PDA

View Full Version : Emg 81 of 85?



tabmaniac
1 december 2007, 13:20
Hey!

Ik ben van plan om na mijn verjaardag, eind van deze maand een nieuwe brugpup aan te schaffen, ik ben er al uit dat dit de EMG81 of 85 word.

http://www.thomann.de/nl/emg_85_wh.htm
Het betreft de bovenstaande link.

Mijn vraag is:
Welke kan ik het best kiezen, ik heb verder niet veel ervaring met EMG's, ik heb ze enkel een paar keer gehoord. (En ik heb er natuurlijk veel over gelezen en gehoord)
Ik speel Metalcore, met snelle afwisselende breakdowns en veel ala As I Lay Dying riffjes. Ik ben op zoek naar een donkere warme sound, hij moet wel erg fel en oprecht klinken, dus niet modderig! Ik gebruik ook clean en die heb ik ook graag zo warm als het kan.

alvast bedankt!

CrudeSapphire
1 december 2007, 13:31
Is de Emg 85 niet aangeraden voor de neck, en de 81 voor de brug?

Ik zou anders sowiso voor de 81 gaan ;)

Luke-wannabe
1 december 2007, 13:44
Ik zou voor de 85 gaan, maar in jouw geval denk ik de 81. Die is toch effe wat feller.

orreltak
1 december 2007, 14:01
ik heb laatst ook voor het eerst een 85 in mijn brug geplaatst maar dat scheurt goed genoeg en clean is ie ook nog te doen.
81 staat wel bekend als ultieme scheurelement van emg maar dan moet je te koop nemen dat ie clean tegenvalt.
de 85 komt je daarmee meer tegenmoed.hij klinkt wel ietsje minder strak

je kan ook de emg 89 nemen in de brug.das een 85 humbucker die je kan splitten tot singlecoil d.m.v een push/pullpot van je volume(voor het cleanere werk enz)
best of both worlds.
kost wel iets duurder.

orreltak
1 december 2007, 14:03
moet je even op de emg-site kijken voor info en samples.