PDA

View Full Version : jimmie vaughan tex-mex strat



Pee
1 februari 2003, 18:52
ik heb al veel goede recensies gelezen over deze gitaar. Heeft er al iemand van jullie erop gespeeld? Als ik ze zou kopen zou het zijn om rock/blues te spelen (jimi hendrix, srv, buddy guy,...)

Post hier je mening over deze gitaar.

sash
1 februari 2003, 21:14
De JV-sign. strat is een fantastische strat voor het geld. Ik vind hem ook zeker beter klinken dan de standard USA's, niet zo dun en lekker strak in de bas. De elementen zijn overwonden en daarmee krijg je dus ook de SRV sound met veel mid. Tex Mex pickups zijn eigenlijk Texas Specials van Mexicaanse makelij. Als je het geld hebt, zeker doen.

qwerty
1 februari 2003, 22:41
Heb geen ervaring met die gitaar, maar heb een tele waar wel tex-mex elementen inzitten (ook strat-element, in mid). Hierover ben ik in ieder geval erg enthousiast. elementen hebben vrij veel hoog en mid hoog, en een redelijke punch.
hoop dat je hier iets aan hebt...

:B :B :B :B

sash
1 februari 2003, 22:56
Dat je tele veel hoog heeft ligt niet aan de elementen, maar aan de tele zelf. De strat veel mid vooral.

qwerty
2 februari 2003, 10:42
KLopt in zekere zin, en mijn maple toets helpt daar ook lekker bij.
Maar op harmony central ook nog even gekeken naar review van die elementen, en ze roepen daar ook dat tex-mex redelijk veel hoog heeft (ik hou daar wel van...)...

:B .b :B :B

Pee
2 februari 2003, 11:39
kan ik er ook een beetje een hendrix sound uit halen. of gaat dat met alle strats.

sonic_sam
3 september 2006, 13:56
ik zou het verschil tussen de de classic '50s strat en de jimmie vaughan strat wel eens willen weten. als ik naar de specs kijk zie ik toch wel paar grote verschillen (elementen bv) maar heeft iemand ervaring met deze 2 gitaren en de bespeelbaarheid/geluid ervan. Ik heb zelf gisteren op verschillende strats gespeeld en ik vond de artist eric clapton het fijnst spelen maar dat geld heb ik niet. Daarom dat ik naar de '50s of de jimmie vaughan wil overstappen. De '50s speelde ook lekker maar iets minder dan de clapton strat. De jimmie vaughan was er niet dus ik weet niet hoe deze speelt en klinkt. Iemand ervaring met de classic '50s én de jimmie vaughan ?

dimitri
3 september 2006, 18:53
Ik heb een tijdje een classic 50's gehad en dit is een fijne gitaar. Deze gitaar heeft een v-neck wat ik wel goed vindt. Verder geven de pu's een degelijke sound af. Je kan er alle stijlen mee aan. Goede punch in de brug positie, middel en neck zijn goed voor stevige blues te spelen. Kortom een degelijke gitaar. De Jimmy vaughan heb ik nog geen ervaring mee, maar als ik op harmony central kijk, dan veronderstel ik dat dit een degelijke gitaar is voor die prijs.
Succes zou ik zeggen :-)

Hector_Tsolodimos
3 september 2006, 19:05
ik heb er nog nooit op gespeeld, maar ik weet wel dat ie mooi is :D

iwamoto
3 september 2006, 20:15
mij lijkt die signature nog wel leuk voor als ik een lekkere strat wil :) en niet zo duur toch?

sonic_sam
3 september 2006, 22:26
een 800 euro dacht ik
als ik naar de specs kijk heeft de jimmie vaughan strat dezelfde als een eric clapton strat en dat spreekt me fel aan (en ook de tex-mex elementen)

JimFenderix
4 september 2006, 09:50
Als trouwe Jimmie Vaughan fan heb ik zelf zo'n strat gehad (de witte versie, zie rechts op foto). Dit is voor zijn geld een zeeeer goede strat. Een V-shape neck die veel beter is dan diegene op de 50 classic strat. De pickups klinken iets meer bijterig dan op een 50 classic strat en als op een standard USA strat.
De toonregeling is anders dan dan bij een gewone strat. Er zit geen toonregeling op de midden pickup, deze is naar de brugpickup gegaan. op deze manier kan men de het randje van de brugpickup halen en wordt hij veel bruikbaarder.Ook het materiaal van de brug is van betere kwaliteit dan bij de mex versie.
Denk fabulous thunderbirds en je hebt de klank van die strat.


http://users.pandora.be/robbiehontele/smoothlake/gitaren.jpg

iwamoto
4 september 2006, 10:07
hoe meer ik dat ding zie, hoe vetter ik hem vind :D
maar dit klinkt miss. heel stom, maar als je dit beestje scalloped, zou hij dan nog lekker klinken?

guiman
4 september 2006, 21:38
In de VS wordt deze gitaar enorm gehypt, kijk maar eens op het Fender forum. Volgens velen is het de beste MIM strat en is ie eigenlijk evengoed als de veel duurdere EJ strat. ik weet nooit goed of ik dit soort berichten kan vertrouwen. Wie zijn de mensen die ze posten? Wie zegt me niet dat het werknemers van Fender zijn, of hun neefjes? Feit is dat de JV strat in ons land haast niet is te vinden. Feedback heeft hem bijvoorbeeld niet en ook bij mijn gitaarboer staat ie niet. Jammer, ik zou er heel graag eens op spelen want ik ben natuurlijk ook razend nieuwsgierig.....
Is er misschien een forumlid die er op speelt en die er wat uitgebreider over kan berichten? Please?

vulvasonic
4 september 2006, 21:41
http://users.pandora.be/robbiehontele/smoothlake/gitaren.jpg

Fraai setje :cooler:

sonic_sam
5 september 2006, 18:41
ik vind de enige nadelen aan deze strat als ik naar de specs kijk: de 1 ply slagplaat en de signature van jimmie vaughan op de achterkant van de headstock (ik kan er niet aan doen maar ik vind een signature altijd zo vreemd aanvoelen hoewel de clapton strat zalig speelt)

sonic_sam
7 september 2006, 22:16
niemand ervaring met deze de classic 50's en de JV strat?

jimihattricks
7 september 2006, 22:40
niemand ervaring met deze de classic 50's en de JV strat?

geen ervaring met beide strats, maar heb wel tex mex elementen in mijn mex standard strat zitten en vind ze super! de brug kan wat krasserig zijn, maar daarom heb ik vd middelste tonecontrol een master tone voor brug en midden gemaakt.. en deze elementen gaan er nooit meer uit! je krijgt er alle klassieke strat-tonen mee, zowel clean als met wat drive klinken ze gedefinieerd (ze kostten destijds 140 euro per 3, en dat is focking cheap)...

iwamoto
7 september 2006, 22:43
ik wil echt een JV, en dan scallopen! :D en dan heb ik een extra shred gitaartje erbij ;:D

Luke-wannabe
7 september 2006, 22:57
1Ply pickguard is juist vet! :D
Maar @ TS: er staat er eentje op marktplaats..

sonic_sam
8 september 2006, 18:48
ik denk dat ik er een ga bestellen bij de musicstore maar ze zijn momenteel niet leverbaar. is dit wel slim om een gitaar on line te bestellen want ik heb er zo mijn twijfels over...

Hector_Tsolodimos
18 december 2006, 14:59
ik denk dat ik er een ga bestellen bij de musicstore maar ze zijn momenteel niet leverbaar. is dit wel slim om een gitaar on line te bestellen want ik heb er zo mijn twijfels over...
ik hem er ook zo mijn twijfels over..
niet dat je hem niet krijgt, dat niet
maar er bestaat ook zo iets als ´goed´ en ´slecht´ exemplaar..
btw:
ik wil em ook :D :D :D
de zwart-witte
ik heb em nog nooit bespeeld, maar dat komt hoop ik nog wel.. (uiteraard eerst testten, dan kopen)
ik had alleen nog wat vragen:
ik houd alleen niet zo van Signature gitaren..
zo vind ik de handtekeninge mwaaa.. (liever niet)
maar al die andere zooi op de achterkant..
kan dat niet weg? op een of andere manier.. het mag geld kostten..

sonic_sam
18 december 2006, 17:54
ik had net hetzelfde probleem als u, maar ik heb ondertussen al een mexicaanse classic 50's, ik ben er enorm tevreden over en heb totaal geen spijt. deze heb ik tenminste kunnen uittesten en was 150 euro goedkoper en speelt zalig én heeft geen handtekingetje