PDA

View Full Version : Sla je slag!



Helter Skelter
29 november 2007, 23:26
de koffer ziet er niet erg origineel uit maar als de gitaar dat wel is is dit (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/132253870-gibson-lespaul-custom-ebony.html%3Freturn%3DeJxNzU0KgzAQBeC7CLrTaBSUiBR7 kxDTJuTHkBmhWHr3jl11M%252B97bzNSdOJtRTuD4C0XBWiZlZ kNYhKMuT3p2ASZHSYvJUITPQvHabWrdaxtBMxH0BF1ZBClzP9L %252FbQoM6X22mG2oAxT4zA1BoO%252FvfzSVRssuJf92pX93d NZRz5d5BeHH5F42kSExwZUSOkaW0KgfY30L1tFdQdLnVcpHUtb zJ8vDy1Ipg%253D%253D%26df%3D1%26fta%3DeNpNk1lu4zAM QO%252Bij35z0UohV%252BgVAqNOOwacxIidNDNB7l5Jdjr88f JAk3wi3UmUx1wu5noZ97dunE0ur17MfdzhWz%252FvlrNgHlEC xTySBFtui%252Fwbpjx%252F9rPkaRHIx0lO1%252BPhMnzk8S 7JRevy%252BFcssw0%252Bn%252BdB6G2arjuo2a2Yqfs6mDyU zLOwmKEvZTthlsdQsrV%252BEpN37OMrLIlB9JjYsq%252BMNs YEDBhCZfzLyDn0UJl9MYiJwFNlTsVxDC3OK0al78qCZiVlZVEx sJQqS%252F%252BZTc61XhA0tHaFqGAsgg2SgiGsZVC5QOLQ6q BVkY5Tk0FlU8qk9XOvIa06GDTczgyVkGUIa6Q2ouhbJGkjYocN aiOC0OZF2gh94gZZQ%252FatEGkj8BtURpzYrTl%252FjYA9cW yapIw4Qlw%252FV0ZMwa59Jg0htB1iZcT1lBtEDT236vwyIl9O PtUZPecyJDHLeer6eT8eTl%252FLn9cSIoj5uF4u%252B%252B HUH%252B6VbpWO3X1fl7%252Fse18GX5siMd23ye%252Fb463% 252BCSCP5%252FMHDFTjJw%253D%253D%26fta_ind%3D6%26f s%3D1) een absoluut koopje natuurlijk

bass blom
29 november 2007, 23:39
huh?
sjees, dat is idioot weinig. :nervous:

Azrael
29 november 2007, 23:39
Dat zeg ik..............Gamma.

Lexvandoef
29 november 2007, 23:47
wow, das idd een koopje, oh had ik maar geld, dat zit nu in mijn bed :cheerup:

Luke-wannabe
29 november 2007, 23:50
Heb je zo'n dure vriendin?

bass blom
29 november 2007, 23:54
Heb je zo'n dure vriendin?

LOL, anders jij vast wel!

Lexvandoef
29 november 2007, 23:58
Heb je zo'n dure vriendin?

hahaha, nee gelukkig niet (sterker nog, ze kost me helemaal niks tot en met 27 dec :sssh: ), maar ik heb een nieuw bed gekocht (ben uit huis gegaan) :cheerup:

Luke-wannabe
30 november 2007, 00:09
LOL, anders jij vast wel!
Ik heb geen dure vriendin, wel een erg lekkere!
@ Lex: Ik zat je maar te fokken ;)

Lexvandoef
30 november 2007, 00:16
Ik heb geen dure vriendin, wel een erg lekkere!
@ Lex: Ik zat je maar te fokken ;)

haha ja weet ik Leon met lekkere vriendin :seriousf:

ontopic, zou het een ouwere zijn of een nieuwere? Blijft toch wel een goeie prijs.

bass blom
30 november 2007, 00:17
Ik heb geen dure vriendin, wel een erg lekkere!
@ Lex: Ik zat je maar te fokken ;)

lekker is altijd duur :D

TimmU
30 november 2007, 00:18
lekker is altijd duur :D





+123456789

Orpheo
30 november 2007, 00:21
lekker is altijd duur :D

mijn vriendin is lekker, maar wil alles zelf betalen.... hoe rijm je dat dan?;)

Luke-wannabe
30 november 2007, 00:22
haha ja weet ik Leon met lekkere vriendin :seriousf:

Kan je lachen, maar ze is écht lekker!

Slevin
30 november 2007, 00:22
mijn vriendin is lekker, maar wil alles zelf betalen.... hoe rijm je dat dan?;)

Een mythe ? ;)

BamBuFan1
30 november 2007, 00:43
Een mythe ? ;)

...verpakt in een enigma, gelardeerd met stukjes mysterie? http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/cloud9.gif

Lexvandoef
30 november 2007, 00:45
Kan je lachen, maar ze is écht lekker!

Ja weet ik, je had foto's gepost :cheerup: (ik heb het niet zo op blond :sssh: )

bass blom
30 november 2007, 00:59
mijn vriendin is lekker, maar wil alles zelf betalen.... hoe rijm je dat dan?;)

bindingsangst?

Orpheo
30 november 2007, 01:09
bindingsangst?

right, en daarom is ze al 11 maanden bij me, en zijn er geen tekenen om 't uit te maken, van beide kanten.ze is gewoon stronteigenwijs en wil alles zelf dokken, maar ja, zo ben ik ook.

Lexvandoef
30 november 2007, 01:25
right, en daarom is ze al 11 maanden bij me, en zijn er geen tekenen om 't uit te maken, van beide kanten.ze is gewoon stronteigenwijs en wil alles zelf dokken, maar ja, zo ben ik ook.

haha relax orhpeo :cheerup: bassje meent het allemaal niet zo :sssh:

maarre niet om je bang te maken ofzo, vaak zie je het ook niet aan komen hoor, dat uitmaken :nervous:

Kaboemba
30 november 2007, 09:08
FF terug naar het topic, kan iemand mij uitleggen waarom het een koopje is.Kijk als je (amateur)muzikant bent dan ga je voor het geluid het speelgemak enz enz, looks en waarde komen op de tweede plaats.
Ik ben van mening dat je voor veel minder dan kan krijgen wat je zoekt, dus wat is het koopje ?

Overigens een pracht gitaar hoor met een hoge marktwaarde, dat je dat ff begrijpt maar daar gaat het me niet om.

cas121
30 november 2007, 09:32
geluid het speelgemak enz enz, looks en waarde

Nouja je noemt de punten zelf al eigenlijk. Veel mensen (waaronder ik) vinden een custom erg lekker spelen, klinken etc etc. Dat daar een hoge prijs aan verbonden, dat is dan ook niet anders.

Ik kan er zelf niet zoveel goedkope, echt goede alternatieven voor bedenken. Misschien heb ik niet de juiste gitaren getest maar ik heb er nog geen gevonden. Misschient wel de oude japanse kopieen maar daar heb ik helaas nog geen ervaring mee.

De koffer lijkt me trouwens wel origineel, is een protectorcase gen II.

Veekeren
30 november 2007, 09:40
Overigens een pracht gitaar hoor met een hoge marktwaarde, dat je dat ff begrijpt maar daar gaat het me niet om.

Daar gaat het de meeste mensen wel om als ze het over een koopje hebben, iets kunnen kopen lager dan de marktwaarde ;)

marter544
30 november 2007, 09:43
Koffer is volgens mij ook origineel idd, en het wijst er dacht ik ook nog op dat het een oudje is.

cas121
30 november 2007, 10:00
ja je hebt twee versies van die protectorcase. de eerste was er van ongeveer '77 tot '82, en ik weet niet precies tot wanneer die tweede vesie is gemaakt. Ik gok '88 ongeveer.

Dit is er een van het tweede type, heeft metalen latches en is groter dan de eerste.

bass blom
30 november 2007, 10:01
de marktwaarde ligt hoger, tenzij er dingen verzwegen worden als neckcracks ofzo.
maar het kan ook zijn dat de verkoper gewoon wil zien wat er gebeurt.
ik heb ook wel eens de prijs die er stond geboden op iets bij marktplaats en kreeg doodleuk te horen dat dat niet de verkoopprijs was.

Orpheo
30 november 2007, 11:04
haha relax orhpeo :cheerup: bassje meent het allemaal niet zo :sssh:

maarre niet om je bang te maken ofzo, vaak zie je het ook niet aan komen hoor, dat uitmaken :nervous:

offtopic:

ghehe, tja, meestal zitten er al kleine (of juist grand-canyon achtige) barstjes in je relatie. vaak ruzie, de sex word minder (kwaliteit of kwantiteit), ze wil opeens minder afspreken, etc etc. totaal geen last van :chicken:

bass blom
30 november 2007, 11:06
er staat inmiddels 1350,- geboden..

cas121
30 november 2007, 11:18
ja dat zal nog wel ff een stukje doorgaan... Als ik hem zou willen (lees kunnen) kopen, zou ik eerder even bellen om een beetje te onderhandelen. Bieden schiet vaak niet op..

bass blom
30 november 2007, 11:20
ja dat zal nog wel ff een stukje doorgaan... Als ik hem zou willen (lees kunnen) kopen, zou ik eerder even bellen om een beetje te onderhandelen. Bieden schiet vaak niet op..

ik heb er al 1 :D

cas121
30 november 2007, 11:24
ik ook :D

maar dan denk ik, tsja, een zwarte custom erbij zou niet misstaan...

bass blom
30 november 2007, 11:43
ik ook :D

maar dan denk ik, tsja, een zwarte custom erbij zou niet misstaan...

heeft wel wat ja, alhoewel ik dan liever zo'n bizarre goudglitter zou hebben :D
of die blauwe robot.

Kaboemba
30 november 2007, 11:49
Nouja je noemt de punten zelf al eigenlijk. Veel mensen (waaronder ik) vinden een custom erg lekker spelen, klinken etc etc. Dat daar een hoge prijs aan verbonden, dat is dan ook niet anders.

Ik kan er zelf niet zoveel goedkope, echt goede alternatieven voor bedenken. Misschien heb ik niet de juiste gitaren getest maar ik heb er nog geen gevonden. Misschient wel de oude japanse kopieen maar daar heb ik helaas nog geen ervaring mee.

De koffer lijkt me trouwens wel origineel, is een protectorcase gen II.

Ik kom er anders zat tegen en heb er meerdere (gehad), even los van het model, juist bij de onbekendere merken kom je de koopjes tegen (als je kijkt naar wat je krijgt voor je geld).
Dus je opmerking dat daar een hoge prijs aan verbonden is klopt niet, de hoge prijs is verbonden aan het merk en de makrtwaarde (lees wat een gek er voor geeft). Het gaat mij er juist om dat je voor minder het zelfde of beter kan krijgen, maar dan is het geen gibson LP.

Ik heb een LAG gehad die zeker net zo goed was en veel beter was afgewerkt.
Er zijn veel merken die in kwaliteit en afwerking gelijk of beter zijn en 2ehands veel minder kosten, godin, esp, lag, en een hele zooi nieuwe merken.

Tuurlijk gezien de markt is het een koopje maar dat is niet mijn punt.

cas121
30 november 2007, 12:29
nee je leest mn zin verkeerd (of ik schrijf hem krom). ik bedoel dat er aan een Gibson LP Custom meestal een vrij royaal prijskaartje hangt

Je wil hier een welles nietes verhaal van maken, en natuurlijk zijn er zat kwalitatieve gitaren voor minder geld te krijgen, maar dan heb je het in mijn ogen over TOTAAL andere gitaren.

En hoe weet je nou dat die lag die jij had, beter was afgewerkt dan deze custom op mp?


edit: ik zie dat je schrijft "los van het model" ja dat is natuurlijk een totaal ander verhaal, maar dan kan je je opmerkingen bij elk merk gaan copy-pasten

Kaboemba
30 november 2007, 12:42
Nee nee cas, de kern gaat erom dat je als muzikant het beste wilt (wat dat ook moge zijn) als je dan kijkt naar wat je krijgt voor je geld is het helemaal geen koopje.
Het gaat mij erom dat als je puur kijkt naar waar voor je geld er veel betere alternatieven zijn.
En dat je dat dan bij elk merk kan zeggen is complete onzin.
Enne welles nietus ? is dat niet elke discussie/mening.

Over de lag, dat weet ik niet maar ik vermoed het wel en was maar om een voorbeeld te geven van wat je kan kopen als je niet aan merken vast zit.
Volledig mahony met maple top, ebben toets, gelijmde hals, hand gemaakt, SD jeff beck en jazz (dacht ik).

Deze maar dan in een cognac kleur:

http://members.home.nl/denisweening/Lag%20Fanclub%202005/Guitars/Internet/roxanne_prestige.jpg

nog geen maand geleden had ik er bijna weer 1 gekocht voor onder de 700 euro.


Overigens de LP wordt al steeds minder een koopje zie en dat geeft al aardig aan wat ik bedoel.

cas121
30 november 2007, 12:55
je ziet het nog niet, maar ik ben en was het op sommige punten al met je eens hoor, laten we het een en ander eens op een rijtje zetten


Nee nee cas, de kern gaat erom dat je als muzikant het beste wilt (wat dat ook moge zijn)

Couldn't agree more, zeer individueel verschillend uiteraard


als je dan kijkt naar wat je krijgt voor je geld is het helemaal geen koopje.

Nogmaals, als je een LP custom kan kopen voor 1200 is het een koopje


Het gaat mij erom dat als je puur kijkt naar waar voor je geld er veel betere alternatieven zijn.

NAtuurlijk, en dat is eigenlijk ook wat je de hele tijd bedoelt te zeggen


En dat je dat dan bij elk merk kan zeggen is complete onzin.

ik refereerde aan merken als gibson/fender etc etc (elk merk waar je ook voor de naam betaalt)


Enne welles nietus ? is dat niet elke discussie/mening.

ja maar dan heb je het wel beide over hetzelfde en niet zoals hier 2 los van elkaar staande stellingen


Over de lag, dat weet ik niet maar ik vermoed het wel en was maar om een voorbeeld te geven van wat je kan kopen als je niet aan merken vast zit. Volledig mahony met maple top, ebben toets, gelijmde hals, hand gemaakt, SD jeff beck en jazz (dacht ik).

Prachtige gitaar, heel mooi en heel luxe/goed enzo, maar wel heel wat anders, of het nou beter is of slechter dat maakt me niet uit. Natuurlijk is het verstandig om niet altijd aan merken vast te zitten, maar dat betekent niet dat het meteen een slechte zaak is.

Orpheo
30 november 2007, 13:13
Prachtige gitaar, heel mooi en heel luxe/goed enzo, maar wel heel wat anders, of het nou beter is of slechter dat maakt me niet uit. Natuurlijk is het verstandig om niet altijd aan merken vast te zitten, maar dat betekent niet dat het meteen een slechte zaak is.

ja, ben het hier wel mee eens. Ik zit vast aan de les paul (custom), en die dingen zijn waanzinnig duur. Als ik al mijn gitaren zou verkopen, zou ik 1 toffe PRS modern eagle singlecut trem kunnen kopen, maar wat voor zin heeft dat? ik kan tig LAG's kopen, of tig godin's, in plaats van wat ik nu heb, maar wat voor zin heeft dat? ze zijn supergoed in tone en afwerking, maar ik heb dan niet DE les paul-sound (zoals ik die definieer), en niet de les paul in feel en looks. Tuurlijk gaat 't om tone, maar ik ga niet op een variax spelen die een LP nabootst (extreem voorbeeld) alleen omdat die meer bang for the buck levert. Er zijn meer factoren waardoor je bijvoorbeeld een fender tele, strat of gibson LP/sg/V/explorer koopt in plaats van een G&L asat, godin LGX, PRS singlecut of ESP explorer model; referentiekader, sound, feel, vibe, en nog iets dat onbeschrijfbaar is, mojo denk ik dat ik dat maar noem.

Kaboemba
30 november 2007, 13:46
je ziet het nog niet, maar ik ben en was het op sommige punten al met je eens hoor, laten we het een en ander eens op een rijtje zetten



Couldn't agree more, zeer individueel verschillend uiteraard



Nogmaals, als je een LP custom kan kopen voor 1200 is het een koopje



NAtuurlijk, en dat is eigenlijk ook wat je de hele tijd bedoelt te zeggen



ik refereerde aan merken als gibson/fender etc etc (elk merk waar je ook voor de naam betaalt)



ja maar dan heb je het wel beide over hetzelfde en niet zoals hier 2 los van elkaar staande stellingen



Prachtige gitaar, heel mooi en heel luxe/goed enzo, maar wel heel wat anders, of het nou beter is of slechter dat maakt me niet uit. Natuurlijk is het verstandig om niet altijd aan merken vast te zitten, maar dat betekent niet dat het meteen een slechte zaak is.

Eigenlijk zijn we het gewoon eens.
kijk dat is nog is een goed begin van het weekend.

Kaboemba
30 november 2007, 13:48
ja, ben het hier wel mee eens. Ik zit vast aan de les paul (custom), en die dingen zijn waanzinnig duur. Als ik al mijn gitaren zou verkopen, zou ik 1 toffe PRS modern eagle singlecut trem kunnen kopen, maar wat voor zin heeft dat? ik kan tig LAG's kopen, of tig godin's, in plaats van wat ik nu heb, maar wat voor zin heeft dat? ze zijn supergoed in tone en afwerking, maar ik heb dan niet DE les paul-sound (zoals ik die definieer), en niet de les paul in feel en looks. Tuurlijk gaat 't om tone, maar ik ga niet op een variax spelen die een LP nabootst (extreem voorbeeld) alleen omdat die meer bang for the buck levert. Er zijn meer factoren waardoor je bijvoorbeeld een fender tele, strat of gibson LP/sg/V/explorer koopt in plaats van een G&L asat, godin LGX, PRS singlecut of ESP explorer model; referentiekader, sound, feel, vibe, en nog iets dat onbeschrijfbaar is, mojo denk ik dat ik dat maar noem.

Vast Orpheo, alleen twijfel ik nog altijd aan dat zogenaamde LP sound en feel geneuzel. Ik ben er redelijk van overtuigd dat het meer met de mythe/historie van het merk/model te maken heeft dan dat het echt zo is.
Dat je daar dan dik voor wilt betalen moet je zelf weten.

Luke-wannabe
30 november 2007, 14:17
Ja weet ik, je had foto's gepost :cheerup: (ik heb het niet zo op blond :sssh: )
Blindes have more fun!


Edit: Whaha die typefout laat ik staan. 'T moet dus blondes zijn.

Orpheo
30 november 2007, 14:18
Vast Orpheo, alleen twijfel ik nog altijd aan dat zogenaamde LP sound en feel geneuzel. Ik ben er redelijk van overtuigd dat het meer met de mythe/historie van het merk/model te maken heeft dan dat het echt zo is.
Dat je daar dan dik voor wilt betalen moet je zelf weten.

dat het iets is tussen de oren geef ik grif toe. ik wil alleen op les pauls spelen, niets anders. het heeft te maken met het model en de bijbehorende feel. Ik vind strats en teles niet mooi, en niet fijn (genoeg) spelen. Het heeft iets te maken met de ToM brug, de carved top, hoe de hals in de body gaat, de headstockangle, formaat headstock, etc etc. De LP is voor mij de enige gitaar (naast de Vee in iets mindere mate) die ik overweeg als gitaar. de rest is leuk voor erbij, maar niet als serieus materiaal. Snob? wellicht. maar het is de combinatie van factoren waardoor de les paul voor mij het instrument is. En 'grif betalen' doe ik er niet voor. Ik koop mijn gitaren of als koopjes of ik laat ze maken door warmoth, en dan heb ik de LP shape met de PRS-bespeelbaarheid. vandaar dat ik eigenlijk nu alleen maar warmoths of heel ouwe customs erbij neem; iets anders hoef ik niet. (nieuwe gibson LP's ook niet; ik vind ze tof en leuk en goed, maar t is niet mijn sound, niet de feel die ik wil, en zeker niet het door mij gewenste gewicht)

barno
30 november 2007, 14:39
waarom is je uitgangspunt steeds die ene welbepaalde gitaar ? ik speel op letterlijk alles, en vaak klinkt dat ook anders, humb, scoil, strat, tele, LP, acoustisch, harmony, guild, ibanez whatever, hoge actie, lage actie: i don't care want telkens ga ik dan ook weer anders spelen, waardoor range groter wordt. net zoals met muziek luisteren trouwens: anything goes zolang het maar met muziek heeft te maken en niet met pose of puur commercie. Trouwens zowat alle stars in die LP lijstjes hebben bij mijn weten ook op andere gitaren gespeeld, (vaak meer als op LP's trouwens), noges: niks fout met LP's, maar verder snap ik die ziekte van jou echt niet. Anderzijds, als een mens maar content is ...

Lexvandoef
30 november 2007, 20:38
Blindes have more fun!


Edit: Whaha die typefout laat ik staan. 'T moet dus blondes zijn.

whahaha, leyke type :seriousf: Ach, roodharigen zijn vuriger :cheerup:

Luke-wannabe
30 november 2007, 20:43
whahaha, leyke type :seriousf: Ach, roodharigen zijn vuriger :cheerup:
Ik weet het niet, nooit een rooie geprobeerd ;)

bass blom
1 december 2007, 00:22
Helaas. Deze advertentie bestaat niet.

Helter Skelter
1 december 2007, 00:28
laatste bod: €1850,-

bass blom
1 december 2007, 00:33
laatste bod: €1850,-

vast voor meer gegaan nog dan.

JeeBee
1 december 2007, 00:35
Dus toch afterall geen echt koopje. Slotje dan maar?