PDA

View Full Version : Beginner :s



Noukel
29 november 2007, 20:35
kspeel al n tijd akoestische gitaar
en nu wilk elektrische gaan spele
kd8 aan een epiphone les paul
maar nu zag dat squier veel goedkoper is maar is het dan ook veel slechter?
en weet iemand een goede versterker om te beginne? nu is het nog om thuis te spele, later mss nog op een podiumm ( en liefst ni meer dan 250 euro)

pannekoek
29 november 2007, 20:42
kspeel al n tijd akoestische gitaar
en nu wilk elektrische gaan spele
kd8 aan een epiphone les paul
maar nu zag dat squier veel goedkoper is maar is het dan ook veel slechter?
en weet iemand een goede versterker om te beginne? nu is het nog om thuis te spele, later mss nog op een podiumm ( en liefst ni meer dan 250 euro)


welkom :)

voor de 100miljoenste keer in dit forum: wat voor muziek speel je?/ga je spelen? :)

squier en epiphone zijn goede keuzes trouwens, ik zou persoonlijk voor de epiphone gaan vanwege de wat vollere klank en ik een groot les paul van ben :)

en waarom koos je nou precies die 2 instrumenten?

futura
30 november 2007, 13:30
ik ben begonnen met een goedkope yamaha gitaar en twas echt een fijn gitaartje :p

G.G.
30 november 2007, 14:44
kspeel al n tijd akoestische gitaar
en nu wilk elektrische gaan spele
kd8 aan een epiphone les paul
maar nu zag dat squier veel goedkoper is maar is het dan ook veel slechter?
en weet iemand een goede versterker om te beginne? nu is het nog om thuis te spele, later mss nog op een podiumm ( en liefst ni meer dan 250 euro)

Dat is appels met peren vergelijken. Gebruik de zoekfunctie eens.

PS: probeer ook eens in het nederlands te posten, vinden we fijn hier (met punten, comma's en hoofdletters enzo...).

wiegersma
30 november 2007, 14:50
ja comma,
koop gewoon die les paul.
Hop, weer een probleem de wereld uit

G.G.
30 november 2007, 14:53
ja comma,
koop gewoon die les paul.
Hop, weer een probleem de wereld uit

Dat is wel erg gemakkelijk. Kan je je advies onderbouwen?

wiegersma
30 november 2007, 14:54
ik ben een les paul liefhebber

wiegersma
30 november 2007, 14:56
mijn ervaring met goedkope strats (met enklespoelers) is dat die plonkie plonkie klinken en een goedkope gitaar met humbuckers meer diepte en toon laten horen

G.G.
30 november 2007, 14:58
ik ben een les paul liefhebber

Ja, en TS misschien niet. Ik ben een stratliefhebber, moet ik hem daarom een strat aanraden?

TS: van welke muziek houd je?

G.G.
30 november 2007, 15:08
mijn ervaring met goedkope strats (met enklespoelers) is dat die plonkie plonkie klinken en een goedkope gitaar met humbuckers meer diepte en toon laten horen

Enkelspoeltjes klinken inderdaad meer *ploinkie*ploinkie* dan humbuckers, dat is een vaststaand feit. Gebrek aan "toon" en "diepte" is toch echt maar wat je er zelf van vind.

Neem deze strat, een goedkoper model ga je echt niet vinden. Luister eens, volgens mij zat "diepte" en "toon". Met goedkoop bedoel ik dus echt goedkoop (marktplaats €50)

Super cheapo stratocaster met enkelspoeltjes (http://www.esnips.com/web/littlewing)

Kaboemba
30 november 2007, 15:13
mijn ervaring met goedkope strats (met enklespoelers) is dat die plonkie plonkie klinken en een goedkope gitaar met humbuckers meer diepte en toon laten horen

Euh sorry maar is dit juist het verschil tussen een strat en een lp, plonkie plonkie tegen vet en dik ?

Zoals dikkie dik zegt plonkie plonkie kan nu net je geluid zijn !

G.G.
30 november 2007, 15:19
Euh sorry maar is dit juist het verschil tussen een strat en een lp, plonkie plonkie tegen vet en dik ?

Zoals dikkie dik zegt plonkie plonkie kan nu net je geluid zijn !

Precies, *ploinkie*ploinkie* is mijn geluid, dus totdat we weten wat TS wil, blijft het een loze discussie.

Godfather
30 november 2007, 15:25
Euh sorry maar is dit juist het verschil tussen een strat en een lp, plonkie plonkie tegen vet en dik ?

Zoals dikkie dik zegt plonkie plonkie kan nu net je geluid zijn !

Hahaha, zo volstrekt mee eens! Plonkie plonkie hoeft niet per definitie slecht te zijn, persoonlijk vaak juist erg lekker :D

G.G.
30 november 2007, 15:27
Hahaha, zo volstrekt mee eens! Plonkie plonkie hoeft niet per definitie slecht te zijn, persoonlijk vaak juist erg lekker :D

Precies:

Strat: *ploinkie*ploinkie*
Tele: *ping*ping* of *chucka*chucka*
LP: *wham*wham*

Blend
30 november 2007, 15:36
*plonkie plonkie plonkiedeplonkie*

GibsonDC
30 november 2007, 15:57
TopIC StaRteR Ik ZoU EgT voR De StrAt Gan DiE = Egt VeT, OmDaT jE VolGEnS mIJ Ni WeEt WaT vor MuziEk Je wIlT gaN SpelEn is De StRaT WeL Het MeeESTe VeElzijDIGsT . KUN Je Wat MeeR KanTeN MeE oP DaN DeE LP VInd Ik ZelF. MaR kzOu ZegGen GA Er eEns Een PaaRR uit ProbErEn

barno
30 november 2007, 16:04
Precies:

Strat: *ploinkie*ploinkie*
Tele: *ping*ping* of *chucka*chucka*
LP: *wham*wham*

:)

Tele moet wel *twang twang* zijn voor mij

wiegersma
30 november 2007, 16:15
HAHAAAAAA, tis weer vrijdag zo te zien woehoe!

artnaz
30 november 2007, 16:23
TopIC StaRteR Ik ZoU EgT voR De StrAt Gan DiE = Egt VeT, OmDaT jE VolGEnS mIJ Ni WeEt WaT vor MuziEk Je wIlT gaN SpelEn is De StRaT WeL Het MeeESTe VeElzijDIGsT . KUN Je Wat MeeR KanTeN MeE oP DaN DeE LP VInd Ik ZelF. MaR kzOu ZegGen GA Er eEns Een PaaRR uit ProbErEnEven tussendoor, waar slaat deze stijl eigenlijk op? Waarom zou je (zoals ik het zie) willekeurig hoofdletters in woorden plaatsen? En het is ook nog eens langzamer te typen... :???:

OnTopic: Koop gewoon een Yamaha Pacifica met een humbuckertje en je bent voor de komende twee/drie jaar voorzien van een leuke veelzijdige gitaar...

Vonk
30 november 2007, 16:38
Even tussendoor, waar slaat deze stijl eigenlijk op? Waarom zou je (zoals ik het zie) willekeurig hoofdletters in woorden plaatsen? En het is ook nog eens langzamer te typen... :???:


TiS FokKiNG HIP Hip HIP11!11!!!!1 De JEUgd VaN TeGenWOordig SchrijfT ZO!! Hip Vet COol WEetJE!!11!1

OPA!

Wickerman
30 november 2007, 16:39
TiS FokKiNG HIP Hip HIP11!11!!!!1 De JEUgd VaN TeGenWOordig SchrijfT ZO!! Hip Vet COol WEetJE!!11!1

OPA!

De eerste die op msn zo tegen mij begint wordt toch ook geblokkeerd hoor...

wiegersma
30 november 2007, 16:43
ik denk dat Artnaz gelijk heeft. De Pacifica stond niet tussen de opties, maar een Pacifica is idd een goede gitaar om op te beginnen.
(met ploinkie-ploinkie en wham-wham mogelijkheden in een gitaar!)

Rocketman
30 november 2007, 16:57
VrAaG AdViEs oF NeEm, InDiEn mOgElIjK, jE GiTaArLeRaAr mEe oF EeN VrIeNd/vRiEnDiN DiE Er aLlEs vAn wEeT! hEt iS MeEsTaL Zo dAt hOe dUuRdEr eEn gItAaR HoE BeTeR HeT GeLuId eN HoE FiJnEr tE BeSpElEn. HeT Is dUs vAaK BeTeR Om iEtS VaN KwAlItEiT Te kOpEn. AlS Je gEeN FaTsOeNlIjK GeLuId uIt dE GiTaAr kUnT HaLeN ZuL Je oOk mInDeR ZiN HeBbEn oM Te sPeLeN. mAaR Je hOeFt aLs jE MeT GiTaArSpElEn bEgInT NiEt mEtEeN De aLlErDuUrStE AaN Te sChAfFeN.
VeRgElIjK De pRiJzEn vAn mUzIeKwInKeLs oNdErLiNg. BeKiJk dE PrIjZeN VaN TwEeDeHaNdS GiTaReN (mEeStAl vAn rEdElIjK GoEdE KwAlItEiT AlS Ze bIj eEn mUzIeKwInKeL StAaN). EeN TwEeDeHaNdS GiTaAr vAn € 100,- kAn eRg fIjN SpElEn eN GoEd kLiNkEn, Je mOeT AlLeEn wEtEn wAt jE KoOpT.

G.G.
30 november 2007, 16:59
VrAaG AdViEs oF NeEm, InDiEn mOgElIjK, jE GiTaArLeRaAr mEe oF EeN VrIeNd/vRiEnDiN DiE Er aLlEs vAn wEeT! hEt iS MeEsTaL Zo dAt hOe dUuRdEr eEn gItAaR HoE BeTeR HeT GeLuId eN HoE FiJnEr tE BeSpElEn. HeT Is dUs vAaK BeTeR Om iEtS VaN KwAlItEiT Te kOpEn. AlS Je gEeN FaTsOeNlIjK GeLuId uIt dE GiTaAr kUnT HaLeN ZuL Je oOk mInDeR ZiN HeBbEn oM Te sPeLeN. mAaR Je hOeFt aLs jE MeT GiTaArSpElEn bEgInT NiEt mEtEeN De aLlErDuUrStE AaN Te sChAfFeN.
VeRgElIjK De pRiJzEn vAn mUzIeKwInKeLs oNdErLiNg. BeKiJk dE PrIjZeN VaN TwEeDeHaNdS GiTaReN (mEeStAl vAn rEdElIjK GoEdE KwAlItEiT AlS Ze bIj eEn mUzIeKwInKeL StAaN). EeN TwEeDeHaNdS GiTaAr vAn € 100,- kAn eRg fIjN SpElEn eN GoEd kLiNkEn, Je mOeT AlLeEn wEtEn wAt jE KoOpT.

Kolere, da's echt niet te lezen. Ik ga er nieteens aan beginnen.

artnaz
30 november 2007, 17:00
Maak aan, zo doe je er toch drie keer zo lang over om het te typen? Normen/waarden niet meegerekend, weet die jeugd dan niet meer wat efficiëntie is?

Rocketman
30 november 2007, 17:07
Gewoon met zo'n dingetje gedaan, niet eens deze, deze is geiniger.

http://www.messplaza.nl/breezahs.php

Leuk dat mensen dan denken dat je jong bent. :P


MaK An zO DoE J3 3R ToG DrI3 kEr zO L4Ng oVeR Om hEt tE TyP3N??!!!?!!! lOl *OnE LuV* nOrM3N/WaRdEn nI3T MeGeReK3Nd wEt dIe j3uGd aLs nI3T MeR W4T 3fIcIëNtI3 iS???!?!?!? hIhI LoL DuZz *OnE LuV*

heinz3110
30 november 2007, 17:15
l33t! 10tEkenZ

bert k
30 november 2007, 17:23
Joepie, blijven we on topic?

CrudeSapphire
1 december 2007, 00:41
Epiphone is van Gibson , zoals Squier van Fender is, gewoon budget gitaren.

En valt te zien welke muziek je speelt, ga je voor rock enzo, koop dan iets met een humbucker,
Blues, koop dan iets met een single coil

Tankman
1 december 2007, 00:44
Blues = single coil? Ik heb juist altijd met een humbucker betere sounds voor blues kunnen krijgen...

barno
1 december 2007, 01:09
humbuckers voor blues, ja maar dan liefst in een 335, in een lp zal het al vlug rockblues a la gary moore zijn.

Rocketman
1 december 2007, 01:16
Volgens mij kun je blues spelen op humbuckers en single coils.

Whatever rocks your boat :blast:

Godfather
1 december 2007, 01:25
Op beiden kun je natuurlijk blues spelen. Een single coil heeft een lekkere 'quak', klinkt eerder funky en heeft een meer directe attack, denk aan RHCP, Dire Straits etc. Een humbucker klinkt dikker en smoother, meer zoals Gary Moore, BB-King etc.

Rocketman
1 december 2007, 01:27
m.a.w. ik heb tientallen jaren gebluesed op strats. Nooit gedacht ik mis iets of zo. Blues is niet mijn hoofdding maar dat zou je niet zeggen als je mij hoort bluesen (op mijn strat).

Rocketman
1 december 2007, 01:28
Jimi speelde ook wel eens een bluesje