PDA

View Full Version : Gibson LP Studio



bastiaanvanbeek
29 november 2007, 11:48
ik heb een Les Paul Studio. maar ik voeg me af: waarom noemen ze het studio???
is dat omdat ie minder mooi is afgewerkt??

Orpheo
29 november 2007, 11:52
omdat ie gemaakt is voor de studiogitarist; echt de LP-sound, maar niet de opschmuck van een LP standard; geen binding, geen superflametop etc etc.

maar dit staat ook op google en wikipedia hoor.

ACSlater
29 november 2007, 13:57
omdat ie gemaakt is voor de studiogitarist; echt de LP-sound, maar niet de opschmuck van een LP standard; geen binding, geen superflametop etc etc.

Vraag me af op welke platen Studio's zijn gebruikt. In de praktijk worden de overige LP's gebruikt. Het is natuurlijk maar een naam maar de betekenis slaat wat dat betreft nergens op :)

Kim Wilson
29 november 2007, 14:03
Vraag me af op welke platen Studio's zijn gebruikt. In de praktijk worden de overige LP's gebruikt. Het is natuurlijk maar een naam maar de betekenis slaat wat dat betreft nergens op :)
Tja, waar de fabrikant ze voor bedoeld heeft, en waar de consument ze voor gebruikt, zijn twee verschillende dingen. :satisfie:

Orpheo
29 november 2007, 14:04
moah, ik denk op de laatste paar platen van UFO (zo snel uit mijn hoofd), en nog wat meer rockplaten denk ik.

Veekeren
29 november 2007, 14:13
moah, ik denk op de laatste paar platen van UFO (zo snel uit mijn hoofd), en nog wat meer rockplaten denk ik.

Maar dat is dan waarschijnlijk omdat ze toevallig studio's hebben, of niet? Ik verwacht dat er weinigen zijn die een LP studio daadwerkelijk voor slechts studiogebruik aangeschaft hebben.

bass blom
29 november 2007, 14:19
studio? studie volgens mij meer, maar dan door de marketeers studio genaamd.

almarvk
29 november 2007, 14:29
The "Studio" model was introduced in 1983 and is still in production. The intended market for this guitar was the studio musician; therefore, the design features of the "Les Paul Studio" were centered around optimal sound output. This model retained only the elements of the Gibson Les Paul that contributed to tone and playability, including the carved maple top and standard mechanical and electronic hardware. However, the Studio design omitted several stock Gibson ornamentations that did not affect sound quality, including the binding on the body and neck.

Als wikipedia

Orpheo
29 november 2007, 14:30
Maar dat is dan waarschijnlijk omdat ze toevallig studio's hebben, of niet? Ik verwacht dat er weinigen zijn die een LP studio daadwerkelijk voor slechts studiogebruik aangeschaft hebben.

ja, dat is 't inderdaad :P

bass blom
29 november 2007, 14:36
eerder al was er de les paul recording..

Chris Winsemius
29 november 2007, 14:59
Studio is marketing-technisch natuurlijk 'n betere benaming dan student, beginner, cheapo, etc. :)

Bigfoot414
29 november 2007, 16:36
ik heb een Les Paul Studio. maar ik voeg me af: waarom noemen ze het studio???
is dat omdat ie minder mooi is afgewerkt??
Heb je em al??

En je had nog maar €300 zei je

Otje
29 november 2007, 17:12
Mijn Studio Gem Series wordt overal gebruikt waar ik 'm nodig heb :).

Agent_Smith
29 november 2007, 18:46
Mijn Studio Gem Series wordt overal gebruikt waar ik 'm nodig heb :).

Die GEMs zijn cool! Vooral die blauwe!

pannekoek
29 november 2007, 19:10
mijn studio klinkt beter dan de standard van een vriend :rockon:


naja , als arme 16 jarige scholier die voor 3 euro per uur werkt, is de studio perfect!

Daemon
29 november 2007, 20:13
De mijne klinkt & speelt ook beter dan menige standard & custom die ik heb geprobeerd + ik vind het wel wat hebben zonder binding etc.

Otje
29 november 2007, 20:52
De mijne klinkt & speelt ook beter dan menige standard & custom die ik heb geprobeerd + ik vind het wel wat hebben zonder binding etc.Helemaal mee eens.