PDA

View Full Version : Marktplaats losers, the saga continues...



Bins
1 februari 2003, 20:57
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/6941.htm?zoek=marshall&oudei=30

Ik hoop dat deze link werkt. Read it and weep :grin:

Negative K3 fan
1 februari 2003, 21:00
olé!

jpb
1 februari 2003, 21:33
Het verhaal klopt wel helemaal als hij de versterker nog nooit heeft aangezet...:smile:

sash
1 februari 2003, 21:38
WHAHAHAHAH wat een fucking loser!

lars
1 februari 2003, 21:40
krakende buizen zijn kinky, echt knalen!

Droffie
1 februari 2003, 22:29
Dat daar echt op geboden wordt. die mensen zijn nog zieliger dan de lulpraat van de verkoper.

kokeleko
1 februari 2003, 22:29
Junks weten vaak niet wat ze stelen, Ha , Ha.

FragDaddy
1 februari 2003, 23:15
2 mogelijkheden:

1) het is een JCM900 en die pipo heeft in zijn hele leven nog nooit een buis gezien

2) het is een valvestate en die pipo heeft nog nooit in zijn hele leven een typeplaatje gelezen

hoofd
2 februari 2003, 12:16
Blijkt het eigenlijk een Fender Frontman te zijn ofzo...

basswasp
2 februari 2003, 12:34
Whahahahahaha :grin:

Chris Wolstenholme
2 februari 2003, 12:51
klinkt wel okeej en is vlakbij, ik ga is heen :grin:

beterkid
2 februari 2003, 16:10
jesis, hier zakt je broek toch van af!

Ic3gl0vE
2 februari 2003, 16:56
Aangeboden: MARSHALL jcm 900 (valvestate)
Prijs: mail maar
Beschrijving: Dit is een hele bijzondere Versterker,,,,ja zeker er zijn er zeker niet veel van.
deze jcm 900 versterker 100 watt is geen buizen versterker dus geen omkijken naar ,,,nooit buizen vervangen maar wel echt knalen, want hij gaat snoei hard,, de uitvinding voor iemand die zeker wil weten dat hij op zijn versterker kan vertrouwen.
geen zorgen meer over krakende buizen enz enz enz...ik heb er meer op groot podium gestaan geen probleem,,,maar ook in een kroeg waar het geluid niet hard mag,,ook geen probleem ,want het is geen buizenbak (want buizen moeten altijd hard staan) maar je ziet aan de buitenkant zeker geen verschil met een echte jcm 900 100watt
deze versterker ziet er als nieuw uit dus geen schade.




voor het geval de advertentie weg wordt gehaald


Ik heb ook wel eens in een café gestaan waar de muziek niet hard was... en ja ik stond aan de bar :razz:

McCloud
2 februari 2003, 18:27
Nou ben ik toch nieuwsgierig wat voor versterker hij nou heeft :grin:

Guinness
4 februari 2003, 09:00
Te Koop:

Een echte 2CV (eend) van het merk Ferrari. Scheurt als een echte F1 wagen maar kost niks aan wegenbelasting. Is goedkoop in onderhoud en rijdt erg zuinig. Degelijk zoals je van een Ferrari mag verwachten. Natuurlijk is de kleur rood.

T.e.a.b.

Raffel
4 februari 2003, 09:37
The best of both worlds :grin:

PeeVee
5 februari 2003, 19:04
Toch heeft ie wel een punt:

"buizen moeten altijd hard staan"

YES! Bloemen voor die man!

PeeVee
5 februari 2003, 19:05
P.S. Het is volgens mij echt een amp uit "JCM900 serie" ZONDER buizen... echt waar... Heb ik al eerder gezien geloof ik. Is een soort "voorloper" van het valfsteet tijdperk, is voor jullie tijd jongens :wink:

Bins
5 februari 2003, 20:01
Haha, meen je dat nou?
Als dat zo is: mijn nederige excuses aan de "marktplaats loser" in kwestie :smile:

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 21:22
ach je kunt ook gewoon de buizen uit een jcm halen toch? dan heb je er geen last meer van dat 'ie niet klinkt op laag volume

Dirk_Hendrik
6 februari 2003, 09:36
Op 2003-02-05 21:22, schreef Ic3gl0vE:
ach je kunt ook gewoon de buizen uit een jcm halen toch? dan heb je er geen last meer van dat 'ie niet klinkt op laag volume


En geef ze dan aan Dolby die in een ander topic een set buizen te leen zoekt!

Braindead
8 februari 2003, 16:37
Ik ben nou toch wel nieuwsgierig geworden.
Waar blijft die f*$#ing foto nou?

dalon
2 maart 2003, 00:49
Deze is ook lekker jongens:

Wegens overkompleet 4x12"
oude marshall box met 25 watt greenbags.
vaste prijs 750 euro
geen geld niet bellen !
praten doe ik met mijn vriendin !!

beterkid
2 maart 2003, 16:50
"TE KOOP: MARSHALL versterker. Dit is een topversterker. Marshall is een vooraanstaand merk onder de versterkerbranche. Het is een ideale versterker voor thuisgebruik en om te jammen met vrienden. De versterker is zo goed als nieuw. Hij is nauwelijks gebruikt.
De versterker is voorzien van twee kanalen: 'clean' en 'distortion'. Er zit ook een uitstekende reverb op. Het levert in totaal een helder plezierig geluid op."

een VS30R, topversterker, vooraanstaand merk, ideaal, uitstekend, helder en plezierig; wat wil je nog meer?

dml
3 maart 2003, 13:32
Dat van die JCM900 niet buizen klopt gedeeltelijk.

Ten tijde van de JCM800 heeft Marshall ook een tijdje mos-fet amps gebouwd, dus zonder buizen, 100% transistor, qua uiterlijk kwamen die overeen met de JCM's (all tube). Type-aanduidingen zijn o.a. Mos-Fet, Studio en Master (jaja, ook op latere JCM's). Het geluid van deze krengen is absoluut niet te vergelijken met de huidige Valvestate's.
Dus ws zit er een verkeerd typeplaatje op de aangeboden amp.

V!N
19 april 2003, 18:22
Hier heeft iemand een nieuw merk op de markt gebracht :smile:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/8781.htm?oudei=165

wietse
19 april 2003, 18:50
het blijft mij altijd verbazen staat er in koeie letters de juiste naam op zo'n ding.
schrijven ze het nog fout op.
er wordt trouwens ook regelmatig iets van het merk 7ender aangeboden (die f van fender op de headstock wat moeilijk soms??).

Franc
20 april 2003, 14:18
Welles van dyslexie gehoord?

shredneck
20 april 2003, 14:50
Dislectie bedoel je? :smile:

en wat zijn GREENBAGS? whaha...groene tassen in je cabinet? Jammer.


een marsel amp lijkt me wel wat, en dan met name een vlavesstatte....dat MOET wel bruut klinken....pff...

sash
20 april 2003, 15:04
WHAHAHAHAHA geweeeeldig :grin: Greenbags... :grin:

Diedo
20 april 2003, 15:25
een marsel amp lijkt me wel wat, en dan met name een vlavesstatte....dat MOET wel bruut klinken....pff...



Vlavestatte!!! jawohl herr Direktor!!

het heeft wel iets duits vindt je niet???
moet wel een errrug bruut geluid uitkomen ja...

Franc
20 april 2003, 17:46
:grin:
Ja dit is gewoon een nono hoor, ben ik met jullie eens.

Maar ik bedoel maar, er zijn ook mensen die het goed bedoelen, maar het gewoon niet goed kunnen schrijven :smile:

hansies
20 april 2003, 18:00
Beter meerdere buizen in een amp dan èèn buis op t'school...............!!!!!!

Mitch
20 april 2003, 21:40
Green bags.......dat jullie dat niet weten.
Dat is het signature model van de George Baker Selection.

Franc
20 april 2003, 23:18
Op 2003-04-20 21:40, schreef Seymour Paul:
Green bags.......dat jullie dat niet weten.
Dat is het signature model van de George Baker Selection.

LOL :grin:

En dan in de 12inch uitvoering: LITTLE green bags dus :wink:

Zhou
21 april 2003, 11:34
Die gozer van die Jcm 900 ken ik wel, nou ja kennen, hij speelt bij een vriend van me in de band.

Kijk hij heeft een omhulsel van een jcm gekocht bij marshall en daar heeft hij een transistor versterker ingebouwd, welke dat is, al sla je me dood, dat heb ik niet mee gekregen. Khoorde alleen dat alle knopjes werkten, behalve de standby ofzo, maar voor de rest was alles gelukt.

Goed weten jullie dat ook weer :smile:

V!N
21 april 2003, 11:52
"Kijk hij heeft een omhulsel van een jcm gekocht bij marshall en daar heeft hij een transistor versterker ingebouwd, welke dat is, al sla je me dood, dat heb ik niet mee gekregen. Khoorde alleen dat alle knopjes werkten, behalve de standby ofzo, maar voor de rest was alles gelukt."


Vast wel .. die dweil noemde het 'een valvestate, dus een versterker zonder buizen'. Hier even een beetje uit de correspondentie tussen hem en mij:


=======================================

nee,,, dus dan is het een sollidstate, sorry maar ik heb er ook niet zo veel verstand van

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Vincent [mailto:eisen@rendo.dekooi.nl]
Verzonden: zaterdag 18 januari 2003 16:46
Aan: erwin@sudden.nl
Onderwerp: Marshall JCM 900 op Marktplaats


Hallo Erwin,

Wat een apart verhaal, die versterker van je, ik wist niet dat ze ook zo bestonden. Hier heb ik misschien belangstelling voor, maar heb dan eerst een paar vragen:

Maar de valvestate-modellen zijn transistor-versterkers met een of meerdere buizen in de voorversterker. Volledig transistor zou sollidstate of mosfet moeten heten. Zie je niet ergens 1 of 2 buizen aan de achterkant gloeien als je hem aanzet ?

Is het een combo (zo ja, met hoeveel speakers met wat voor doorsnede) of een head.

Misschien is dit wel de versterker die ik zoek en kunnen we een mooie deal maken.

vriendelijke groeten,

Vincent

=======================================


Erg apart dat hij zelf daar een versterker heeft ingebouwd en totaal vergeten is wát erin zit .. Ook apart dat je wel een totale 900 kan ombouwen (lastig, alles is printplaat en ook de potmeters zitten hierop vast, dat wordt dus alles eruit halen en PTP maken) en ondanks dat je zo bedreven in versterkers bent het verschil niet weten tussen SS, VS en buizen en beweren dat je er geen verstand van hebt ..


Zhou .. weet je het zekker dat we het hier over dezelfde nietsnut hebben ?

Zhou
21 april 2003, 15:07
jajajja, Erwin heette ie!

V!N
21 april 2003, 17:48
"jajajja, Erwin heette ie!"

En hoe zeker weet je dat deze kundige kenner zelf zijn versterker heeft omgebouwt ?

Zhou
22 april 2003, 08:23
Omdat dat mij verteld werd door hun bassist?
hey man, don't shoot the messenger
Kweet 't verder ook niet hoor, alleen wel dat dit die gozer is.

V!N
22 april 2003, 12:31
ach, wat doet het er ook toe .. :smile:

Het is een dweil zonder communicatieve vaardigheden .. met een SS amp ! 'nuff said.

Dirk_Hendrik
25 april 2003, 10:15
Geen versterker maar zonde om te missen:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/10463.htm

Lichtblauwe electrische gitaar Fender, Stratocaster, Squier, made in Korea.
Serial number: M2762601

Zitten nieuwe snaren op en de fredjes zijn pas helemaal bijgesteld en gepolijst

Je krijgt er ook nog een nieuw pakje snaren bij en een koptelefoon die je in de gitaar kan pluggen



Interesse? bel of mail
tijdens kantooruren op mijn werk: 0321-388251
tussen 18.00-21.00 thuis:06-23924175
anders: l.steinen@dronten.nl

Bins
25 april 2003, 10:23
Hahaha :grin:
Tis leuk hoe die het zo spannend maakt. "Fender.........strat.....squier!" Vette anti-climax.
Die koptelefoon is ook leuk.

MegaDrive
25 april 2003, 10:46
Op 2003-04-20 18:00, schreef hansies:
Beter meerdere buizen in een amp dan èèn buis op t'school...............!!!!!!


Ik denk dat er hier weinig forummers zijn die dit begrijpen. Ik heb even in België gewoond dus ik weet zelfs wat een droogkuis is :grin:

Diedo
25 april 2003, 11:03
Op 2003-04-25 10:23, schreef Bins:
Hahaha :grin:

Die koptelefoon is ook leuk.


ja, de koptelefoon PAST er gewoon in... daar kun je niks over zeggen :smile: