PDA

View Full Version : Ombouwen van amp - MIDI-functie



TheGoliath
29 november 2007, 19:22
Korte vraag: Is er iemand bekend met het inbouwen van een MIDI-functie in een buizenversterker, om zomaar wat te noemen, een 2203 jcm 800? Het idee is om een 1-kanaals versterker om te bouwen, zodat ik dus gewoon 100 presets zou kunne make.

Greetz

sebastiaan88
29 november 2007, 23:18
Dit is nogal niet is,
Het zit namelijk zo, je moet erachter komen hoe midi is opgebouwt wbt de programmering, ook moet je diverse uitgangen hebben op de chip die een transistor of iets aansturen zodat je gemotoriseerde potmeters kan gebruiken. Je moet een geheugenfunctie ontwerpen met ic's, je moet een aansturing voor een schermpje hebben (alleen dat is al een heel uitvogelgebeuren) Nouja er zijn nog genoeg dingen die je voor elkaar moet krijgen.

Een ander verhaal, je kan beter een goeie eq kopen met geheugenfunctie, goedkoper makkelijker en als het niet bevalt tief je het weg.

Als je toch zelf iets zou willen zou je kunnen overwegen zon eqtje met geheugenfunctie in te bouwen en daar bijv gemotoriseerde pots aan te hangen ofzo

Greetz sebas

TheGoliath
30 november 2007, 09:18
Is de Boss EQ-20 hier een voorbeeld van? Ik probeer hier eigenlijk schematics van te vinde, maar zonder succes. Twee problemen: 1. hoe krijg ik die 10 bands in mn front panel, 't liefst zou ik gewoon treble, mid, bass en presence willen hebben. 2. Hoe moet ik die eq dan monteren in de head? Heb je dit soort dingen al eens gedaan?

Jimwoud
30 november 2007, 09:37
Bedoel je zoals het bijvoorbeeld in een Hughes & Kettner Switchblade zit?

TheGoliath
30 november 2007, 16:06
iid, maar om dus zelf een midi-functie in te bouwen, blijkt veel te moeilijk, dus een ander idee: graphic eq met gemotoriseerde potmeters

TheGoliath
30 november 2007, 16:20
Als ik dus gewoon treble, mid, bass en presence zou hebbe voor de eq, dan zou ik de front panel ook niet hoeven aan te passen.

Jimwoud
30 november 2007, 18:04
Boss heeft toch een EQ pedaal(z'n dubbelpedaal) met presets? Is dat niet iets voor in de loop???

Of een stereo rack EQ die je aan en uit kunt zetten, heb je ook weer 2 verschilende eq's erbij

sebastiaan88
30 november 2007, 18:11
Mijn idee was niet zo zeer een grafische eq inbouwen, maar een eq die een geheugenfunctie heeft. Als je dus informatie en kennis genoeg kunt verschaffen hoe de in/uitgangen werken van de microcontroller die hiervoor gebruikt worden dan kan je je eigen potmeters er misschien wel aanhangen, hij onthoud dan misschien de desbetreffende weerstand, (als het originele ontwerp ook met weerstand werkte) waardoor hij vervolgens op de uitgang een signaaltje zal zetten bij een bep preset. Als je dat kan decoderen naar een bepaalde stand van de gemotor. pots dan kan je een geheugenfunctie maken. Oftewel je kan het net zo goed zelf maken met een microcontroller, en een programma schrijven dat doet wat jij wilt. De optie om die boss in te bouwen is wel leuk maar gaat ben ik bang niet passen + je kan hem dan beter los houden