PDA

View Full Version : rick o sound gebruiken op 1 versterker met twee kanalen?



Bram.maes
28 november 2007, 22:18
Hey,

Ik heb een Rickenbacker 4001 en een bassman 100, nu zou ik graag eens de stereo "rick o sound" outgang van de gitaar proberen. deze uitgang maakt het eigelijk mogelijk om via een stereosplitterkabel de beide pickups naar twee verschillende versterkers te sturen.
Nu heeft mijn bassman 100 twee kanalen, een basskanaal en een normaal kanaal.
Nu vroeg ik me af of ik gewoon de nekpickup op het basskanaal kan zetten en de brugpickup op het normaalkanaal.
En of indien dit mogelijk is het kwaad zou kunnen dat ik andere effecten op elk kanaal zou zetten.Wat ik me ook afvroeg was of het mogelijk is om met een bas op het basskanaal te spelen en tegelijkertijd met een gitaar op het normale kanaal (vermoed dat het ongeveer hetzelfde is als wat ik van plan ben met mijn rick o sound.
Hoop dat het wat duidelijk is. Wil eigelijk gewoon wat experimenteren maar dan wel liefst zonder mijn bassman of mijn speakercab te ruineren ;-).

Groeten

Bram

Chris Winsemius
28 november 2007, 23:24
Hoi Bram

Moet op je Bassman 100 werken, start anders met de neck-pu op het bass-kanaal en de treble-pu op het normale kanaal (of juist andersom, lekker experimenteren).

Effekten kun je idd. per uitgang toevoegen MAAR sommige effekten veranderen de fase v/h signaal zodat bij het mixen van beide elemt-signaal de klank wat "hollig" kan worden.

Succes en post zeker je bevindingen!

Rinze
28 november 2007, 23:34
Een vriend van me speelde vroeger op een Bassman 130 met een Rickenbacker 4001 en dan voor beide ingangen een MXR EQ. Ik weet niet of het door de "stereo"-setup kwam maar hij had wel een goed (en ONTZETTEND hard :o ) geluid.

Bram.maes
29 november 2007, 18:34
Met welke effecten zou ik dan problemen kunnen krijgen?

dunnoaname
3 december 2007, 21:25
In ieder geval sommige oude boostertjes of wah's. Misschien ook nog anderen, maar dat weet ik niet.