PDA

View Full Version : welk volume pedaal heb ik nodig?



jurgend
1 december 2007, 12:37
hi,

Ik ben op zoek naar een volume pedaal die ik niet in de effects loop moet steken (ik heb een oude london city, die heeft dit niet). maar die ik achteraan mijn ketting van effecten wil hangen (eventueel nog voor de delay). Ik zou het willen gebruiken om met volume te spelen in bvb solo's.
Ik had gedacht aan een ernie ball VP of VPJR maar je hebt ze in 25K of 250K. Welkeen zou er best passen voor mij? ik speel met een gobson les paul standard.
en wat is het verschil tus de VP en VPJR.

Of als er andere voorstellekes zijn, ik heb ook goede dingen gelezen over de visual sound volume pedaal.

En mocht je een goed pedaaltje te koop hebben mag je het me ook altijd laten weten.

bedankt alvast

Nielsje
1 december 2007, 12:41
Ik heb een ernieball volume pedaal met een 250k potmeter. De 25K's zijn voor actieve instrumenten als ik het me goed herinner. De junior is een ietwat kleinere versie van het volume pedaal (ongeveer net zo groot als een crybaby wah).

Ernie ball wah's hebben een klein schakelaartje (die nieuwere dan) waarmee je het gedrag van het volume verloop kan proberen. Ik zou zeggen, probeer er een uit of het wat voor je is. Ze zijn vrij duur.

Als je eentje zoekt kan je het beste een advertentie plaatsen op gitaarmarkt, of in je onderschrift (dat wordt gedoogd) en met gitaarmarkt heb je waarschijnlijk een groter bereik.

succes!