PDA

View Full Version : Welk distortion pedaal ?



xSophie
30 november 2007, 21:35
Ik ben wat gaan kijken op het internet voor een Distortion pedaal en ik heb er 2 gevonden.

Deze (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011173-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Of

Deze (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011136-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Welke is de beste keus ?

hugo123
30 november 2007, 22:06
Bereid je voor op een lange stroom met niet behringer kopen posts.
En dit hoort in effectpedalen en niet hier dus even overplaatsen. en ten derde test de pedaaltjes uit en kom er zo achter wat JIJ lekker vind klinken en niet wat iemand anders kut, vervelend, schel enzovoorts vind klinken, test vooral uit in plaats van blindelings op advies afgaan!

hugo

Danieldg
30 november 2007, 22:29
Probeer een 2dehandse Boss MT-2 (Metal Zone) te kopen.

Luke-wannabe
30 november 2007, 22:34
Probeer een 2dehandse Boss MT-2 (Metal Zone) te kopen.
ja want die zijn echt vet kut!

Wouter!
30 november 2007, 22:54
Wat vindt jij dan goede metal effecten? of vindt je boss over t algemeen kut?

Luke-wannabe
30 november 2007, 23:15
Nee ik loop gewoon te gallen. Zal even serieus antwoord geven. Voor metal zou ik een Boogie ofzo kopen en geen pedaaltje. Als het dan echt een pedaaltje moet zijn zou ik een met een lekkere volle distortion kopen. Maar ik weet niet welk pedaaltje, want ik ben niet zo thuis in de metal..

Kaïn
30 november 2007, 23:39
Als je je metalgeluid uit een pedaaltje wilt persen raad ik zelf een Blackstar Dist-x aan. Zit een 12ax7 buisje in en dat merk je. Echt een geweldige distortion. Ding is ook gebouwd als een tank. Die beheringer shit ruist als een testbeeld en daar zal je nooit echt mooi geluid uit halen.

Vonk
30 november 2007, 23:39
Zal even serieus antwoord geven. Voor metal zou ik een Boogie ofzo kopen en geen pedaaltje.

Ja de ts komt met 2x behringer en jij raadt een Boogie aan? Serieus?

Behringer kan je misschien wel testen in de winkel, maar dikke kans dat het pedaal wat jij koopt iets mankeert (zelf ervaren met een tuner). Dikke troep. Voordeel is wel dat de Feedback ook niet moeilijk doet, ze kijken er niet eens naar, je krijgt gewoon meteen een nieuwe. De MT2 is ook troep.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de search niets oplevert...

"Welk distortionpedaal is goed?" Iets zegt me dat die vraag al eens eerder is gesteld.

CrudeSapphire
1 december 2007, 00:46
Doorsparen tot je genoeg geld hebt voor iets degelijks.

Boss mt2 metal zone (rond de 70-80 euro) doet wonderen,

Maar als je nouw weer een distortion effect gaat combineren met SINGLE COILS, dan ga je weer massas feedback krijgen.

Tankman
1 december 2007, 00:49
Als je een fan bent van een hels lawaai waar je geen noot meer kunt onderscheiden en binnen een minuut je gehoor permanent beschadigd hebt, moet je ZEKER die behringers kopen. Bekijk eens een Boss DS-1 of een Metalzone ofzo.

Luke-wannabe
1 december 2007, 01:18
Ja de ts komt met 2x behringer en jij raadt een Boogie aan? Serieus?

Behringer kan je misschien wel testen in de winkel, maar dikke kans dat het pedaal wat jij koopt iets mankeert (zelf ervaren met een tuner). Dikke troep. Voordeel is wel dat de Feedback ook niet moeilijk doet, ze kijken er niet eens naar, je krijgt gewoon meteen een nieuwe. De MT2 is ook troep.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de search niets oplevert...

"Welk distortionpedaal is goed?" Iets zegt me dat die vraag al eens eerder is gesteld.
Gast.. Ik raad helemaal niks aan. Er word gevraagd wat ik goed vind voor metal.

sjoerd5
1 december 2007, 09:07
Deze gaat naar effectpedalen.

DeiDRagonas
1 december 2007, 09:36
Sophie, vertel nog even welke stijl muziek je ermee wil spelen.

Die metal-zone en behringer pedaaltjes moet je gewoon echt niet kopen. Als je metal wil spelen ook geen DS-1 ofzo. Eigenlijk vond ik alle Boss pedalen maar ruk voor vette metal. BEHALVE dat grijs/zilver/zwart gekleurde doosje.. Metal core ofzo heet ie.. Echt lekkere sound.

Alleen tot mijn verbazing was de Line6 Uber-metal veruit de beste in die prijsklasse! Veeel meer opties dan de metal core en incl noise gate (die echt goed klinkt ook nog!).

Wil je echt niet duur.. easy.. en simpelweg klikken en scheuren. Dan koop je een Digitech Death-metal. Grooooote nadeel is dat er geen gain knop op zit en de functies dus wel erg beperkt worden.

(Dit gaat allemaal over een METAL sound dus he...)

grt Roy.

xSophie
1 december 2007, 10:12
Sophie, vertel nog even welke stijl muziek je ermee wil spelen.

Die metal-zone en behringer pedaaltjes moet je gewoon echt niet kopen. Als je metal wil spelen ook geen DS-1 ofzo. Eigenlijk vond ik alle Boss pedalen maar ruk voor vette metal. BEHALVE dat grijs/zilver/zwart gekleurde doosje.. Metal core ofzo heet ie.. Echt lekkere sound.

Alleen tot mijn verbazing was de Line6 Uber-metal veruit de beste in die prijsklasse! Veeel meer opties dan de metal core en incl noise gate (die echt goed klinkt ook nog!).

Wil je echt niet duur.. easy.. en simpelweg klikken en scheuren. Dan koop je een Digitech Death-metal. Grooooote nadeel is dat er geen gain knop op zit en de functies dus wel erg beperkt worden.

(Dit gaat allemaal over een METAL sound dus he...)

grt Roy.

Ik vind Hard rock en metal echt helemaal geweldig (met metal bedoel ik dus geen Slipknot en dat soort herrie want dat vind ik dus helemaal niets) Als ik speel heb ik al heel snel de neiging om Guns n' roses en metallica te spelen dus ja :)

Dirk_Hendrik
1 december 2007, 10:47
Ik vind Hard rock en metal echt helemaal geweldig (met metal bedoel ik dus geen Slipknot en dat soort herrie want dat vind ik dus helemaal niets) Als ik speel heb ik al heel snel de neiging om Guns n' roses en metallica te spelen dus ja :)

Vergeet in dat geval alle pedalen waar "metal" op staat en scoor jezelf een DS-1.

DeiDRagonas
1 december 2007, 13:01
lol.. inderdaad.. Dan gaat mn verhaal ineens helemaal nergens over want dat was juist over zo'n soort Slipknot sound.

Dan idd beter iets van een DS-1 ofzo..

JvD.
1 december 2007, 14:38
ik gebruik nou al een paar jaar de UBER METAL van line6, volgens mij word dat pedaal nog meer afgekraakt dan de metalzone.
ik vind het puur bekrompenheid.

bij mij klinkt de UberMetal zo: clip (http://members.chello.nl/~h.westerik2/JvD met een UberMetal.mp3)
+-100euro en er zit een ontzettend goede noisegate op.
(je zou 2de hands kunnen kijken als je voor een behringer prijs wilt gaan)

CrudeSapphire
1 december 2007, 16:12
Vergeet in dat geval alle pedalen waar "metal" op staat en scoor jezelf een DS-1.

Mijn metal zone pedal scoort tog nog altijd goed voor Metallica :)

darkrazer
2 december 2007, 17:07
Misschien een (nano) Metal Muff?

Lennert
2 december 2007, 18:21
Metal muff is ideaal in dit geval idd. Voor de extreme metal niet direct geschikt, maar voor de oude-school metal en rock sounds echt zeer ok! En kost maar iets van 89€ Echt n lekker pedaal dat goed reageert op de vol. knop van je gitaar, klinkt ook heel natuurlijk, heel amp-like.

Dastard
2 december 2007, 18:41
Naast de Boss DS-1 moet je ook zeker een Marshall Jackhammer proberen, is denk ik wel het geluid wat je zoekt.

YannickH
2 december 2007, 20:57
digitech death metal!!die vind ik goed:p :rockon:

WillemdaGuide
3 december 2007, 09:50
al speel geen zelf niet echt metal, wel heavy rock en hier gebruik ik al jaren een Boss SD-2, Dual Overdive voor, lead stand, gain op 14.00 en alles naar huis blazen! Mijn inziens de beste Boss overdrive ooit!

techfrenk
3 december 2007, 11:24
Vergeet in dat geval alle pedalen waar "metal" op staat en scoor jezelf een DS-1.

dit klopt helemaal. en als je dan echt wilt scheuren koop je er een SD-1 bij. dan heb je distortion en overdrive samen. gebruik je voor de ruige stukken distortion, rustige stukken overdive, n als je echt wilt knallen in bv solos ofzo gebruik je ze samen

EuroCinema
3 december 2007, 11:35
Even een dikke plus 1 voor de DS-1.

stonerdaf
3 december 2007, 11:41
Ik heb zelf goeie ervaringen met de DS-2 (Turbo Distortion) van Boss. Alles wat de DS-1 kan in standje 1, plus nog een bak herrie erbij in standje 2 :seriousf:

Rhulshof
11 december 2007, 13:49
Marshall Jackhammer RULES ik heb er ook een gebruik hem eigenlijk niet wel zonde bedenk ik me nu !! die is wel erg lekker gebruik nu zelf een POD XT daar zit eigenlijk alles in maar gaat ook boven jou budget.

Weet je eigenlijk al welke het gaat worden ??
ben wel benieuwd welk het wordt.


succes met je strijd