PDA

View Full Version : Richwood LP



GJ
1 februari 2003, 20:07
Hey!
Ik kan een Richwood LP kopen voor zo'n 250 Euro.Ik heb er een foto van gezien,en naar mij idee,ziet hij er goed uit.Ik speel nu ongeveer een jaartje acoustisch,maar ook ik ben aangestoken met het scherijzervirus.
Ik vind de LP wel een mooi modelletje.Het enige wat ik wil weten,of Richwood een beetje een goed beginmerk is.Als je een foto nodig hebt,om te kijken wat t is, mail me dan.Versterker is geen probleem,een 15 a 30 watt versterkertje kan ik zo kopen...

Graag reactie van mensen die dit merk kennen...:razz:

@iro
2 februari 2003, 01:38
ik heb een maand of 4 een richwood strat gehad, op zich geen slechte gitaar en hij zag er zeer goed uit, maar hij ston er maar (tele is nog steeds beter :wink: ) dus heb ik hem een paar dagen geleden verkocht. Maar ik weet dat richwood ook mindere modellen heeft er zitten goede en slechte tussen, proberen zou ik zeggen.

Shay
2 februari 2003, 02:00
Voor zover ik weet zijn het instapmodellen. Ze maken kopie's van fender jazzbas en stratz. Je moet er niet al te veel van verwachten. Als je verwachting is dat je een lekkere instapmodelletje hebt waar je jaren op kan spelen dan zit je in de juiste richting. Ik zag gister (dus zaterdag) een les paul van richwood bij ronald suiker voor 189 euro.

lange
2 februari 2003, 09:12
ik heb er zelf ook 1 gehad best goede gitaar voor dat geld is het een nieuwe of tweedehands want ik heb de mijne voor 229euro nieuw gekocht.

GJ
2 februari 2003, 18:05
Degene die ik kan kopen is 4 maanden oud,en amper gebruikt.Zou moeten klinken als een Gibson LP.Maar dat betwijfel ik heel erg...

Ik heb eventueel een andere keuze...Een epiphone Firebird.
Dus ja...Ik zal zelf voor het 2e gaan...Wie weet meer van de Epiphone Firebird af?
Deze is 2e hands en kost 200 Euro...

Zou dit een goede keus kunnen zijn??

lars
2 februari 2003, 19:09
ik zou voor die firebird gaan maar das meer omdat die specialer is voor 200 euro een betere prijs dan een richwood die je nieuw nog wel voor 200 kan krijgen.

GJ
2 februari 2003, 19:10
Is de firebird een zeldzaam model?

Fluffy
2 februari 2003, 19:15
ze worden toch niet meer gemaakt :S ??

MetalliCat
2 februari 2003, 19:29
Op 2003-02-02 18:05, schreef GJ:
Degene die ik kan kopen is 4 maanden oud,en amper gebruikt.Zou moeten klinken als een Gibson LP.Maar dat betwijfel ik heel erg...

Ze klinken dik niet als een Gibson, maar wat wil je ook voor dat geld..maar 250 euro voor een 2ehandse is wel duur, nadat ze hier in Emmen nieuw 10 euro meer kosten..

GJ
2 februari 2003, 19:51
Tja...Dan zal ik eerst maar eens kijken voor de Firebird...Ik vind t een keigaaf model,en dan in t zwart...Nooit verkeerd...
Mocht dat toch niet lukken,zal ik maar eens onderhandelen voor die Richwood...

Weet iemand wat meer over de Firebird??