PDA

View Full Version : Koch Studiotone gekocht



Ibanez44
30 november 2007, 12:56
Eindelijk de knoop doorgehakt. Het is een Koch Studiotone geworden. Bij Feedback had ik al over de top gespeeld met cabinet eronder. Maar ik heb gekozen voor het Combo. Lekker licht 15 kg en daar kan altijd nog een cabinet onder. Ik ben ook geweldig tevreden over de sound. Daarbij vind ik het belangrijk om te vermelden dat mijn Gt6 het geweldig doet in de effectloop. Dat was bij mijn Fender HotRod wel anders. Blij toe want ik wilde de Gt6 al van 4 hoog het raam uit doen.

JohnLord
30 november 2007, 15:10
Ik heb vanochtend ook de Studiotone getest en was erg onder de indruk. Ik vond hem veel beter dan de ENGL Thunder die ik ook testte. 20 Watt, prima om thuis flink open te draaien en lekker licht om mee te nemen. Uitversterkt geschikt voor kleine gigs. Ik denk er serieus over na er een te kopen.

alfred
30 november 2007, 15:36
Ik heb de studiotone (Top + 1x12cab) inmiddels 2 jaar.
Mijn andere versterkers zijn Fenders, o.a. Deluxe Reverb, dus ik moest wennen aan de EL84 sound.

Ik speel zelf uitsluitend op strats/tele's, singlecoil.

Het perfecte geluid uit deze amp krijg je door de versterker flink open te zetten, het is dan heel makkelijk om met je volumeknop de mate van oversturing te regelen. Ik gebruik vrijwel alleen het 1e (clean) en 3e kanaal.

Vind alleen jammer dat de switches niet apart toewijsbaar zijn aan de kanalen.
De bright switch op "0" of "+" klinkt heel lekker op het cleane kanaal maar voor de overstuurde kanalen klinkt het naar mijn mening beter als deze op "-" staat.

Verder een heel fijn ding !

Rogiervanee
30 november 2007, 15:47
Dat is leuk, medestanders voor de Studiotone. Ik heb een top met 2x12" cabinet. Ik heb het cabinet half open gemaakt waardoor het geluid iets meer richting combo geluid gaat. De mogelijkheden zijn erg divers en dat vind ik super aan dat kleine toppie. Ik speel op een gibson Es335 of een telecaster en allebei worden ze weergegeven zoals ze moeten klinken (clean en vies). Ik vind m'n set helemaal goed en raad iedereen met twijfel aan om toch nog s goed te testen en de vele mogelijkheden te ontdekken van deze top versterker!

arjanb01
30 november 2007, 17:02
Ik heb een koch studiotone combo + 2x12 cab van koch. Wereldgeluid, helemaal als je hem vol open zet op het 3e kanaal (grommende, diepe en strakke sound). Ik haal er zelfs een metalsound uit als het echt moet !
Wil niks anders meer en ben flexibel inzetbaar.

Chiel
30 november 2007, 18:22
Inderdaad een hele vette combo. Gebruik hem erg vaak voor kleine gigs. Daar is hij veelzijdig genoeg voor.

Baker
30 november 2007, 19:07
feli met je amp!

Mijn ervaring is dat ie met een 2x12 ineens 10 keer beter klint.
Maar zo'n combo'tje is wel superhandig idd

PGR
30 november 2007, 20:57
Gefeliciteerd!

Ik heb afgelopen week via eBay ook een Studiotone combo + case gekocht (in perfecte staat) en ik ben er erg blij mee. Lekker licht! (Zeker vergeleken de 2x12" Marshall 50W Jubilee combo die ik hiervoor had) En goede tones natuurlijk!

arjanb01
30 november 2007, 21:31
Topamp inderdaad. Probeer in de toekomst eens een 2x12 of 4x12 onder te gooien, heb je echt een bruute amp.
Ikzelf vond het geluid uit 1 speakertje in het combo te dun en te iel, weliswaar clean wat opener dan nu met een 2x12 kast eronder, maar het maakt een wereld van verschil.