PDA

View Full Version : Fender Pro Tube Custom Vibrolux Reverb



Hoolaa
30 november 2007, 15:44
Hey
Ben al langer op zoek naar een nieuwe buizenamp. Vond tot dusver de fender twinreverb het lekkerst klinken maar het gewicht weerhoudt mij ervan m te kopen. De deluxe reverb gaat wat mij betreft te snel oversturen dus zocht ik naar een tussenmoddeletje. Ik vond toen de Fender Pro Tube Custom Vibrolux Reverb.
Heeft iemand hier ervaring ermee?

Chris Winsemius
30 november 2007, 20:03
Niet zoveel ervaring met dat type maar hij klinkt anders dan 'n deluxe reverb of twin reverb (wat warmer en rauwer, meer gebasseerd op 'n bruine vibroverb).

Als je ze kunt vinden zijn dit goeie opties die "halverwege" zitten (van licht naar groot/zwaar):
- silverface Vibrolux Reverb
- silverface Pro Reverb tot '77
- silverface Super Reverb tot '77

Eko
30 november 2007, 20:10
Maatje uit de band heeft er een. Prachtige amp. Mooie warme tubereverb met de bijbehorende tremelo. Geen mastervolume maar gewoon recht-toe recht-aan volumeregeling. Zet de amp wat open en draai je volume van de gitaar wat dicht en hij blijft mooi clean. Draai je gitaarvolume open en je hebt een pracht randje aan je geluid. Hij is heel mooi aanslaggevoelig.
De 2x 10 inch heeft een mooi strak geluid en het geheel is prettig draagbaar.
Hij gebruikt hem met een Fender `52 tele , i.m.o. de mooiste combi, maar smaken verschillen.

steph
1 december 2007, 12:22
De Vibrolux is een paar jaar mijn main amp geweest, samen met een fulldrive en wat andere pedaaltjes kon ik eigenlijk alle kanten op.
Kwam op een gegeven moment toch wat vermogen te kort, maar geweldige amp!
Btw, in combinatie met humbuckers (Gibson), kon ik er geen echt goede sound uitkrijgen, mede omdat er op de Vibrolux geen mid regelaar zit.

Hoolaa
1 december 2007, 20:00
dank voor jullie reacties! wat voor sounds krijg je er met single coils uit? zoek een beetej het john mayer (geweldige tone!) / srv geluid. lees dat je er met humbuckers geen mooi geluid uit kreeg. ook niet een warme jazz tone?
hoe snel vervormd hij?
nog een vraagje aan chris, waar kan je die oude amps allemaal vinden. op marktplaats niks gevonden. ben zelf altijd een beetej huiverig wat betreft 2e hands koop van versterkers. ken je een goede 2e hands dealer?

Chris Winsemius
1 december 2007, 20:59
dank voor jullie reacties! wat voor sounds krijg je er met single coils uit? zoek een beetej het john mayer (geweldige tone!) / srv geluid. lees dat je er met humbuckers geen mooi geluid uit kreeg. ook niet een warme jazz tone?
hoe snel vervormd hij?
nog een vraagje aan chris, waar kan je die oude amps allemaal vinden. op marktplaats niks gevonden. ben zelf altijd een beetej huiverig wat betreft 2e hands koop van versterkers. ken je een goede 2e hands dealer?

Het aanbod oude amps neemt gewoon behoorlijk af. Veel geduld, direct reageren, niet al te lage prijs en vaak 'n revisie & (de)modificatie voor lief nemen...

Ebay Duitsland levert ook nog weleens wat op.

Ik weet misschien binnenkort 'n sf Vibroluxreverb te koop maar da's nog niet helemaal zeker. Mail me anders binnenkort, ook omtrent dealers.

Hoolaa
1 december 2007, 22:18
oke, heb je een mailtje gestuurd.