PDA

View Full Version : volgorde/rack+plank/wah



ben79
30 november 2007, 12:21
ik ga een combinatie doen van rack met pedalen..
ik heb een roadster dus ik kan de fx loop via de standaard pedaal aan een uit schakelen en men tunre (rack) hangt in nog een aparte send (zonder return)

dus ik heb:
tuner in rack via aan apart kanaal
pedalen in rack via fx loop die ik schakel via men roadstrer pedaal
draadloos
en ik wil nog en wah..

dan krijg ik volgende volgorde:
gitaar naar zender
zender naar amp in

tuner out naar tuner
fx send naar pedaal 1 in men rack
pedaal in serie
laatse pedaal naar fx loop return

waar moet ik de wah ergens zetten?

en kan dit niet allemaal wat simpeler?

daarbij komt dat ik tussen de liedjes men pedaaltjes moet switchen aangezien ik niet tijdens de liedjes kan drukken omdat ze in het rack zitten
anderzijds wwil ik precies liever niet en hele plank pedalen voor mn neus, een wah en de roadster pedaal is het maximum.. en ik vind pedalen in een rack ersupervet uitzien..

geef eens wat bemerkingen en tips.. en hoe kan ik alles het meest netjes bekabelen?

dml
30 november 2007, 16:25
Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar als je FX-pedalen in de loop van je Mesa hangt, en je schakelt de FX-loop in en uit, dan kun je nog wel eens flinke volumeverschillen krijgen. Dus kijk daar eerst eens naar.

Sj03rd
30 november 2007, 17:34
de wah moet tussen je zender uit en amp in....als je ook nog boosterpedalen hebt of bijv een Tubescreamer moeten die ook nog voor de amp in...

modulatie effecten en delays doen het inderdaad het beste in je FX loop.
pedalen tussen de nummers aan en uit zetten?? lijkt me een beetje onhandig.

beter koop je een looper waar je dus je pedalen inhangt en die ook je amp kan schakelen via relais switching....

dus:

gitaar -> zender -> wah -> evt tubescreamers etc -> amp -> rack effecten met daarin de looper en de pedalen -> op de grond ligt dus je wah en de looper of het midipedaal dat de looper aanstuurt.....

succes!

EDIT: ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken of je ook rack effecten gebruikt zoals bijv een g-major of intellifex, daar ging ik wel ff vanuit namelijk.

ben79
30 november 2007, 20:20
kan je me wat meer info geven over een looper? hoe werkt het, hoe ziet het er uit en wat kost het?
ik zou toch liever kanalenblijven switchen met men mesa pedaal en enkel de fx schakelen met de eventuele looper..
rack fx ga ik niet gebruiken..

in het rac komt de tuner e, de zender en een lade met pedalen (voorlopig wss).

dus ik ga van men zender naar men men wah , van men wah teug naar men amp (evt eerst nog booster), via de fx naar men pedalen en terug .


ik wil dan 1 dikke kabel gebruiken (omhulsel) waar men pedaalkabel samen met de 2 kabels van de wah (heen en terug) en de stroomkabel van de wah inzit (en evt de kabel van de looper).

dan nog een tweede tussen de amp en rack met de kabel van de zender naar de amp, de send en returnkabel, en de tuner outkabel).
bestaan er van die dikke kabels waar je de andere kabels kan insteken? of mag dit niet voo storing ofzo?, hoe doen jullie dit?

ben79
30 november 2007, 20:22
op men pedalen plank komt dan men mesa pedaal, men looperswitch, en men voeding voor de looper en de wah.. of zie ik iets over het hoofd?

Sj03rd
30 november 2007, 21:26
je gaat inderdaad van de zender naar de wah...dan terug naar de amp (met evt booster ertussen). dan FX loop send naar je looper waarin je de effecten zet. hij heet een looper omdat hij verschillende loops heeft waarin je effecten kan zetten. De effecten zet je dan altijd aan maar door middel van het aan/uit zetten van een loop komt het effect in je signaalpad. Het voordele hiervan is dus ook dat je een "schoon" signaal hebt als je geen effecten gebruikt. (ivm tonesuck)

maargoed, een looper hoeft niet perse. Ik denk dat het in jouw geval handig is. Zeker als je de effecten in een rack wil zetten, dan zou je zonder looper telkens naar het rack moeten lopen. Dat schiet naar mijn idee echt niet op.

al die kabels bij elkaar in een omhulsel kan prima. ik raad je aan om dat gewoon met klittenbandjes vast te maken aan elkaar, zo kun je makkelijk kabels verwijderen/vervangen/toevoegen (ik spreek uit ervaring).
Ducktape kan ook maar zeg dan tegen de jongens van het geluid dat ze die niet eraf moeten gaan peuteren na het optreden omdat ze denken dat ze die zelf aan elkaar gemaakt hadden...LOL (ook weleens gebeurd bij me)

maarja...als je dus maar weinig pedalen hebt zeg ik nog steeds; op de grond leggen! is veel makkelijker.
ik heb dit. inmiddels iets veranderd maar de brunetti is dus de looper.
http://www.puberpopparty.nl/music/hook2.JPG


er zijn verschillende loopers: rack, die je dus via midicontrollers aanstuurt (voodoo labs GCX) en pedaalloopers (bijv Brunetti Vector of Musicom EFX II (ozoiets)), op 400 euro moet je sowieso wel rekenen volgens mij, overigens schakelen deze ook allemaal je amp....(3 kanalen)

ben79
1 december 2007, 09:26
dan kan ik misschien beter toch voor een pedalboard gaan.
met men mesa pedaal, en men fx die ik gewoon achter elkaar zet in men fx loop.
Dan heb ik niet per se een looper nodig, kan ik dan de evt tonesuck niet compenseren door een buffer oid?
400€ is me wat teveel vor de voordelen die ik er van zie van een looper.
Hoewel fx in een rack supercool zijn natuurlijk..