PDA

View Full Version : toneport compatibel met customtone ??



Student
30 november 2007, 09:52
Zijn de Toneport GX, UX1 en UX2 compatibel met de geluiden die op custom tone te dowloaden zijn ??

En zo ja, welke geluiden kan ik gebruiken ?? (pod xt, pod 2.0 of pod x3)

Ik zie wel op de line6 site een vinkje staan bij de toneport modellen voor custom tone via USB maar zie geen toneport modellen op de customtone site

Nog een ander vraagje:
Zit er verschil tussen de GX, UX1 en UX2 modellen ?? of zijn de aansluitmogelijkheden het enige verschil ??

Voor mij zou de GX voldoende zijn ( kan toch niet zingen :))

the_arod
30 november 2007, 09:59
jup, customtone bestandjes werken, met één beperking zover mijn ervaring heeft geleerd. Als er wordt uitgegaan van een bv. versterkermodel dat niet door in de Toneport software zit, wordt er gezocht naar een vervanger die in de buurt zou moeten komen. Zo had ik een customtone met een JCM 2000, dat werdt een JCM 800

pol
30 november 2007, 10:00
hangt ervanaf, je kan nog extra modelpacks op de toneport installeren, standaard zitten er niet alle models van de podxt op.

Wel wat models van de xt, bass pod xt + nog wat preamps voor vocals.

vettavillenl
30 november 2007, 10:38
Zijn de Toneport GX, UX1 en UX2 compatibel met de geluiden die op custom tone te dowloaden zijn ??

En zo ja, welke geluiden kan ik gebruiken ?? (pod xt, pod 2.0 of pod x3)

Ik zie wel op de line6 site een vinkje staan bij de toneport modellen voor custom tone via USB maar zie geen toneport modellen op de customtone site

Nog een ander vraagje:
Zit er verschil tussen de GX, UX1 en UX2 modellen ?? of zijn de aansluitmogelijkheden het enige verschil ??

Voor mij zou de GX voldoende zijn ( kan toch niet zingen :))

aansluitingen zijn het verschil (dualtone gebruik ook). Als je maar een ding tegelijk doet (ongeacht of je kan zingen) volstaat de GX. In Ux versies zitten ook betere aanpassingen voor een microfoon (hardware). Middels modelpacks is het uitbreidbaar in de richting die jij wenst, zoals eerder vernoemd.

gr. Hans

Student
30 november 2007, 10:58
dank voor de antwoorden !!

Heb je bij zo'n toneport module snel last van latency ?? of valt dat mee.
Ik heb wel wat met guitarrig zitten pielen maar dan is de inputlag enorm.

pol
30 november 2007, 11:02
als je de gearbox software gebruikt niet.

dat de latency nu groot is met guitarrig hangt af van je geluidskaart.

Student
30 november 2007, 11:44
Ik heb nu tijdelijk alleen een sony laptopje.
Heb ook de asio4all drivers gebruikt, maar dat helpt niet.

Het zou lekker zijn als de toneport die problemen niet heeft.
Anders ben je meer aan het pielen dan aan het spelen.

bert k
30 november 2007, 11:57
Gaat naar Recording.


Bert K, mod

Student
30 november 2007, 12:05
Ik wil niet recorden maar gewoon wat geluidjes op mijn gitaar :)