PDA

View Full Version : Bedrock probleempjes en vragen.



Lexvandoef
29 november 2007, 01:18
Ik heb dus net een nieuwe (ahum) bedrockamp overgenomen met wat gebreken. De prijs was goed, dus ik dacht, waarom niet?

het grootste probleem, er zit een irritante hoge brom in, en er komt soms spontaan wat ruis bij, dat weer uit zichzelf verdwijnt, of als je aan de volume van het clean kanaal draait. Dit doetie overigens op beide kanalen en het wordt niet harder als het volume omhoog gaat. Buisjes aan vervanging toe, of moet ik het ernstiger zoeken?

Dan 2:, er zitten 2 switches op de voorkant om de voicing enigzins te veranderen, de bass switch (normal - lose) werkt hoorbaar, maar de mid switch (tight - normal) doet eigenlijk helemaal niks. Kwestie van een defecte switch?

De amp is net open geweest, handmade is blijkbaar een rekbaar begrip, alles is gewoon printplaat, nou kunnen die natuurlijk ook handgesoldeerd zijn.

En dan eigenlijk geen probleem, maar meer een vraag, de effectsloop is switchbaar aan de achterkant, kan iemand aan het schema van de effectsloop zien of het een eenvoudige ingreep is om dit footswitchbaar te maken? De switch die daar achterop voor gebruikt wordt is een dpdt switch.

schemas:
Effectsloop:
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/600gschematic.jpg

Preamp (ivm tight/normal switch):
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/600fschematic.jpg

Ik weet dat het makkelijker is (en duurder) om het ff weg te brengen, maar dat gaat nu ff niet, vandaar dat ik het even zo probeer.

Alvast bedankt!

Chris Winsemius
29 november 2007, 10:54
Hoi Lex

Voor die "voicing-switches" moet ik even 'n duidelijk schema te pakken zien te krijgen.

Fx-loop footswitchable maken: switch vervangen door 'n relais, andere/extra switch en voetschakelaar-aansluiting toevoegen. Er moet dan ook nog gekeken worden of er ergens "voeding" voor het relais vandaan gehaald kan worden.

mVg,

Chris

Lexvandoef
29 november 2007, 14:34
Thnx Chris. En wat betreft my nr1-problem? Rotte buisjes, of kan het ernstiger zijn?

Lexvandoef
29 november 2007, 23:33
Weet iemand trouwens of hij cathode-biased is? Gezien hij een duet EL84's heeft? Dan zou ik namelijk toch straffeloos nieuwe EL84's erin kunnen hangen?

schema poweramp:
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/600hschematic.jpg

Chris Winsemius
29 november 2007, 23:54
Fixed bias, geen cathode-bias.

Brom: oude buizen, slechte elko's, etc.
Ligt de bromtoon boven of onder de toonhoogte v/d lage E-snaar?

Lexvandoef
30 november 2007, 20:44
Fixed bias, geen cathode-bias.

Brom: oude buizen, slechte elko's, etc.
Ligt de bromtoon boven of onder de toonhoogte v/d lage E-snaar?

Joehoe wonderen bestaan :cheerup:

De brom is weg!!! Ik denk dat het idd de buisjes waren, we hebben woensdag het chassis uit de combo gehaald om te kijken hoe het zat met de switch van de effectsloop en dus ook de buisjes verwijderd uit voorzorg. Toen de buisjes er weer ingeknad (met beleid)

Toen zette ik vandaag dus de amp aan, niks, geen brom, geen ruis, alleen de gebruikelijke geluiden (gitaar en heel heel zacht wat achtergrondruis op hoog volume). Waren waarschijnlijk dus toch de buisjes, gelukje!!!

De overdrive klinkt ook een stuk minder gruizig, maar nog steeds modern. Ik denk dat dat komt omdat de mid switch vast zit op de tight-stand, waardoor alles een stuk moderner gaat klinken.

Anyway, ik ben blij, hij is nu goed bruikbaar voor gigs, ik ga hem nog wel een keertje weg brengen voor de loop en de switch. Mazzeltje dus :dance:

Chris Winsemius
30 november 2007, 20:59
Hoi Lex

Tof!!!
Misschien 'n slecht/vuil contact in een buisvoetje of buispinnetje.

Lexvandoef
5 december 2007, 15:27
Hoi Lex

Tof!!!
Misschien 'n slecht/vuil contact in een buisvoetje of buispinnetje.

AAAARGH, er is weer een ruisje terug, zachter dan dattie eerst was en nu nog maar alleen op het cleane. De ruis klinkt trouwens alsof de aarding van je gitaar niet goed zit, maar dat zitten ze wel, op andere amps geen last van. En ook op het od kanaal dus niet.

Ik doe het er maar ff mee voorlopig, hij bevalt wel, zaterdag een gig mee gedaan, lekker geluid en echt hard zat.

Edit: op een ander stopcontact op een andere locatie heb ik nergens last van :stop: