PDA

View Full Version : Gesloten input functioneert niet goed



JazzBass
29 november 2007, 18:41
Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een Steinberger Spirit ( ja, zo'n kip zonder kop ) basje met 5 snaren. Nu kwam ik er gisteravond bij onze oefenavond achter dat mijn input niet goed werkt. Ik kan de kabel er nu iets verder indrukken dan normaal, wat mij al vreemd lijkt, en nu doet hij het maar voor de helft. Hiermee bedoel ik dat als ik de kabel omdraai, er geen signaal meer doorheen gaat. Ik heb nu de input kunnen draaien, waardoor ik mijn kabel ( met zo'n hoekstekker ) achter mijn band kan laten hangen, en hij dus in de goeie stand blijft. Natuurlijk is dit verre van optimaal, en daarom vraag ik jullie hulp. Het gaat om een Steinberger Spirit XZ25 BK, met een gesloten input ( onze gitarist noemde het zo ). Je kunt er dus niet echt goed bij, om de lipjes in de input bij te buigen mocht dit nodig zijn. Weet iemand wat ik hiermee kan doen? En als ik een nieuwe nodig heb, waar zou ik deze kunnen halen? gewoon bij de lokale gitaarboer?

Alvast bedankt!

Wizz
4 december 2007, 21:53
Het probleem is bekend, en het is helaas zo dat een nieuwe input vaak geen enkele verbetering geeft. Ik zou vooral eens wat verschillende snoeren testen : Ik heb een soortgelijke input op mijn Spector NS2, vervangen hielp niets, maar met Spectraflex en Planet Waves snoeren doet 'ie het prima, terwijl (op zich uitstekende) Neutrik-pluggen zoals ze op bv Tasker-kabels zitten dramatisch zijn; de Tasker is echter weer prima bruikbaar op mijn geliefde Rickenbacker, terwijl je daar de Planet Waves weer met geen hamer in krijgt...

Wizz

Saf
4 december 2007, 22:50
det mensje neet! Zit daar echt verschil in! Had i kdie kabel misschien toch niet door moeten knippen maar thuis nog eens uit moeten proberen op die eastwood bass, voordat ik ging speelde hij prima maar op de elite en de vioolbas met het optreden gaaf hij ook zo'n half half signaal e ndie hebben beide zo'n "gesloten" jack. WTF