PDA

View Full Version : Verschil Gibson LP Custom en LP Supreme



Helter Skelter
30 november 2007, 22:39
Lectori Salutem,

ik heb oppervlakkig gegoogled maar gezien het grote aantal Gibson-experts alhier is dit eigenlijk de plek voor LP-antwoorden

dus...

Ik heb mijn gasserige oog laten vallen op een Gibson LP Supreme, maar wat is nu wezenlijk het verschil tussen een LP Custom en een LP Supreme?

gitaarfan
30 november 2007, 23:01
belangrijkste is volgens mij het gewicht, de Supreme heeft dacht (oh oh, daar gaan we weer....) TOOOOONNNEEEEEEEE-kamers in de body (oftewel, een deels uitgeholde body) wat gewichtsreductie opleverd. naar mijn weten heeft de LP Custom dit nog niet. de verdere verschillen zou ik zo ff niet weten. andere inlay op headstock in ieder geval wel, ander kleurtje, andere toets(?)...

beetje zoeken en vergelijken op de gibson site, en je moet er zo achter zien te komen lijkt me.

als ik nog iets vergeten ben of verkeerds gemeld heb, dan supplementeren/corrigeren de andere peoples mij hier wel :D

laters

ACSlater
30 november 2007, 23:29
Als je de reviews leest op Harmony Central van de Supreme dan staat er altijd wel een nauwkeurige omschrijving tussen die de specifieke kenmerken op noemt.

JeeBee
30 november 2007, 23:53
belangrijkste is volgens mij het gewicht, de Supreme heeft dacht (oh oh, daar gaan we weer....) TOOOOONNNEEEEEEEE-kamers in de body (oftewel, een deels uitgeholde body) wat gewichtsreductie opleverd. naar mijn weten heeft de LP Custom dit nog niet. de verdere verschillen zou ik zo ff niet weten. andere inlay op headstock in ieder geval wel, ander kleurtje, andere toets(?)...

beetje zoeken en vergelijken op de gibson site, en je moet er zo achter zien te komen lijkt me.

als ik nog iets vergeten ben of verkeerds gemeld heb, dan supplementeren/corrigeren de andere peoples mij hier wel :D

laters

Ik heb een Supreme. Dat van die uitgeholde chambers klopt. Is gedaan voor gewicht (weegt nog behoorlijk vind ik), bij-effect was: geeft ook een iets warmere klank. Achterkant body is iets boller. En inderdaad in de headstock speciale inlay.

jemke
1 december 2007, 10:36
Een kenmerk van de Supreme is ook dat er op de achterkant geen platsic afdekplaatjes te zien zijn zoals bij een andere LP. Tijdens de constructie van de gitaar is dat dan een heel karwei om alles netje op zijn plaats te krijgen, maar het doel was een strakkere look.

Johnny V
1 december 2007, 13:01
Een kenmerk van de Supreme is ook dat er op de achterkant geen platsic afdekplaatjes te zien zijn zoals bij een andere LP. Tijdens de constructie van de gitaar is dat dan een heel karwei om alles netje op zijn plaats te krijgen, maar het doel was een strakkere look.

Wat moet je dan doen als je bijvoorbeeld je pots wilt vervangen? Ik vraag me af hoe je dat gaat klaarspelen...

jemke
1 december 2007, 18:27
http://www.lespaulforum.com/finalframes/frameset.htm

hier staat de hele uitleg over hoe ze de gitaar ineensteken.

Dude
1 december 2007, 19:30
het verschil weet ik niet maar ik verwacht op zn minst dat je er ook een voor mij koopt mark..... custom of supreme... maakt me niet uit !


kusje

marter544
1 december 2007, 20:03
http://www.lespaulforum.com/finalframes/frameset.htm

hier staat de hele uitleg over hoe ze de gitaar ineensteken.

http://www.lespaulforum.com/slubarticle/supreme/supreme.html

Hier dus.. Ze installeren alle elektronica via het gat van de output!:nervous: Verder een gecarvede maple back in dezelfde kleur als de top.

Otje
2 december 2007, 10:15
Ik zou voor de Custom gaan. De Les Paul kan eigenlijk niet verbeterd worden :cheerup: .

Agent_Smith
2 december 2007, 10:49
Niet echt mijn ding, zo'n supreme