PDA

View Full Version : HOW THE F*CK DOE JE DIT,hints aub:(



gibsonfreak7
30 november 2007, 22:26
halloow
ik ga waarschijnlijk het liedje come whatever may coveren met men maat
maar nu het volgende ik zou graag het solotje willen spelen
nu solo's kan ik echt slecht de enigste solo dat ik deftig kan is die van smells like teen spirit van nirvana en van waiting vn green day

nu mijn vraag is hoe kun je het beste solo's leren en deze solo echt goed spelen

alez sorry voor de stomme vraag maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

hier is de link
http://www.youtube.com/watch?v=WzYVTfl2D20&feature=related

greetz

hendrix2
30 november 2007, 22:43
Wat denk je zelf?

Gearjunkie
30 november 2007, 22:50
Je kan het beste al je vrije tijd struinen op het internet, op zoek naar tips om goed te soleren!!









Of soms ook nog even oefenen??
Belangrijk: eerst goed luisteren naar het origineel...... dan heel rustig, maat voor maat de noten onder de knie krijgen. Zoek naar handige vingerzettingen, en bouw pas als het echt goed klinkt, het tempo op....

-=JEROEN=-
1 december 2007, 02:33
gitaar verkopen en op blokfluitles gaan

artnaz
1 december 2007, 03:26
Inderdaad.

Nou ken ik Nirvana of Green Day niet goed, maar wel goed genoeg dat het op technisch gebied 20 mijlen onder dat filmpje van jou ligt. Dus als je twee solo's kan, is hier simpelweg geen beginnen aan.

Buiten dat vind ik het een totaal niet boeiende solo, maar that's me.

Azrael
1 december 2007, 03:35
Noemen ze dat een solo? De jeugd van tegenwoordig............ :sssh:

gibsonfreak7
1 december 2007, 10:28
simpelweg geen beginnen aan?
sorry hoor maar toen je voor het eerst je gitaar vasthad toen kon je toch ook geen dingen spelen en kijk waar je nu staat
persoonlijk vondk dat echt een kut opmerking
on topic plz

Vonk
1 december 2007, 10:35
Ik zou me richten op tappen en hammerons/pullofs, dat is wat ie zo'n beetje constant doet. Verwacht alleen niet dat je het snel kan want je vingers moeten vooral bij ho/po wennen aan het "spastische" hammeren.

gibsonfreak7
1 december 2007, 10:40
Maar het is mischien mogenlijk om dit te leren?
alez ja ik heb zo van die nogal trage stijve vingers :D
dus ik weet nu niet of dit kan verholpe worde door veel oefenen of dat het al verloren moeite is

snappie? :D

Rude Perception
1 december 2007, 11:22
langzaam beginnen en rustig steeds sneller gaan spelen. En iets reele doelen voor ogen stellen.

Toen je begon ging je toch ook niet eerst Jimi Hendrix oefenen?

jaspie
1 december 2007, 14:21
ik zou nog een paarjaar je niveau opbouwen en dan pas aan dit soort dingen beginne.

F*cking lelijke solo trouwens:P wss vindje dat tegen die tijd ook

gorgasm
1 december 2007, 14:30
tis idd nogal n domme vraag. No offence naar je kunnen, maar dit ligt iets hoger. Ofwel oefen je, ofwel mijmer je.

Oefen het, steek het in je vingers(geheugen) zie waar je komt.(maw idd oefen!)
Succes.

Agent_Smith
2 december 2007, 15:00
Buiten dat vind ik het een totaal niet boeiende solo, maar that's me.

Idd. Dit is geen muziek en gaat nergens over.

Sterik
2 december 2007, 15:18
ga in ieder geval niet deze solo oefenen, het is gewoon te moeilijk.

mijn persoonlijke ervaring:
je kan heel snel dingen snel gaan spelen als je het verkeerd doet, maar je kan beter langzaam spelen en het clean doen, echt, ik heb er nu superveel moeite mee om alles helemaal zonder fouten te spelen, omdat ik me eerst helemaal focuste op het "spelen van de noten", zonder op bijgeluiden te letten en zo, dus:

als je het niet perfect kan, doe het langzamer, dat is de beste manier

gibsonfreak7
2 december 2007, 17:01
bedankt dude's voor kritiek en uitleg :)

Riste
2 december 2007, 17:22
De absolute aanrader voor elke beginnende sologitarist is en blijft 'Theme for young lovers' van The Shadows. Dit nummer heeft een dadelijk herkenbare en zeer vloeiende melodie. Het tempo is strak en niet al te vlug. Bovendien zitten er mooie akkoordenvariaties in.

Dirk_Hendrik
2 december 2007, 18:53
hier is de link
http://www.youtube.com/watch?v=WzYVTfl2D20&feature=related

greetz

My gawd! Waarom zou je dat willen kunnen!!??:o

En als je die kant op wil gaan, ga dan veel Satriani luisteren. Die doet dat ook maar combineert het ook met interessante composties.

Pepe
2 december 2007, 19:17
Maar het is mischien mogenlijk om dit te leren?
alez ja ik heb zo van die nogal trage stijve vingers :D
dus ik weet nu niet of dit kan verholpe worde door veel oefenen of dat het al verloren moeite is

snappie? :D

verloren moeite? In de zin van dat oefenen op je gitaar dan ook geen nut heeft gehad.
Grappig, die kende ik nog niet.

Enniewee, vergeet even de toonladders hier. De belangrijkste element hier is de nogal rationele mechanische manier van phraseren, alsof soleren een wiskundige formule is. Daar zou je mee kunnen beginnen. En dan langzaam sneller formuleren..
Die kuttoon, die komt vanzelf dan wel

Guitarmania
2 december 2007, 21:40
Hij tapt afwisselend met vinger en plectrum. Vind ik wel geinig. Gaat wel je plectrum naar de kloten.

Ik denk dat dit soort gein ook gewoon in je moet zitten. Echt technisch moeilijk is het niet. Fingertapping op 1 snaar klinkt al snel behoorlijk. Je kunt er je snelheid al snel met 2 mee verdubbelen. Maar je moet er trek in hebben. Je kop moet er naar staan. Beetje Ritalin innemen...