

Jimwoud
3 december 2007, 13:30
Probeer eerst de buis onder dat aluminum hulsje te vervangen, dat is je voorbuis, en kun je zo vervangen zonder stroom door je heen te krijgen. Je moet het hulsje iets indrukken en naar links(of rechts draaien). dan kun je voorzichtig het buisje het buisje eruit wringen, nieuwe er in en klaar. Ik zou als vervanging een JJ 12ax7 kopen, staan goed aangeschreven voor die amp.

succes

Hallie
3 december 2007, 13:59
tipje: gezien je n0000000000b vragen ten eerste UTFS, ten tweede ga naar een winkel want in buizenamps lopen hoge spanningen, als je het verkeerde draadje aanraakt ben je er geweest.
heb je de versterker wel in een geaard stopcontact zitten?


ik ben inderdaad wel n00b ja :seriousf: .

maar iedereen wel bedankt voor zijn/haar tips.. maar het probleem is gedeeltelijk opgelost.

de voorbuis(met dat metalen hulseltje).. zat niet lekker, maakte geen goed contact.. maar er heb 'm zeg maar even betast en goed gedrukt. en nu ruist het niet meer.

kan ik dat ook nog voorkomen, dat ie weer "los" gaat zitten?

en ik heb natuurlijk wel zijn voeding er uitgetrokken voordat ik 'm uberhaubt had open geschroeft!

en het zit in een stekkerblok met van die ijzerendingetjes.. dus ja :p

Kim Wilson
3 december 2007, 14:07
..
en ik heb natuurlijk wel zijn voeding er uitgetrokken voordat ik 'm uberhaubt had open geschroeft!

en het zit in een stekkerblok met van die ijzerendingetjes.. dus ja :p
Vergeet niet dat een buizenamp zijn spanning vasthoudt, ook als je de stekker uit het stopcontact hebt.