PDA

View Full Version : v-amp pro



vipskate
29 november 2007, 21:05
wat is een v-amp pro van behringer? waarvoor dient het?
hoe sluit je het aan op je amp?


BEHRINGER BTR RACKTUNER: is dit een stemapparaat dat je zonder problemen op je amp kan aansluiten?

Squier4ever
29 november 2007, 21:13
hoort hier niet en gaat over behringer, dus

http://www.beursfoon.nl/images/slotje.gif

Elixir
29 november 2007, 21:17
Wat hij bedoelt te zeggen is dat het misschien beter thuishoort in het subforum over rack gear ;)

Nocki
29 november 2007, 21:20
wat is een v-amp pro van behringer? waarvoor dient het?
hoe sluit je het aan op je amp?


BEHRINGER BTR RACKTUNER: is dit een stemapparaat dat je zonder problemen op je amp kan aansluiten?



Hoi,

Leuk dat je een vraag stelt die ik kan beantwoorden!

Een V-amp pro is een 19" (lees negentien inch) apparaat waarmee je versterker simulaties en effect simulaties heb om mee te spelen.
Zeg maar allemaal soorten versterkers en pedaaltjes in 1 doos. deze sluit je aan op je versterker zodat je een voorversterker hebt. ook kan je m in de studio gebruiken om direct in het mengpaneel in te pluggen.

een racktuner is niks anders dan een stemapparaatje waarmee je je gitaar kunt stemmen. hij is net zo breed als de vamp pro.

succes!

Squier4ever
29 november 2007, 21:21
Wat hij bedoelt te zeggen is dat het misschien beter thuishoort in het subforum over rack gear ;)

is het de naam rack gear waard dan, ik heb namelijk wel eens op een X-Vamp gespeeld en die was de naam baggerplastic nog niet waard, ook niet voor wat het kost.....

Nocki
29 november 2007, 21:22
Waar speel jij dan op? :-)

vipskate
29 november 2007, 21:34
zit er in de v-amp pro ook een tuner om je gitaar even snel te kunnen stemmen?

Nocki
29 november 2007, 21:36
Het is al even geleden dat ik m gehad hebt maar ik dacht van wel.

Vanwaar je vragen?

Squier4ever
29 november 2007, 21:38
Waar speel jij dan op? :-)


op een vrij goedkope, doch meer dan prima klinkende gitaar. (bevestigd door meerdere gitaardeskundigen)

maar serieus, buit de effecten vond ik de Vamp een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend apparaat.

Nocki
29 november 2007, 21:48
Erg leuk om te horen. Zelf heb ik m een tijdje gehad en ik moet je eerlijk zeggen dat er erg veel inzit voor het geld.
Hij is niet te vergelijken met echte amps natuurlijk maar daar is tie ook niet voor bedoeld. Na veel tweaken heb ik er erg leuke dingen uitgehaald.
Ik ben blij dat dit soort dingen er zijn. toen ik begon waren er die DOD en Zoom pedalen. die klonken ook niet super maar waren best duur voor wat ze boden als je het vergelijkt met wat we nu tot ons beschikking hebben. Zeker voor beginners is het erg leuk spul. wel moeilijk te doorgronden maar zeker niet verkeerd.

Squier4ever
29 november 2007, 21:53
Erg leuk om te horen. Zelf heb ik m een tijdje gehad en ik moet je eerlijk zeggen dat er erg veel inzit voor het geld.
Hij is niet te vergelijken met echte amps natuurlijk maar daar is tie ook niet voor bedoeld. Na veel tweaken heb ik er erg leuke dingen uitgehaald.
Ik ben blij dat dit soort dingen er zijn. toen ik begon waren er die DOD en Zoom pedalen. die klonken ook niet super maar waren best duur voor wat ze boden als je het vergelijkt met wat we nu tot ons beschikking hebben. Zeker voor beginners is het erg leuk spul. wel moeilijk te doorgronden maar zeker niet verkeerd.

leuk voor beginner maybe, maar in the end blijft het kut. ik zeg niet dat ik geweldige gear heb, verre van dat zelfs, maar zelfs dat klinkt IMO al beter als een Vamp. zeker als je op the real ding gespeeld hebt/bezit/hebt gehad, als je weet hoe dingen horen te klinken.

ik speel zelf op een spider II (studentenkamer) maar heb mn presets wel gemaakt wetende hoe de echte klinkt/zou klinken.

bert k
29 november 2007, 21:55
Gaat naar rack-gear.


Bert K, mod

Kaboemba
30 november 2007, 09:14
Ik moet het toch met squier4ever eens zijn, de v-amp is een ruk ding.

Heb er ooit een 1 dag gehad, meteen terug gebracht, het is nog minder dan bagger.

Voor dat geld kan je nog beter 1 fatsoen stompboxje kopen dan 100 kutgeluiden.

Plantje
30 november 2007, 10:30
Oooooof: je koopt voor dat geld een tweedehands Boss GX 700 (als je een rack apparaat wil) of een GT-5 als je alles in een floorboard wil (met ook nog een accoustic guitar simulator erbij die niet op de GX-700 zit).

Dan heb je naar mijn idee veel mogelijkheden, prima geluid en je bent niet al te veel geld kwijt. Maar da's dan mijn mening. ;)

Kaïn
30 november 2007, 10:39
Als je mogelijkheden wilt, en alleen voor thuis, koop dan een Line6 POD XT. Pas is de X3 op de markt gekomen dus de XT modellen zakken nu in prijs. Even veelzijdg (al dan niet meer) dan die V-amp maar het klinkt zo ontzettend veel beter.

Kaboemba
30 november 2007, 11:51
Oooooof: je koopt voor dat geld een tweedehands Boss GX 700 (als je een rack apparaat wil) of een GT-5 als je alles in een floorboard wil (met ook nog een accoustic guitar simulator erbij die niet op de GX-700 zit).

Dan heb je naar mijn idee veel mogelijkheden, prima geluid en je bent niet al te veel geld kwijt. Maar da's dan mijn mening. ;)

Precies, en ff over de pod die is idd al stukken beter maar naar mijn idee zijn er nog betere (leukere) apparaten.
Een yamaha dg-stomp b.v. of een rogerlinn adrenalinn.

golanhall
30 november 2007, 13:32
zit er in de v-amp pro ook een tuner om je gitaar even snel te kunnen stemmen?
Ja dat zit er in maar die zuigt wel, je kan er niet mee fijnstemmen en hij reageerd nog al traag. Dan is de racktuner van behringer wel een stuk beter.

Voor de rest wil ik even zeggen dat de reacties hier nog al overdreven zijn. Ik heb een GT-8, Line6 Toneport en een behringer vamp (rack). Alle drie zijn ze een stuk beter dan low tot middle-end gear in geluid en/of functionaliteit.

Na ze alle drie intensief gebruikt te hebben was de line6 diegene die me het minst lag, klonk te braaf en te 'modeled'. Nuja dit is mijn eigen gevoel, er zijn heel veel mensen die zweren bij Line6 en dat heeft dan ook zijn redenen. De mogelijkheden zijn erg uitgebreid en makkelijk onder de knie te krijgen. Ik miste wel wat dingen zoals loop send/return maar dan moet je al gaan kijken naar de PodXt. Met wat moeite kan je met deze unit op redelijk korte tijd erg goede natuurgetrouwe sounds maken.
Line6 vind ik dan ook erg goed als je een specifieke amp zo goed mogelijk wil nabootsen.

De Boss GT-8 ben ik het langst mee bezig geweest, omdat het geen voor de hand liggend apparaat is. Het is opzich niet zo moeilijk eenmaal je het door hebt maar naar mijn mening veel te omslachtig. Uiteindelijk ben je meer bezig met tweaken dan spelen.
Kwa geluid vind ik de GT-8 out-of-the-box onderdoen voor de Line6, maar eens je er intensief mee bezig bent en de geheimen unlocked van tone modify en EQ kan je erg goede sounds uit de unit krijgen (al dan niet beter dan Line6). Nadelig vind ik dat de GT-8 wel erg digitaal klinkt bij tijden, maar aan de andere kant vind ik hem wel dynamischer klinken.

Als laatst de Behringer unit is diegene die ik vandaag uitsluitend nog gebruik ;-). Kwa sound doet hij het niet slecht, maar zal zeker niet line6 of GT-8 niveau bereiken. Out-of-the-box vind ik hem bij bepaalde patches wel erg goed klinken, vooral de higain models zijn stukken beter dan de factory settings higain van de GT-8 en Line6.
Wat me vooral aanspreekt bij deze unit is het plug-en-play gevoel wat ik wel mis bij de andere twee apparaten. "Dialing in a sound" is makkelijker, wat reverb erop en evt een delay is in 5 seconden geregeld. Deze unit is wel niet geladen met enorm veel effecten als de 2 andere maar als je het beschouwt als een pré-amp moet dat er ook allemaal niet bij. Patches switchen is wel erg klungelig door een kleine pause van een seconde, als je de speaker modeling bij al je patches gelijk zet heb je dit wel niet meer.
Om de 'mindere' sound te overbruggen gaat mijn signaal door een BBE Sonic Maximizer en een Behringer Modulizer met Speaker modeling als preset.
Ik vind hem nu persoonlijk beter klinken dan de GT-8 en de Toneport.

Al bij al is de VAMP geen slechte unit, zeker niet voor beginners en de prijs. Met wat sound-modify units kan je deze zeker zo goed laten klinken als andere voor meer dan de helft van de prijs.

Nocki
30 november 2007, 13:36
+1

De V-amp pro doet het heel goed als gitaristen ding. niet tefveel poespas en gauw goede resultaten.
De line6 dingen zijn ook heel goed maar iets gelikter. daar moet je van houden. voor het geld een hele leuk investering!

G.G.
30 november 2007, 13:42
Ik heb de V-amp pro ook gehad. Er zaten best wel redelijke geluiden in. De overdrives en distortions vond ik ietsjes minder. Het grootste minpunt was de vertraging tussen de verschillende patches.


Ben overgestapt binnen dezelfde prijsklasse op de Digitech RP-6, welke vele malen beter bevalt. Qua geluid gaat er naar mijn mening niets boven losse pedaaltjes, maar voor thuisgebruik is de V-amp, of mijn RP-6 prima om mee te spelen.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik al zo'n 5 weken nieteens mijn amp aangehad heb, sinds ik de Toneport GX heb.

Kaboemba
30 november 2007, 13:53
Btw een 2ehands digitech of b.v. een korg ax1500 is ook een stuk beter.


Zal ik meteen ff olie op het vuur gooien door te zeggen dat diegene die het ding best goed vinden hun oren is moeten laten nakijken. Zeker nocki die toch best kwaliteit gewend is.
De V-amp klinkt gewoon zwaar kut, ik bliijf erbij.

Plantje
30 november 2007, 13:58
Fire! Fire! :rockon:

Zelf heb ik geen ervaring met die v-amp. Maar ik heb puur even naar de prijsklasse nieuw gekeken. In die prijsklasse heb je tweedehands ook leuke dingen.

G.G.
30 november 2007, 14:05
Btw een 2ehands digitech of b.v. een korg ax1500 is ook een stuk beter.


Zal ik meteen ff olie op het vuur gooien door te zeggen dat diegene die het ding best goed vinden hun oren is moeten laten nakijken. Zeker nocki die toch best kwaliteit gewend is.
De V-amp klinkt gewoon zwaar kut, ik bliijf erbij.

Heb jij de tijd genomen om er echt mee te rommelen. Ik kon er best een aantal goeie sounds uit halen. Ik blijf wel bij mijn dist. en OD verhaal.

Kaboemba
30 november 2007, 14:12
Ik heb er een paar uur mee gerommeld, fabriekspresets klinken zelden goed.

golanhall
30 november 2007, 14:36
Er zitten idd ook kut amp models tussen, maar dat heb je bij eender modeling device.

Hetgene wat ik mis is een goede crunch, en ivm het od/distortion verhaal is voornamelijk te wijten aan het muffled geluid dat de vamp voorbrengt. Ik zou eens een een harmonic converger of een mximizer/speaker modeler zoals ik doe in de post loop steken, een wereld van verschil en zeer usable sounds.

Ik zal zelf eens een opname posten waar je het verschil kan horen tussen de vamp en de vamp+max/mod.

in de tussentijd kan je hier eens naar luisteren, vind ik opzich nog niet zo gek voor de vamp straight in de soundcard.

http://www.youtube.com/watch?v=7LIZNlnZ3E4
http://www.youtube.com/watch?v=1cM3T25k6jk
http://www.youtube.com/watch?v=-unzL4FMUHU
http://www.youtube.com/watch?v=pt2C0Tj94uI

En deze is mooi: een rack vol Behringer producten + vamp, een hel voor de merkgeil personen
http://www.youtube.com/watch?v=8CRCj-yuI4I

Nocki
30 november 2007, 15:00
Haha! geweldig! erg leuk! zou haast sport worden om dat ook te doen! :-)

Kaboemba
30 november 2007, 15:10
He Nocki als ik je potdommme beledig wil je dan wel het fatsoen hebben om daarop te reageren, zo is er geen zak aan ja.

Nocki
30 november 2007, 15:21
Zal ik meteen ff olie op het vuur gooien door te zeggen dat diegene die het ding best goed vinden hun oren is moeten laten nakijken. Zeker nocki die toch best kwaliteit gewend is.
De V-amp klinkt gewoon zwaar kut, ik bliijf erbij.


Ok hier mijn reactie;

Hij voldeed gewoon aan mijn lage eisen. Ik heb eraan getweaked en er wat opnames mee gemaakt en die opnames laten horen aan een paar mensen die allemaal vonden dat mn spel ruck was maar mn tone goed. :)

Kan er niks meer van maken. Maar moet wel zeggen dat ik m niet in de band zou gebruiken. Hij komt niet door de mix heen en heeft stand alone niet genoeg dynamiek.
Je moet bij geen enkele modeler de recto's gebruiken want die klinken niet (de echte ook neit echt :) ) maar het meerendeel van de ampsims zijn erg goed. maar tweaken moet je zeker!

Ik vond het dus niet echt een belediging maar meer een op andere eisen gefundeerde mening.

G.G.
30 november 2007, 15:21
He Nocki als ik je potdommme beledig wil je dan wel het fatsoen hebben om daarop te reageren, zo is er geen zak aan ja.

Hij lult er weer overheen, ik doe het wel ff.

Hee Kaboemba, boefje, doerak, rekel, deugniet, niet meer doen, da's stout.

Nocki
30 november 2007, 15:29
Tja. nou moet ik natuurijk niet iemand anders het voor me laten opnemen...

Kaboemba. Flapdrol. ik hoop dat je vamps mag eten zonder vriendjes...

zo. daar zal die niet van terug hebben :-)

http://img340.imageshack.us/img340/3010/behringervampol0.jpg (http://imageshack.us)
By Nocki (http://profile.imageshack.us/user/Nocki)

Daemon
30 november 2007, 18:47
Behringer = duur plastic.

Kaboemba
30 november 2007, 20:44
Tja. nou moet ik natuurijk niet iemand anders het voor me laten opnemen...

Kaboemba. Flapdrol. ik hoop dat je vamps mag eten zonder vriendjes...

zo. daar zal die niet van terug hebben :-)

http://img340.imageshack.us/img340/3010/behringervampol0.jpg (http://imageshack.us/)

By Nocki (http://profile.imageshack.us/user/Nocki)

Sjesus Nocki ik wist dat je veel spul had, maar ik had begrepen dat er ook kwaliteit bij zat. Valt dat ff tegen.

Robin.ke
30 november 2007, 23:30
Ik vraag mij wel eens af of de mensen die Behringer de grond in trappen wel eens de moeite hebben genomen om de apparaten eens uitgebreid te testen.
Ik heb zelf nog en V-amp naast mijn POD-XT live.Gewoon om lekker mee op de bank wat te zitten pingelen. Natuurlijk klinkt de pod een stuk beter, maar daar is de prijs ook naar. Je moet bij de V-amp niet de standaard presets beoordelen. Na wat tweaken kan ik er best een acceptabel geluid uit krijgen.
Mijn mening: meer dan waar voor zijn geld.

crapton
1 december 2007, 08:34
Ik vraag mij wel eens af of de mensen die Behringer de grond in trappen wel eens de moeite hebben genomen om de apparaten eens uitgebreid te testen.
Ik heb zelf nog en V-amp naast mijn POD-XT live.Gewoon om lekker mee op de bank wat te zitten pingelen. Natuurlijk klinkt de pod een stuk beter, maar daar is de prijs ook naar. Je moet bij de V-amp niet de standaard presets beoordelen. Na wat tweaken kan ik er best een acceptabel geluid uit krijgen.
Mijn mening: meer dan waar voor zijn geld.

Mee eens. Heb zelf ook V-Amp & V-Amp Pro gehad en voor t geld is het prima. Voor een beginner OK, vrij eenvoudig om er redelijke sounds uithalen. Voordeel va V-Amp is dat je knop posities meteen kan zien met die LED's, en dat er een global EQ op zit.

Tja en een Marshall stack is maar 15 x zo duur als een V-Amp dus daar moeten we zeker mee vergelijken.

Line6 (heb ik nu) klinkt zeker beter maar met een aantal zaken (zoals die global EQ) zijn ze gewoon achterlijk. Heb nu een X3 en kan je zeggen dat er nog heel wat aan die firmware geschaafd moet worden...

Plantje
1 december 2007, 09:38
En als je zo een rack kunt beginnen kun je in het begin meer investeren in iets anders (bijvoorbeeld een eindversterker).
Ik weet nog dat ik ooit een Marshall JMP-1 had en een Marshall 9200 buizen eindversterker. Man man! Wat een knetterend geluid en wat een hoop lawaai! Schitterend!

Alleen wat een beetje jammer was, was dat ik geen geld meer had voor een degelijke case. Dus de JMP-1 zwierf ergens los rond en de 9200 ging telkens in de doos mee. Die doos was na enkele maanden volledig voorzien van duck-tape om de boel toch nog maar wat aan elkaar te houden.
Bovendien had ik ook geen geld om nog maar IETS aan effecten te kopen. En dus speelde ik alles zonder reverb of wat dan ook. Dan kun je beter een goedkopere, maar volledige V-Amp hebben.

Kaboemba
1 december 2007, 14:33
En als je zo een rack kunt beginnen kun je in het begin meer investeren in iets anders (bijvoorbeeld een eindversterker).
Ik weet nog dat ik ooit een Marshall JMP-1 had en een Marshall 9200 buizen eindversterker. Man man! Wat een knetterend geluid en wat een hoop lawaai! Schitterend!

Alleen wat een beetje jammer was, was dat ik geen geld meer had voor een degelijke case. Dus de JMP-1 zwierf ergens los rond en de 9200 ging telkens in de doos mee. Die doos was na enkele maanden volledig voorzien van duck-tape om de boel toch nog maar wat aan elkaar te houden.
Bovendien had ik ook geen geld om nog maar IETS aan effecten te kopen. En dus speelde ik alles zonder reverb of wat dan ook. Dan kun je beter een goedkopere, maar volledige V-Amp hebben.

Totaal mee oneens, had je anders verwacht ;) , kijk dat je nog niet eens een tientje over hebt om een houten kist te maken dat gaat wel erg ver.
Je maakt mij echt niet wijs dat je daar zelf het geld niet voor had.\
Maar daar gaat het hier niet om, het gaat om geluid en ik heb liever 1 goede basis dan tien crap geluiden.

Plantje
1 december 2007, 15:44
Totaal mee oneens, had je anders verwacht ;) , kijk dat je nog niet eens een tientje over hebt om een houten kist te maken dat gaat wel erg ver.
Je maakt mij echt niet wijs dat je daar zelf het geld niet voor had.\
Maar daar gaat het hier niet om, het gaat om geluid en ik heb liever 1 goede basis dan tien crap geluiden.

Ok ok...geld niet voor over. Er moet ook nog af en toe wat bier gedronken worden ;)

Maar back on topic: mijn basis geluid was dus super. Dan kun je misschien (als je nog niet zo lang bezig bent) beter met iets mindere apparatuur wat meer veelzijdigheid hebben. Punt is dan ook: zo'n V-amp zou best nog eens mee kunnen vallen voor veel mensen en een heel goed startpunt kunnen zijn.

Is de topic starter er eigenlijk al uit?

Azrael
1 december 2007, 15:46
Ik heb zelf de VAMP2 gehad en behalve teveel ruis was er weinig mis mee. Denk dat een hoop zich er niet aan zullen storen en dus een prima koop zullen hebben voor erg weinig centen. Aan raad ik mensen zelf aan om voor een tweedehands POD XT te gaan omdat die namelijk niet zo duur meer zijn.