PDA

View Full Version : Octaver "You give love a bad name"



vinni
30 november 2007, 18:06
Weet iemand soms welke octaver dit is?

Misschien wel een whammy.....kan ook ......

Groet,
Vinni

alfred
30 november 2007, 18:15
Bedoel je de octaven in de solo?

Volgens mij worden die gewoon op de A en G snaar gespeeld, beginnen in C en dan opschuiven naar boven.

Net zoals de octaven in bv. Girl van Anouk

robert-gitarist
30 november 2007, 19:00
Klopt inderdaad.. en bovendien ,Sambora heeft geen Whammy tot zo ver ik weet gebruikt ;) Wel heeft ie een hele klap 19" zooi maar ik las ooit ergens op internet dat hij voor Bad name geen octaver/whammy etc voor dat nummer gebruikt heeft.

JeroenSchaaf
30 november 2007, 20:02
Volgens mij gebruikt die een Wah wah pedaaltje.. check de huidige live filmpjes.

vinni
30 november 2007, 22:53
Inderdaad....op de solo.
Het is duidelijk dat daar een effect gebruikt wordt om er een octaaf
bij te produceren.....maar welke?

Misschien inderdaad wel een rack harmonizer.....

Vind het wel lekker klinken.

Vinni

arjanb01
30 november 2007, 23:00
Yep, het is een octaver. En ABSOLUUT geen octaafjes alla Girl van Anouk, no way....

alfred
1 december 2007, 00:08
http://nl.youtube.com/watch?v=5m6biyJozQ0

Mischien dat ie op de totale solo ook nog een octaver gebruikt.

In dit filmje zie je dat ie tevens in een gedeelte van de solo gewoon octaven speelt, hij start met de C op de A snaar en de C op de G snaar.

Heb het jarenlang zo gespeeld en ook veel andere gitaristen zo zien doen.

ACSlater
1 december 2007, 00:20
In de intro hoor je toch ook een octaaf? Ik speel de intro/solo wel met een octaaf effect en dan met mijn harmonizer (8e toon naar boven is ook en octaaf)

vinni
2 december 2007, 11:26
http://nl.youtube.com/watch?v=5m6biyJozQ0

Mischien dat ie op de totale solo ook nog een octaver gebruikt.

In dit filmje zie je dat ie tevens in een gedeelte van de solo gewoon octaven speelt, hij start met de C op de A snaar en de C op de G snaar.

Heb het jarenlang zo gespeeld en ook veel andere gitaristen zo zien doen.

Ja dat gedeelte in octaaf spelen op de A en G snaar had ikzelf al uitgezocht.
Zo speel ik'm dus ook.

Bedankt voor het filmpje!

Heb al een beetje rondgesnuffeld op Internet wat het beste pedaal zou zijn.
Denk toch de Boss PS-5. Lekker compact en je kan dr nog meer leuke dingen mee doen. Wel niet helemaal boutique zoals de rest van mn pedalen maar het gaat om het resultaat! :blast:

Nu nog eentje goedkoop tweedehands opsnorren.

Groet,
Vinni

Mitch
2 december 2007, 11:51
Yep, het is een octaver. En ABSOLUUT geen octaafjes alla Girl van Anouk, no way....
Zwaar off topic natuurlijk, maar nu we het er toch over hebben.... ik speel Girl ook, maar omdat ik er op zijn zachtst gezegd weinig aan vindt heb ik 'm nooit echt goed uitgezocht :sssh: Bedoelen jullie dat solo'tje na "that I belong..." ? Ik moet 't nog steeds eens netjes spelen...

BeeJee
2 december 2007, 12:31
Yep Mitch, dat is het stukje dat ze bedoelen. En aan het einde komt het ook nog een keertje terug. Is overigens erg simpel te spelen. Als je er eens 10 minuten goed voor gaat zitten, moet het lukken ;)

vinni
2 december 2007, 13:52
Yep....

Exact hetzelfde....toevallig ook de twee dezelfde snaren.
Ook zo'n octaaf geval.

Maar degene die ermee bewon was ene Jimi Hendrix.
Die gebruikt dit ook veel.

Ook in Killing in the name zit her ook.....ook wel eens gespeeld.

Veel gebruikte techniek dus......

Vinni

ACSlater
2 december 2007, 22:11
Ook in Killing in the name zit her ook.....ook wel eens gespeeld.


Killing In The Name Of is juist het bekendste voorbeeld van het gebruik van een whammy toch?

@Mitch: op de A-snaar op de 12e fret en op de G-snaar de 14e fret en dan triolen aanslaan en vanaf de A snaar gezien "schuiven" van de 12e naar de 11e, 14e en dan 13e fret :)

vinni
2 december 2007, 23:52
Killing In The Name Of is juist het bekendste voorbeeld van het gebruik van een whammy toch?

Dat klopt....die wordt gebruikt in de solo.
Maar in de rest van het stuk wordt veel die octaaftechniek op twee snaren gebruikt.

Vinni