PDA

View Full Version : dilemma



bass blom
29 november 2007, 10:54
je koopt van iemand twee gitaren..

1 kaal zonder hardware, de andere met deels de hardware van de kale erop.
er blijkt nog een verrassing bij, de stemschroeven zijn toevallig precies die die jij ooit van een oude gitaar afhaalde en niet meer hebt. die heeft hij van eenzelfde gitaar van bijna dezelfde leeftijd als jouw oude afgehaald.
dat is eigenlijk het leukste van de hele deal achteraf..

dan een paar weken later laat de verkoper weten dat hij zijn stemschroeven terug wil hebben.
hij toont zijn goede wil door een stel deugdelijke stemmers op te sturen.
maar het schroefje waar die mee vast moeten zit onderop.
op die oude stemmers zit dat een kwartslag naar rechts.
zou je dus hem de stemmers teruggeven zit jij met een gitaar met 6 extra loze gaten achterop.

wat te doen :???:

G.G.
29 november 2007, 10:55
je koopt van iemand twee gitaren..

1 kaal zonder hardware, de andere met deels de hardware van de kale erop.
er blijkt nog een verrassing bij, de stemschroeven zijn toevallig precies die die jij ooit van een oude gitaar afhaalde en niet meer hebt. die heeft hij van eenzelfde gitaar van bijna dezelfde leeftijd als jouw oude afgehaald.
dat is eigenlijk het leukste van de hele deal achteraf..

dan een paar weken later laat de verkoper weten dat hij zijn stemschroeven terug wil hebben.
hij toont zijn goede wil door een stel deugdelijke stemmers op te sturen.
maar het schroefje waar die mee vast moeten zit onderop.
op die oude stemmers zit dat een kwartslag naar rechts.
zou je dus hem de stemmers teruggeven zit jij met een gitaar met 6 extra loze gaten achterop.

wat te doen :???:

Ook je goede wil tonen en die gitaar (zonder de tuners natuurlijk) aan mij geven.

bass blom
29 november 2007, 10:56
Ook je goede wil tonen en die gitaar (zonder de tuners natuurlijk) aan mij geven.

dit is een serieuze zaak :sneaky:

G.G.
29 november 2007, 10:56
En nu ff serieus, deal is deal. Niet janken achteraf. Waar twee ruilen moet er een huilen, en dat mag vooraf wel eens goed doordacht worden.

Kim Wilson
29 november 2007, 10:57
Verkocht is verkocht, lijkt me. Pech, maar als je iets verkoopt, ben je het kwijt.

G.G.
29 november 2007, 10:58
En nu ff serieus, deal is deal. Niet janken achteraf. Waar twee ruilen moet er een huilen, en dat mag vooraf wel eens goed doordacht worden.



Verkocht is verkocht, lijkt me. Pech, maar als je iets verkoopt, ben je het kwijt.

Hahahaaa. Great mind think ....

marter544
29 november 2007, 10:58
Verkocht is verkocht, lijkt me. Pech, maar als je iets verkoopt, ben je het kwijt.

+1, dan heeft die gast vette pech. Ik zou niet met gaten in m'n gitaar gaan rondlopen omdat een verkoper z'n spullen terug wil..

Rinze
29 november 2007, 11:00
Je verkoopt die twee wrakken gewoon voor 50 euro per stuk aan mij, mag je de hardware er af halen :p

G.G.
29 november 2007, 11:01
Bass, ik snap je probleem, met name omdat het forumvriendjes onder elkaar is. B... ...m wil natuurlijk geen ruzie met O....o, da's duidelijk. Mara ik blijf erbij, deal is een deal.


Wat had je gedaan als het gewoon iemand van marktplaats was? ....... precies!!!

bass blom
29 november 2007, 11:04
ik kan er begrip voor hebben omdat hij waarschijnlijk die stemmers er op zette met het idee dat hij die gitaar serieus zou gaan bespelen.
hij kocht die gitaar kaal..

toen bleek er een en ander aan te mankeren en is hij er aan gaan beunen en werd hij het zat en verkocht hij ze.

nu zegt hij dus dat het iets als een emotionele zaak is ofzo met die stemmers.
maar 6 loze gaten is voor mij ook niet zomaar niets.

Kim Wilson
29 november 2007, 11:08
Daar had ie dan eerder aan moeten denken. Verkocht is verkocht, weg is pech.

almarvk
29 november 2007, 11:29
Deal is deal.

Als hij daarna een voorstel doet waar jij je niet in kan vinden is dat 'm pech gehad.

Orpheo
29 november 2007, 11:31
jammerlijk is alleen dat ik 't bij de ruil ook al had gezegd, en dat bass 't wellicht niet heeft opgevangen of onthouden...

@bass: leuk dat je 't zo in de openbaarheid gooit, zeer charmant. NOT. En ook fijn dat je meld dat je 't pakketje in goede conditie hebt ontvangen.

duckman
29 november 2007, 11:41
Hmm.. lastig.Niet zozeer dat het een forum lid heeft, maar er was blijkbaar geen gesloten deal gemaakt.

ik zou de oude tuners terug geven, maar dan wel onder de voorwaarde, dat je andere krijgt waardoor je het geboorde gat neit meer ziet.Aangezine hij gehecht is aan die tuners en jij aan een gitaar zonder "beschadigingen".

Verder zijn jullie alle twee (volgens mij ) redelijke mensen en ikzelf zou dit niet via dit forum doen, maar advies vragen via vrienden (desnoods PM).

En don't forget..het zijn maar stemmechanieken, not worth a bitch fight :cheerup:

Orpheo
29 november 2007, 11:45
tja, mijn probleem is dat ik 't toen heel duidelijk, meerdere malen heb gezegd, en dat bass een verdomd leuke deal heeft kunnen sluiten, en dat hij niet mag miepen. Hij gaf toen ook al aan 'geen probleem'.


Ik vind het ook heel kinderachtig om op 't forum te gaan klagen 'ja, orpheo is niet lief, hij wil zijn tuners teruuuuuuugggg wat nu?!'. Als hij eerst mij heeft ge-pm't, om dan op t forum te klagen als we er niet uit waren gekomen, ala. maar dat is niet gebeurd (en mijn inbox was nog leeg genoeg!!). Vind ik jammer en kinderachtig.

maar goed, als bass nu perse ze houden wilt, van mij gaat hij zijn goddelijke gang. Ik vind het alleen zielig en kinderachtig. een setje gotoh's kost je 25 euro ofzo (25 dollar+8 verzenden=>25 dollar, en anders bij guitarfetish ook zoiets).

Ik blijf erbij; ik vind het een jammerlijk verloop en dito manier van handelen.




edit: over dat van 'markplaats'. Als het via marktplaats ging, had ik van te voren de tuners er natuurlijk afgehaald. Omdat 't nu via een forumlid ging dacht ik; ik laat ze er lekker even opzitten, kan ie ermee pielen, en als ie andere tuners heeft, krijg ik de mijne wel terug.

Blijkbaar stom gedacht.


edit2: pff, gaat 't over die 6 tandenstoker-sized gaatjes?! kom op! het is een freakin aziatische gitaar. alsof dat iets uitmaakt. je zet er een tandenstoker in (net zoals je opperde bij het strapknop-topic), doet er wat rode nagellak overheen, klaar. je hebt die gitaar voor 50 ballen gekocht (de andere voor 100 inclusief een hardshell case), en om nu voor 150 euro te zanniken over 6 schroefgaatjes, gaat mij wel HEEL ver. sorry hoor bass...

bass blom
29 november 2007, 11:55
ik zet het hier neer omdat ik er al met verschillende mensen over gepraat heb en die zeggen allemaal; deal is deal, vette pech.

ik wil het graag oplossen, maar dat orpheo nu mij voor kinderachtig enzo gaat uitmaken zegt meer over hem dan over mij lijkt me.

hoe kan ik het idee hebben gehad dat ik die tuners op mijn oude gitaar wil zetten als hij ter plekke gezegd heeft dat hij ze terug wil?
dat gaat er bij mij niet in.
dat heb ik toen ook tegen hem gezegd, dat ik dat extra leuk vond.
en als hij dat nu glashard gaat ontkennen.. tja..

Nielsje
29 november 2007, 11:56
Orph, je bent nu wel erg onredelijk hoor. Bass opent hier een topic, zonder je naam te vermelden en vraagt zich netjes af wat ie moet doen, en jij begint meteen met dat ie begint te miepen, klagen en kinderachtig is.

Vind ik niet erg netjes van je. Hij spreekt toch ook niet zo over jou? Wordt volwassen en los het netjes op.

drap
29 november 2007, 11:56
Orph, relax, stuur een pm'etje in alle fatsoen, dan komen jullie er vast als volwassen mensen uit. We wisten trouwens pas dat het om jou ging toen je als een razende tekeer ging. Gewoon een tip, just relax. Niemand hier die je aan de schandpaal heeft genageld verder.

Orpheo
29 november 2007, 11:58
nee, jij ontkent dat ik 't gezegd heb, maar het is nu een kip-ei-discussie. wie zei het, en zei het als eerste.





maar kerel,ga je goddelijke gang maar. Houd ze maar. Deze transactie geeft me zo'n zure smaak in m'n bek, gewoon afsluiten die handel, en doorgaan.

Ik kom tegemoet naar jou wens om naar jou te komen, vanwege je mobiliteit, maar quid pro quo? no way, blijkbaar.jammer, kinderachtig, is niet anders. En hoe wil je 't anders noemen dan kinderachtig? dit is net als de basisschool. Klasgenootje pakt je gum af, en je rent gelijk naar de meester en andere klasgenootjes:

Help! Orpheo pakt mijn gum af!!!

Orpheo
29 november 2007, 11:59
het was allang duidelijk, kijk maar naar de post van GG.


en ik blijf het kinderachtig en oneerlijk vinden, vooral omdat hij dingen afdoet als zijnde een feit van zijn kant, terwijl het heel anders is gegaan. maar zoals ik al zei; wat mij betreft mag ie ze hebben, al stikt ie erin.


slotje!

G.G.
29 november 2007, 11:59
Help! Orpheo pakt mijn gum af!!!

Jammer dat mijn sig. al zo vol is. :dontgeti:

Nielsje
29 november 2007, 12:02
Tja..

toch vind ik dat jij ook kinderachtig reageert. Maar goed, zoals drappert zegt: relax, neem een kopje thee...

almarvk
29 november 2007, 12:03
Goed, dit gaat verzanden in eindeloos gezeik, gejank en gemiep. Jullie doen je beklag maar via PM, sms, msn of geneuzel in offtopic.

Vragen? -> PM!