PDA

View Full Version : afgefikte vox ac30



hubert
29 november 2007, 23:11
vandaag in het repetitiehok een brand geweest.
mijn vox ac30 TBX met mastervolume en mercury magnets uitgangstrafo (door CMW) incl flightcase afgefikt. Kan bij het grof vuil gezet worden. :(
Het is onbekend hoe de brand is ontstaan. Normaal neem ik de amp altijd mee. Dit keer voor een keer niet. Niet het soort toeval waar ik vrolijk van word.
Gelukkig geen persoonlijke ongelukken.

En nu de maar de verzekering inlichten.

mijn vraag:
heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe is het toen afgelopen?

Niks meer aan te doen, maar ik baal wel...

Lexvandoef
29 november 2007, 23:29
Ah zonde man, pas echt pech hebben, goed dat niemand gewond is.

Ik heb dit gelukkig zelf nooit mee gemaakt, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ben je wel verzekerd voor je spullen? Of vielen die onder de inboedelverzekering? In dat laatste geval heb je denk ik pech, ze stonden niet thuis enzo.

Succes!

Toaster
29 november 2007, 23:36
Geluk bij een ongeluk dat het niet bij jouw thuis gebeurde....

Stond de amp nog aan ofzo???

hubert
29 november 2007, 23:40
het gekke is dat dat er niks aan stond of dat er ergens nog stroom op stond. Namelijk niet het geval. HEt vermoeden is dat via een pijp iets brandbaars naar beneden is gekomen die de boel in de fik heeft gezet. Net bij mijn amp. Ingewikkeld om uit te leggen, maar als je de plek kent, dan weer je wat ik bedoel.

Inboedel lijkt het wel te vergoeden, maar weet ik nog niet zeker. Het staat namelijk wel in polis, maar ik wil de mensen zelf ook spreken.

Helter Skelter
29 november 2007, 23:50
k*t man!

Mijn hele zooi heb ik ook opgeslagen in de oefenruimte en het spul is tot de laatste cent verzekerd. Ik moet alleen nog steeds foto's maken en de serienummers noteren (ik roep al jaren dat ik dat ga doen namelijk)

van de week maar eens wat actie ondernemen want jij dacht waarschijnlijk ook dat het jou nooit zou overkomen...

Mitch
30 november 2007, 08:43
Wauw man, da's ontzettend balen ! Volgens mij heb ik je met die AC30 een keer binnen zien komen bij Chris ? Heel erg jammer, hopelijk kun je later een dergelijk goeie amp terugkrijgen.

hubert
30 november 2007, 09:13
@ helter skelter: Ik denk dat dit een mooie aanleiding is om foto's te gaan maken! ;)

@ mitch: Jij hebt inderdaad die vox bij Chris binnen zien komen.

Dank verder voor jullie steunbetuigingen.

Ik hoop ook dat ik een dergelijke amp terug kan krijgen.

Ik hoop alleen dat iemand ervaring heeft met hoe verzekeraars omgaan met amps. Kijken ze naar de dagwaarde of de marktwaarde?

Harry
30 november 2007, 09:42
shit man, dit is echt balen. Ik moet er niet aan denken dat het mij overkomt, want mijn versterker is redelijk uniek. Vind ik. Zal ook eens navragen hoe het bij onze oefenruimte met de verzekering zit. Al red ik het niet met geld alleen.

Marc Oblivian
30 november 2007, 11:16
Als er handige tips/opmerkelijke dingen waar iedereen wat aan heeft uit dit topic komen, is het dan te overwegen om er een sticky van te maken?
Er is namelijk veel onduidelijkheid over hoe te verzekeren voor verschillende situaties, dus dit zou wel eens een handige info-bron kunnen worden.

Hoe ik het geregeld heb:
Mijn spullen (gitaren, amp) vallen ionder mijn inboedelverzekering. Ik had een tijdje mijn amp in de oefenruimte staan. Ben hier in overleg over getreden met mijn verzekeringsagent en de situatie uitgelegd. Het was toen mogelijk om de versterker desondanks gedekt te houden tegen diefstal/beschadiging. Hij vroeg wel hoe de beveiliging in de oefenruimte was en of iedereen bij de amp kan komen (wat niet het geval was). Als je dat niet hebt geregeld, dan kan de inboedelverzekering van de oefenruimte wellicht uitkomst bieden (alhoewel de amp eigenlijk geen inboedel van hen is....)
Voor optredens geldt dit echter NIET!! Dan is alles onverzekerd. Het is wel weer bij te verzekeren, maar daar moet je dan een aparte verzekering voor afsluiten.

casper innosence
30 november 2007, 11:24
Ik heb via Interpolis een "Kostbaarhedenverzekering". Die dus zorgt voor alles "on the road". Mits het niet onbeheerd (in een auto) wordt achtergelaten. Ook is het zo dat met die set van mij in huis mn ouders de inboedelverzekering hadden moeten opwaarderen, nu hoeft dat ook niet ivm de kostbaarheden verzekering. Ik betaal 10 euri per maand en ben voor 5000 euri verzekerd.

Ook als je met de band bus n ongeval krijgt is t spul verzekerd. EN het geld over heel de wereld. Nu heb ik niet zo zeer iets aan heel de wereld, maar met onze band zitten we ook regelmatig in Belgie of Duitsland, en in februari ook Frankrijk. Dan is zo'n verzekering wel prettig :D

Je moet wel ook een of ander pakket hebben bij de interpolis voor je in aanmerking komt voor die kostbaarheden verzekering, maar mijn ouders hebben die, dus daar hangt de mijne onder.

JeroenSchaaf
30 november 2007, 11:37
Wow das kut man! Speel je regel matig dan?

Is er nog meer afgebrand?

Raffel
30 november 2007, 11:50
Zuur man. Ik moet bijna zelf een traantje wegpinken, tis toch een soort van kindje van je. Ik hoop dat er een dikke vergoeding van de verzekering in zit!

hubert
30 november 2007, 12:15
en alweer dank voor jullie bijdrage!
Het lijkt mij inderdaad ook wel zinvol om er een sticky van te maken. Kan erg handig zijn.

En ik speel inderdaad regelmatig. Eigenlijk gisteren in Rotterdam, maar dat ging om een andere reden niet door. Volgende week vrijdag in het cafe van de effenaar. En met een andere band voor dit jaar nog in de ekko Utrecht, ergens in Nijmegen en ergens in Amsterdam.

Verder is de basamp van onze bassist afgefikt. Geen geweldig ding, maar voor de repetities goed genoeg (peavey TNT).
En voor de rest is alles gered. gelukkig voor de anderen.

Chris Winsemius
30 november 2007, 12:23
@hubert:

Ik sta nog steeds 'n beetje bij te komen van dit gebeuren. 'n Weinig opbeurend verhaal: begin jaren 90 is ooit 't grootste deel van mijn gitaar/amp-collectie gejat, ik ken het gevoel dus ook. Anyway: houd je haaks, in Vleuten en op GN leven veel mensen met je mee.

Anyway: Ik had je voor de zekerheid nog even de faktuur v/d mod gemaild, contact me gewoon mocht je nog meer hulp nodig hebben. Ik hoop dat je de originele bon v/d amp nog hebt, 't was natuurlijk ook weer de versie met twee prachtige Alnico Blue speakers....

@all & mods:

CDs waarop hubert meespeelt zijn zeer tof!

Goed idee om bij amps, fx en gitaren stickies te maken omtrent verzekeringen!

AART
30 november 2007, 12:33
Hmm, dit is wel alarmerend ja.

BTW: Moet je dingen die je meestal thuis hebt staan bij de inboedelverzekering aanmelden oid?

Ik laat mijn amps/gitaren nooit ergens staan na repetities/jams ofzo. Maar is dat nou meeverzekerd met de inboedel als ze hier in huis staan en er gebeurd iets?

casper innosence
30 november 2007, 13:10
hey aart,

wat ik van mijn ouders begreep is dat de inboedel verzekering met een X bedrag werkt als maximum, als je dus heel veel dure apparatuur hebt staan, dan is t handig de inboedel verzekering te raadplegen en te kijken wat er nodig is om t goed verzekerd te hebben.

AART
30 november 2007, 13:13
hey aart,

wat ik van mijn ouders begreep is dat de inboedel verzekering met een X bedrag werkt als maximum, als je dus heel veel dure apparatuur hebt staan, dan is t handig de inboedel verzekering te raadplegen en te kijken wat er nodig is om t goed verzekerd te hebben.

Ok, dankje, ik zla het eens vragen aan mijn ouders.

Heb hier ondertussen toch een behoorlijk bedrag aan gitaren en amps staan realiseer ik me net.

Einzeln
30 november 2007, 13:34
Goed idee om bij amps, fx en gitaren stickies te maken omtrent verzekeringen![/size][/b]
http://www.gitaarnet.nl/forum/archive/index.php/t-22367.html
kostbaarhedenverzekering lijkt blijkbaar het beste.
Het doet me ook denken aan die reclame op dit moment, van interpolis.
Thuis gymtas wel verzekerd en op de sportclub niet. Raar! https://secure.interpolis.nl/ais/default.aspx?verzekering=bdd

Firebird
30 november 2007, 16:28
Met verzekeringsstuff kan ik je helaas niet hebben, maar wat n kl*tezooi zeg!!
Hoop dat het goed komt met de verzekering en dat je er iets moois van terug kan kopen!

Offtopic: wanneer speel je in Ekko?

Helter Skelter
30 november 2007, 17:24
Mijn 5 gitaren heb ik allemaal thuis staan en zijn apart en 'all-risk' verzekerd voor €5500,- en ik betaal ongeveer €140,- verzekeringspremie per jaar. De polis is trouwens al een jaar of vijf oud, die ga ik binnenkort optrekken naar €7500,-.

In de oefenruimte (waar mijn amps en fx-zooi staan) is de hele boel verzekerd voor 3000,-, daar betaal ik €150,- per jaar voor incl. opslag

hubert
1 december 2007, 14:34
thanks voor het meeleven...

en dank Chris voor je bijdrage 8)

je hebt ook al aangeboden dat ik voor een gig een amp mag komen lenen. Niet nodig omdat iemand anders met een vox dat ook al heeft gedaan, maar wel ontzetten aardig, sympathiek en tof!!!

@ firebird: ik speel 15 ec in de eko. support van de Kift. Met Jaap Boots en de Natte Honden.

@ Helter Skelter: Die bedragen vallen mij ontzettend mee!! geeft stof tot nadenken....

hubert
5 december 2007, 15:42
en ik heb alweer een andere vox in huis.
Engelse serie, maar met Greenbacks.
klinkt op zich opener op een lager volume.
Tot nu toe eigenlijk aangenaam verrast.

zo snel gaat dat dus...... :confused:

Mike McCready
5 december 2007, 19:12
Ik heb via Interpolis een "Kostbaarhedenverzekering". Die dus zorgt voor alles "on the road". Mits het niet onbeheerd (in een auto) wordt achtergelaten. Ook is het zo dat met die set van mij in huis mn ouders de inboedelverzekering hadden moeten opwaarderen, nu hoeft dat ook niet ivm de kostbaarheden verzekering. Ik betaal 10 euri per maand en ben voor 5000 euri verzekerd.

Ook als je met de band bus n ongeval krijgt is t spul verzekerd. EN het geld over heel de wereld. Nu heb ik niet zo zeer iets aan heel de wereld, maar met onze band zitten we ook regelmatig in Belgie of Duitsland, en in februari ook Frankrijk. Dan is zo'n verzekering wel prettig :D

Je moet wel ook een of ander pakket hebben bij de interpolis voor je in aanmerking komt voor die kostbaarheden verzekering, maar mijn ouders hebben die, dus daar hangt de mijne onder.
Die kostbaarhedenverzekering heb ik ook ja bij Interoplis. Spullen zijn zelfs in het opslaghok bij onze repetitieruimte beveiligd (zijn wel wat eisen voor stenen gebouw, alarminstallatie moet aanwezig zijn etc.).
Maar ja als iemand je gitaar van het podium jat terwijl je aan het eten bent tussen de soundcheck en het optreden ben je dus niet verzekerd. Dat gooien ze op onbeheerd achterlaten

Rocketman
5 december 2007, 20:57
Ik wil niet de ramptoerist uithangen of zo...... Maar ik zit er al aan te denken sinds dit topic bestaat....

Ik bedoel; is zo'n afgefikte AC30 nog een beetje fotogeniek? Het is wel Rock 'n Roll natuurlijk. Misschien iets voor een CD hoes of zo.

hubert
5 december 2007, 22:13
hahaha....
zeer fotogeniek.
Ik heb er alleen nog geen foto's van...nog niet :)

JeroenSchaaf
5 december 2007, 23:38
Verkoop je de afgefikte versterker ook? :hippie:

hubert
6 december 2007, 20:16
wat geef je er voor? ;)

AART
1 februari 2008, 15:53
Ok, dankje, ik zla het eens vragen aan mijn ouders.

Heb hier ondertussen toch een behoorlijk bedrag aan gitaren en amps staan realiseer ik me net.


Even een flinke bump. Ik wilde het toch wel ens weten en net de polis erbijgepakt en even Apeldoorn gebeld.

Mensen die een woongarant verzekering hebben van Achmea hebben geluk. Je stuff is volledig verzekerd als het in huis staat(iig in mijn geval, maximum totaal inboedel was 100.000). Ze vertelde er ook nog bij dat ze een vrij goedkope uitbreiding hebben(kostbaarhedenverzekering) die het spul buitenshuis ook verzekerd, moet wel minimaal 200 euro waard zijn dan en verzekerd tegen diefstal, beschadiging en ik dacht zelfs verlies. Alleen niet voor diefstal uit auto.

hubert
2 februari 2008, 00:47
en heb je de WA polis er eens bijgepakt?
bij mij stond dat als ie tijdelijk (3maanden) ergens anders staat in een ruimte die voldoet aan hun eisen (afsluitbaar e.d), dat ie dan ook verzekerd is.

Mij is ook gezegd dat bij 90% van de WA verzekeringen hetzelfde geldt.

En volledig verzekerd, bedoel je daar mee nieuwwaarde?

Ik heb een goed bedrag teruggekregen. Net genoeg voor een engelse ac30 met greenbacks.

AART
2 februari 2008, 19:25
en heb je de WA polis er eens bijgepakt?
bij mij stond dat als ie tijdelijk (3maanden) ergens anders staat in een ruimte die voldoet aan hun eisen (afsluitbaar e.d), dat ie dan ook verzekerd is.

Mij is ook gezegd dat bij 90% van de WA verzekeringen hetzelfde geldt.

En volledig verzekerd, bedoel je daar mee nieuwwaarde?

Ik heb een goed bedrag teruggekregen. Net genoeg voor een engelse ac30 met greenbacks.

Nieuwwaarde dacht ik ja.

Kaboemba
2 februari 2008, 21:24
Dat is behoorlijk kut, ik hoop dat het iig financieel een beetje goed komt.

Doet mij er wel meteen weer aan herinneren dat ik mijn spullen is moet gaan inventariseren, serienummers opschrijven, foto's maken enz.
En dat is kijken naar de verzekering, door de jaren heen wordt het steeds meer en ongemerkt zit je zo aan duizenden euro's.

Swaag
3 februari 2008, 11:39
Op zich is een inboedel tegen nieuwwaarde verzekerd.
Maar er zijn een paar regeltjes:
-Als reparatie goedkoper is dan vervanging tegen nieuwwaarde zal de reparatie vergoed worden.
-Als de dagwaarde onder de 30% van de nieuwwaarde ligt zal de dagwaarde worden uitgekeerd.

Verder is het zo dat er branddekking is voor goederen binnenshuis (op het eigen risicoadres). Als de spullen buitenshuis staan (buiten, in een ander huis, of een ander gebouw) zal er bij de meeste verzekeraars ook dekking zijn, maar dat kan toch wel per verzekeraar verschillen.
Diefstaldekking is vaak een ander verhaal, dat verschilt per maatschappij.

Dan zit je nog met het verhal dat instrumenten (en ook amps) gezien worden als kostbaarheden, en die hebben een maximal verzekerd bedrag. Standaard is dat bij de meeste verzekeraars €5000,- of € 6000,- maar die som is te verhogen.
Kijk eens naar de verschillen in dekking van kostbaarheden op een inboedelverzekering ten opzichte van de dekking van een zogenaamde kostbaarhedenverzekering (dat is een apart verzekeringsprodukt), daar willen nogal eens flinke verschillen in zitten.

En het is altijd wijs om bonnen goed te bewaren en foto's te hebben van hoe je gitaren en amps er uit zagen voor de schade. Je bent namelijk verplicht bij schade an te tonen wat de waarde was voor de schade.