PDA

View Full Version : Pickups vervangen



CrudeSapphire
30 november 2007, 23:53
Hallo, had hier een vraagje.

Ik ben dus aan vervaning toe van men brug humbucker in men gitaar, en ben van plan dit te vervangen door een Emg 81.

Nu, aangezien dit een actieve pickup is, en ik nu een passieve heb, moet ik dus een gat bij (laten) maken voor de batterij(houder), en de potmeters laten solderen enzo..

En aangezien ik 2 linker handen heb, ben ik van plan dit te laten doen bij de locale gitaarboer.

Is dit nu egt zo moeilijk?
Hoeveel zou het ongeveer kosten moest ik 'm laten installeren [solderen, gat bijfrezen,..]

Alvast bedankt.

Tankman
1 december 2007, 00:26
Mij werd ooit eens aangeboden een EMG Zakk Wylde setje (81 brug en 85 nek) in mijn PRS Tremonti SE te laten bouwen. Het zou 250 euro kosten. Dat is inclusief de pickups en de arbeid. Erg moeilijk is het niet, maar je moet natuurlijk wel weten wat je doet.

Ik had ook dat probleem met dat extra gat voor het batterijtje. Ik ga geen 650 piek uitgeven aan een gitaar, om vervolgens iemand er een gat in te laten hakken. Maar die gast van de gitaarwinkel vertelde mij dat hij het batterijtje in het gat van de potmeter te kunnen verwerken.

CrudeSapphire
1 december 2007, 00:31
Oo in het gat van de potmeter heh, da's intressant.

Weet iemand meer hierover?
Alvast bedankt!

Vonk
1 december 2007, 00:34
Nou dat is snel geld verdienen. 2 EMG's installeren en de batterij in de controlcavity verbergen en dan 250 euro vangen?
Mensen jullie moeten wat meer lef tonen (met de halspen klooien gaat mij te ver ;) ). Je hebt wat schroevendraaiers nodig, een schemaatje van EMG zelf en een soldeerbout. Voor een 10-tje ben je klaar.

Probeer iemand te vinden die een beetje handig is, als ie een vogelhuisje of een sinterklaassurprise kan maken kan ie dit ook.

CrudeSapphire
1 december 2007, 00:37
Tjah, moeders zijn zo'n algemeen probleem heh.

Maar dus dit is wel mogelijk?

Erikt
1 december 2007, 00:38
Nou dat is snel geld verdienen. 2 EMG's installeren en de batterij in de controlcavity verbergen en dan 250 euro vangen?
Mensen jullie moeten wat meer lef tonen (met de halspen klooien gaat mij te ver ;) ). Je hebt wat schroevendraaiers nodig, een schemaatje van EMG zelf en een soldeerbout. Voor een 10-tje ben je klaar.

Probeer iemand te vinden die een beetje handig is, als ie een vogelhuisje of een sinterklaassurprise kan maken kan ie dit ook.

volgens mij is die prijs inclusief de pups ;)

Tankman
1 december 2007, 00:38
Ja kijk...die 250 euro vond ik ook teveel. Daarom heb ik nu ook geen EMG's in mijn PRS. Maar iets dergelijks komt nog. Maar dan regel ik het zeker anders, en niet voor 250 piek.

Vonk
1 december 2007, 00:53
volgens mij is die prijs inclusief de pups ;)

Blijft afzetterij! ;)

Godfather
1 december 2007, 00:56
Je hebt wel andere potmeters nodig, andere condensators en een andere output. Waarschijnlijk is dit inbegrepen bij de elementen, maar ik vind dat het nogal een gedoe kan zijn om van passief naar actief over te gaan en andersom.