PDA

View Full Version : Les Pauls kopietjes



trendwhore
30 november 2007, 19:57
Ik ben inderdaad op zoek naar een deftige Les Paul-kopie. De bedoeling is er wat punk/hardcore door te rammen, maar nu is mijn vraag: doen? Na zorgvuldig zoeken heb ik gezien dat men hier vaak aanraadt met wat duurder materiaal te starten, maar zoals vele jongeren wil ik gewoon wat klooien op zaterdagavond met vrienden :p Ik ga eerstdaags kijken bij een plaatselijke gitaarwinkel, maar denk achterover te vallen van de prijzen. Daarom heb ik Music-Store.de (de meesten van jullie haten deze winkel waarschijnlijk?) geraadpleegd en wat zoekcriteria ingevuld. Dit (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch;pgid=TOZgS1SZUWSb000000000000000 0500E7Eox?AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=uebVqHzleRoAAAEVSxpWf70R&PriceRange=+100+-+200+%E2%82%AC&Manufacturer=&firstSelection=) is wat ik uitkwam... Ik zie de Epiphone Les Paul II staan, aangezien een gewone Les Paul voor mij onbetaalbaar is en Epiphone samenwerkt met Gibson, dacht ik die optie te kiezen. Enige ervaring hiermee? Ik zie ook Jack and Danny gitaren staan, maar mensen op dit forum willen hier precies wat ver van af blijven, dus misschien ga ik daar niet voor. Ik ben geen type voor wie zn gitaar alles is, ik heb nog een veel duurdere hobby waar ik bereid ben meer geld aan uit te geven, dus gelieve niet te antwoorden met links naar +200€ gitaren (of daar fel boven). Als men nog andere suggesties geeft naar goede gitaren, ik sta open voor alles ;)

Alvast bedankt, en ik hoop dat ik het juiste subforum heb gekozen voor deze vraag... :dontgeti:

Gitaar4LifeDude
30 november 2007, 20:00
hardcore? uit een gitaar? ik wens je veel sterkte xD
ik ken maar 2 mooie les paul kopiën en die zijn allebei nogal prijzig.
zijn overigens niet écht lp kopiën maar ik vind ze d'r te erg op lijken om ze een eigen identiteit te gunnen.

- Prs se singlecut (qua uiterlijk wel, qua geluid niet lp)
- epiphone les paul

beiden helaas wel boven de 200 euro.
ik weet eigenlijk geen goeie lp kopiën voor +/- 200 euro.

Otje
30 november 2007, 20:02
Ik zou de zoekfunctie gebruiken als ik jou was :). Maar goed, klik ondertussen 's hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100360).

JeeBee
30 november 2007, 20:02
Die Music Store is best goed hoor! Tenminste ik heb er goede ervaringen mee.
Als je kunt moet je er zelf eens een kijkje gaan nemen: hebben veel staan.
Als je zo rond de 200 euro wilt uitgeven kun je toch het beste tweedehands kopen. Kijk eens op marktplaats, aanbod in overvloed.

ben vanhoof
30 november 2007, 20:37
Ik zou ook 2dehands gaan, zeker voor een gitaartje waar je nu nog niet zeker van bent dat je ze heel lang gaat houden. De gitaar en versterker die ik als eerste gekocht heb had ik ook beter 2dehands gekocht. Nu heb ik toch andere (en betere) spullen en heb ik te veel geld verloren met die 1e spullen 2dehands te verkopen.

Koop pas iets nieuw als je echt weet dat je dat specifiek instrument wilt en als het 2dehands bijna neit te vinden is!

wietse
30 november 2007, 20:58
hardcore? uit een gitaar? ik wens je veel sterkte xD

ik weet eigenlijk geen goeie lp kopiën voor +/- 200 euro.

er bestaat meer hardcore dan dat house geram.

richwood, is iedereen die vergeten?
waren vorig jaar de hype, kan je 2e hands nog wel scoren voor weinig.

Orgasmocaster
30 november 2007, 21:31
Noouuuuuwww, voor 200 dollaar... oh nee, laat maar.. :( :p

Wiellem
1 december 2007, 09:08
hardcore? uit een gitaar? ik wens je veel sterkte xD

Het is ameriaanse hardcore dan he, completer gezegd hardcore-punk

Kakihara
1 december 2007, 09:34
En waarom wordt Yamaha toch altijd over het hoofd gezien ?

EDIT : die hebben niet bepaald Les Paul modellen, maar wel waar voor je geld

DeiDRagonas
1 december 2007, 09:42
My two cents... Ik zou een 2e hands Epiphone les paul scoren. Vraag vantevoren even t serienr en je weet precies waar ie vandaan komt en of je t de moeite waard vindt.

BamBuFan1
1 december 2007, 20:10
er bestaat meer hardcore dan dat house geram.

richwood, is iedereen die vergeten?
waren vorig jaar de hype, kan je 2e hands nog wel scoren voor weinig.

Vintage® (het merk) maakt ook hele leuke LP-modellen. Niet 100% gelijk aan het origineel, maar o zo lekker spelend voor weinig.

JeeBee
1 december 2007, 20:13
Ik heb net een 7 snarige Schecter Omen-7 gekocht voor rond de 275 euro.
Speelt prima! Kan ik zeker aanraden....

marter544
1 december 2007, 20:17
hardcore? uit een gitaar? ik wens je veel sterkte xD


Kijk idd eens naar Schecter, hebben mooie gitaren. Heb geen ervaring met de goedkopere Schecters, maar de mijne is iig gewoon erg goed.

@JeeBee; Hoe bevalt die? Ik wil een niet belachelijk dure 7-snaar, meer voor erbij eigenlijk, en zag bij Guitarstore de Omen-7 Extreme staan, zelfde als die van jou maar dan met fancy topje en fancy inlay. Klinkt de lage B een beetje strak? En hoe zijn de standaard pups?

bass blom
1 december 2007, 20:21
indie schijnt ook erg mooie gitaren te maken.

orreltak
1 december 2007, 20:39
indie schijnt ook erg mooie gitaren te maken.

maar die zijn toch ook nog vrij prijzig?

bass blom
1 december 2007, 21:09
3 a 400 dacht ik?
tja, wat is prijzig..

PS, tering wat een mooie LP heb jij gemaakt :P

JeeBee
1 december 2007, 21:14
Kijk idd eens naar Schecter, hebben mooie gitaren. Heb geen ervaring met de goedkopere Schecters, maar de mijne is iig gewoon erg goed.

@JeeBee; Hoe bevalt die? Ik wil een niet belachelijk dure 7-snaar, meer voor erbij eigenlijk, en zag bij Guitarstore de Omen-7 Extreme staan, zelfde als die van jou maar dan met fancy topje en fancy inlay. Klinkt de lage B een beetje strak? En hoe zijn de standaard pups?

Ik was vandaag naar de muziekshop en eigenlijk was ik er alleen voor een paar setjes snaren. Toen zag ik hem hangen. Eigenaar van die winkel zag dat ik gas kreeg en sluit hem aan. Ik had hetzelfde als jou, wilde wel eens zo'n 7 proberen en misschien hebben maar dan wel een goedkope (had nota bene maand terug net 2 hele dure gitaren gekocht...). Moest natuurlijk even wennen aan de breedte van de hals, maar na een kwartiertje ging dat heel lekker. Hij ziet er echt goed afgewerkt uit, lekkere hals, was prima en lekker laag afgesteld. Kreeg ook nog korting dus dat ding maar gelijk laten inpakken. Met korting heb ik er 275 euro voor betaald en dat is hij zeker waard!

Thuis op buizenversterker en met goede distortion aangesloten.
Ik ben enorm positief verrast door het geluid.
Prima koop wat mij betreft, moet je zeker eens uitproberen!!!
Ik ben er blij mee. Moet je nagaan, mijn andere gitaren zitten allemaal in de 2000+ range.......

JeeBee
1 december 2007, 21:28
Ff een foto erbij.....

http://img146.imageshack.us/img146/3065/omen7blk6b9e8474bebc96fyn6.jpg

orreltak
1 december 2007, 21:35
3 a 400 dacht ik?
tja, wat is prijzig..

PS, tering wat een mooie LP heb jij gemaakt :P

well thank you!

hesse
2 december 2007, 12:49
Het merk Vintage vind je niet veel, maar is voor het geld echt super, maar kost wel minstens €300 (tweedehands vind je ze ook niet denk ik wegens veel te zeldzaam).
Yamaha! Lowbudgetgitaren maar o zo geniaal voor het geld...
En natuurlijk Epi's. Bij deze laatste vind je tweedehandsmodelletjes aan 200 met wat geluk, maar ook in de winkel zijn er goedkope modellen.
Gewoon uit persoonlijke smaak zou ik voor yamaha gaan wegens goede service (als je in een yamaha-zaak koopt ;) ) en de zeer goede kwaliteit voor het geld.

marter544
2 december 2007, 12:55
Vintage® gitaartjes vind je hier gewoon bij Guitarstore, zowel de Les Pauls als de strats. Er staan een stuk of 3 Vintage Les Pauls daar, ze kosten 350 euro dacht ik. Heb er op gespeeld, idd erg fijne dingen! Heb zelfs nog overweegt om ipv. mijn Schecter een Vintage Les Paul en Strat te kopen. De lak op de hals voelt erg lekker aan vind ik, bij die Vintage dingen. Ik vind het alleen jammer dat de relic een beetje nep is gedaan. Het model wijkt iets af van het origineel, maar is wel gewoon erg mooi.

Rexke21
2 december 2007, 20:04
richwood?
Wel kijken dat je een goede vind, goed opletten dat de hals recht gelijmd is en de brug in het midden van de body zit, en die met het gouden logo zijn het beste
Ik heb er nu zo een, en als je zo eentje kan vinden die goed gemaakt is, dan heb je supper gitaarkes voor heeeeeeeeeel weinig geld !!!!!
Steek er andere humbucks in, eventueel andere tuners en potmeters
ben je mischien 500€ kwijt in het totaal, maar ik vind ze persoonlijk veeeeeeeeel beter als epiphone !!!!!!
Aan epiphone heb je meer geld als je hem terug verkoopt, maar dat was mijn bedoeling niet en ik heb ook een epiphone vast gehad in de shop, en ik vond de richwood zelfs voledig origineel veel beter!!
Ieder zijn keuze, ik zou zeggen, ga gewoon wat testen!!

grtz

trendwhore
4 december 2007, 19:28
Hoi, bedankt voor de vele reacties. Ik heb me misschien wat fout uitgedrukt betreffende de Les Paul. Het geluid vind ik erg vet samengaan met het design, het is dan ook wat mijn droomgitaar. Uiteraard is het kiezen tussen sound en design voor zo'n lage prijs volgens mij. Ik bedoelde inderdaad hardcore-punk, bedankt om te corrigeren :) Ik denk dat ik eens uitkijk naar een Yamaha, heb al op yamaha-bas gespeeld en klonk goed, terwijl hij door een klein versterkertje geleid werd.


Bedankt!

StereoX
4 december 2007, 19:52
hardcore? uit een gitaar? ik wens je veel sterkte xD


Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........ :angry:

Maar ik zou kijken naar een 2e hands epiphone sg ofzo. heb je meer aan dan een richwoord of zo. en is ook nog redelijk waardevast als je hem 2ehands koopt.

Rexke21
4 december 2007, 20:00
Ik heb een richwood vast gehad met gibson ellementen
en een epiphone met gibson elementen (de zelfde als die in de richwood)
Ik moet zeggen, de Richwood klonk beter, en voelde ook beter aan, lag mij beter in de hand, en het was een richwood die perfect gemaakt was, daar heb ik heel goed op gelet, ik ga nu de tuners en dergelijke ook veranderen, dan zal de gitaar een goede 800€ kosten in totaal, met alles van Gibson er op wat ik er op wil!
En dan heb je een supper gitaar, je bent goedkoper af als epiphones, want die kosten met nieuwe elementen (met die ik ook in de richwood ga steken) al meer dan 700€! En ik vind dat richwood zeker niet moet onderdoen voor epiphone!
Wat ik ook een groot voordeel vond van richwood is de gelijmde hals!

Jij moet beslissen wat het beste binnen jou budget past, het beste klinkt voor jou, welke het beste in je hand ligt, ...
Maar ik zou zeggen test zeker een keer een Richwood, als de ene niet helemaal goed is afgewerkt, neem een andere,tot je de perfectie vind!

Grtz

Speeddemon
4 december 2007, 21:06
En waarom wordt Yamaha toch altijd over het hoofd gezien ?

EDIT : die hebben niet bepaald Les Paul modellen, maar wel waar voor je geld
Onwaar.

Yamaha heeft eind jaren 70, begin jaren 80 de 'Studio Lord' gitaren gemaakt, wat toch echt Les Paul kopiën waren (afgezien van logo en headstock vorm).

http://www.kgr-music.com/images/sold/YamahaStudioLord4s.jpg