PDA

View Full Version : mesa+pod



ben79
29 november 2007, 11:44
Ik heb een mesaboogie roadster head.
laatst wilde ik wat extras uitproberen , wat fx en heb men POD een keer aangesloten op een men fx loop.
via men mesa pedaal kan ik de fx loop aan en uitschakelen,
tot zover alles super.
Nu viel het me echter een beetje tegen.. de fx klinken niet echt super en overstemmen het gewoon geluid, en ze klinken niet zuiver..
ik heb gewoon via send naar de ingangvan de pod en van de L uitgang van de pod naar de return vand e amp, dat klopt toch dacht ik..
Een ander probleem is dat er toch een 'ronk blijft' op het geluid als de pod opstaat, ook al is het een aparte loop..
Een ander vraagje, ik wil (als het geluid goed komt) het schakelen via de FBV expres pedaal omdat er een wah wah opstaat.
Hoe kan ik die wah dan gebruiken, moet ik dan iets schakelen in men POD of werkt de wah gewoonweg op elk kanaal, dus als je geen fx gerbuikt kan je gewoon de wah normaal gebruiken?
Of raden jullie me gewoon een paar fx pedalen aan ipv de pod proberen te gebruiken?

Hoe kan ik dit een beetje optimaliseren, hebben jullie tips?
ik wil de pod niet voor men amp gebruiken om geen verlies te krijgen..

DeiDRagonas
29 november 2007, 15:29
Misschien moet je nog wat langer tweaken aan je Pod. Of eens proberen of t ook verschil maakt als de amp-simulatie aan of uit staat.

Ikzelf zou echter gewoon een aantal echte pedaaltjes gaan halen. Je Pod is eigenlijk geen effecten apparaat he, vergeet dat niet.

grt Roy!

Daemon
29 november 2007, 15:36
Je zult zoiezo in de fx loop ook nog een beetje geluidsverlies krijgen met een pod erop aangesloten. Dat heb je nu eenmaal met die pods. Wat meestal wordt aangeraden: output van 't spul op je pod vol open, ook mix van de fx (chorus, reverb & delay bv) op 100% zetten en vervolgens hem mixen met de fx knop achterop je amp. Dan mix je 't dry signaal met 't wet signaal.
Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat je je amp & cab simulation af moet zetten als je je pod in de fx hangt. Ik heb zelf nu nog de pod xt live voor effecten op m'n triamp en 't enigste dat ik gebruik is de noisegate (soms), delay, chorus & reverb voor clean & leads. Maar ik gebruik m'n fx loop niet paralel, maar serieel.
Over die wah: niet doen! wah in een effectenloop klinkt kl*te naar mijn mening. Zeker die uit de pod.

ben79
30 november 2007, 11:56
heb gisteren een nieuw abbonement van gitarist en ben nr 12 :-) dus ik krijg binnenkort een electroharmonix pedaaltje toegestuurd...
ik ga die in een racklade monteren, samen met nog pedaaltjes, als ik de pod ook nog wat tweak kan ik die er ook nog bijhangen...

ik ga dus niet voor de fbv express.. best denk ik?

Daemon
30 november 2007, 18:53
Inderdaad ja. Heel erg tof trouwens van dat electroharmonix pedaaltje :) Weet je zo welke 't gaat worden?
Nog even terug op het wah verhaal, als je toch een wah wilt gebruiken koop dan een goed wah pedaal.
1 last thing: als je die pod in je rack wilt verwerken neem ik aan dat je de amp & rackspul via midi door gaat schakelen?

ben79
30 november 2007, 20:13
midi weet ik nog niet, ik kan de fx loop aan en uitschakelen op men mesa pedaal maar al sik verschillende fx in 1 liedje wil schakelen zal ik wel moeten he.
Ik weet nog niet de welke ik ga krijgen, ik ken ze eigenlijk ook niet zo goed, kan er iemand de verschillende een beetje omschrijven?

Daemon
30 november 2007, 21:03
Ik ken zelf de verschillende versies niet. Over 't switchen: 't scheelt in ieder geval dat je je fx loop via je pedaal kunt aan en uit zetten. Maar als je dan verschillende settings op je pod nodig hebt in 1 nummer zul je nog steeds je fbv moeten gebruiken. Handigste is inderdaad om met midi te werken en dan een midi looper te halen die je kanalen & fx loop kan schakelen. Maarja, weer een duur grapje erbij...