PDA

View Full Version : distortion modeller



boss
30 november 2007, 19:22
Weet er iemand of er een 19" unit bestaat zoals de Line6 DM4?
Ik zoek eigenlijk een 19" unit die verschillende overdrives en distortions e.d. kan produceren zoals de DM4 maar dan via midi te schakelen.
Bestaat een dergelijke unit? Ben nu al een aantal avondjes aan het zoeken geweest, zonder resultaat.....
Misschien bestaat het gewoonweg niet, of ik zoek verkeerd ;)

davy2703
1 december 2007, 12:34
Er is geen DM4 rack-versie. wel ooit een aantal gemaakt voor The Edge.

boss
1 december 2007, 15:14
Er is geen DM4 rack-versie. wel ooit een aantal gemaakt voor The Edge.Inderdaad, voor The Edge hebben ze een paar custom versies van de DM4 gemaakt.
Mijn vraag is dan ook, bestaat er een soortgelijk apparaat als de DM4?
Dus hoeft niet van Line6 te zijn, mag ook een andere fabrikant.
Een apparaat wat dus meerdere stompboxes als presets heeft en via midi te schakelen is?
Apparaten als de GT-pro of de Pod's hebben ook allen dat soort stompboxes aan boord, maar ook ampsims e.d. en die hoef ik niet.
Niemand een ander idee????

paulusdeBKB
2 december 2007, 21:27
Nope, bestaat bij mijn weten niet. Als je specifiek dat wilt, moet je toch een GT-8 kopen denk ik.

Plantje
2 december 2007, 21:41
Maar de GT-8 heeft ook weer de amp sims die de GT Pro ook heeft. Dus dat lijkt me hier eigenlijk ook geen oplossing.

Wel moet ik er bij zeggen, dat je bij een GT Pro ook gewoon de amp sims uit kunt zetten....dus hoeveel last je er dan daadwerkelijk van hebt... Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

boss
4 december 2007, 18:35
Tja, eigenlijk zoek ik gewoon een DM-4 maar dan MET midi aansturing....
Mag ook eventueel een pedaal zijn, dan zet ik hem bij de andere pedalen in het rack.
Erg jammer dat men die serie van Line6 niet verder heeft uitgewerkt met midi aansturing. :(

BeeJee
4 december 2007, 19:57
Je kunt The Edge ff bellen? Misschien ligt er ergens eentje in een hoek te slingeren bij hem?

Nitefly7
6 december 2007, 15:38
Weet er iemand of er een 19" unit bestaat zoals de Line6 DM4?
Ik zoek eigenlijk een 19" unit die verschillende overdrives en distortions e.d. kan produceren zoals de DM4 maar dan via midi te schakelen.
Bestaat een dergelijke unit? Ben nu al een aantal avondjes aan het zoeken geweest, zonder resultaat.....
Misschien bestaat het gewoonweg niet, of ik zoek verkeerd ;)

je hebt toch al een GCX?
waarom niet gewoon die kleuren distortions als doosjes aanschaffen en dan in je GCX stoppen?

of heb je je GCX ook als amp-switch/zitten je loops vol?

ik denk dat iets als een Axess GRX met een 4-tal pedalen al behoorlijk veel kan doen, i.c.m je Bad Monkey, OD-1, CS-3 en 3x2 Koch kanalen...
niet?

anders toch kijken naar een GT-pro zonder amp-sims, Digitech GSP zonder amp-sims of iets als een ADA-mp1 of Sansamp PSA-1...

het makkelijkste is gewoon je GCX met 2 pedalen-per-loop uitrusten en dan handmatig schakelen per nummer..
anders GRX + 4 pedalen
of voor 't geld 2 GRX'en met 8 pedalen

ohofff...
Die nieuwe Voodoo Labs Pedal switchers, die zijn ook volledig MIDI-regelbaar via CC's...

FNaRK
6 december 2007, 17:07
anders toch kijken naar een GT-pro zonder amp-sims, Digitech GSP zonder amp-sims of iets als een ADA-mp1 of Sansamp PSA-1...


da's nou ook toevallig 8-) (zie sig..)

Nitefly7
6 december 2007, 17:24
da's nou ook toevallig 8-) (zie sig..)

...welk punt probeer je te maken :p ?

wat subtielere aanprijzingen van de distortion/od's in die Digitech zouden wel mogen hoor ;)

anders is 't ook weer zo verkapt spammerig...

boss
6 december 2007, 19:25
je hebt toch al een GCX?
waarom niet gewoon die kleuren distortions als doosjes aanschaffen en dan in je GCX stoppen?

of heb je je GCX ook als amp-switch/zitten je loops vol?

ik denk dat iets als een Axess GRX met een 4-tal pedalen al behoorlijk veel kan doen, i.c.m je Bad Monkey, OD-1, CS-3 en 3x2 Koch kanalen...
niet?

anders toch kijken naar een GT-pro zonder amp-sims, Digitech GSP zonder amp-sims of iets als een ADA-mp1 of Sansamp PSA-1...

het makkelijkste is gewoon je GCX met 2 pedalen-per-loop uitrusten en dan handmatig schakelen per nummer..
anders GRX + 4 pedalen
of voor 't geld 2 GRX'en met 8 pedalen

ohofff...
Die nieuwe Voodoo Labs Pedal switchers, die zijn ook volledig MIDI-regelbaar via CC's...Allemaal waar en ook zeker zinvolle opmerkingen!
Nee, mijn GCX zit nog niet vol. De CC's van mijn Ground Control Pro echter wel!!
Daar zitten ook enkele fx uit de G-Major op, Tap-Tempo en tuner mute.
De Koch wordt geschakeld via de relays van de G-Major (mee geprogrammeerd met de presets).

Maar.... wat ik het liefst wil is een mogelijkheid om van 1 bepaalde OD of DS verschillende settings te gebruiken.
Dus de ene keer de gain ver open en het level wat lager, de andere keer net andersom, bijvoorbeeld...
En ja, je kan daar meerdere pedalen voor gebruiken.
Maar hey... stel dat er nu WEL een OD/DS is die je kan programmeren en midi te sturen is!?! Dat zou toch geweldig zijn ;)

Nitefly7
6 december 2007, 19:41
dan zou ik serieus de GT-pro of de andere bekijken.. GT-pro is in feite gewoon 'n rackmount GT-8..
GT-6 vond ik ook al geweldig als apparaat, gewoon de Preamp-models op bypass zetten; heb je alle Boss-pedaaltjes + wat -zeer bruikbare- modellen 'on tap'...


Allemaal waar en ook zeker zinvolle opmerkingen!
Nee, mijn GCX zit nog niet vol. De CC's van mijn Ground Control Pro echter wel!!
Daar zitten ook enkele fx uit de G-Major op, Tap-Tempo en tuner mute.
De Koch wordt geschakeld via de relays van de G-Major (mee geprogrammeerd met de presets).

Maar.... wat ik het liefst wil is een mogelijkheid om van 1 bepaalde OD of DS verschillende settings te gebruiken.
Dus de ene keer de gain ver open en het level wat lager, de andere keer net andersom, bijvoorbeeld...
En ja, je kan daar meerdere pedalen voor gebruiken.
Maar hey... stel dat er nu WEL een OD/DS is die je kan programmeren en midi te sturen is!?! Dat zou toch geweldig zijn ;)

boss
7 december 2007, 16:18
dan zou ik serieus de GT-pro of de andere bekijken.. GT-pro is in feite gewoon 'n rackmount GT-8..
GT-6 vond ik ook al geweldig als apparaat, gewoon de Preamp-models op bypass zetten; heb je alle Boss-pedaaltjes + wat -zeer bruikbare- modellen 'on tap'...Ik heb hier nog een GT-3 ergens liggen bedenk ik me net.....
Eens kijken of daar iets mee te testen valt!
Ik weet alleen niet of je bij de GT-3 ook de pre-amps kan uitschakelen, maar daar komen we wel achter.
Alhoewel... Zitten die daar eigenlijk wel in?? :)

Plantje
7 december 2007, 16:21
Zoals het me bijstaat vanuit een GT-5 zitten daar inderdaad preamps in. Die kun je uitzetten.
Dat houdt overigens niet in, dat de volume instelling op de GT-3 niets meer doet.

Henri H
8 december 2007, 10:31
Een GP-8 of een GP-16 hebben dit wel maar dat zijn wel wat oudere apparaten.