PDA

View Full Version : salsa guitar



DTmaster
28 november 2007, 21:23
ff wat salsa guitar , ben pas begonnen dus moet nog veel leren maar kijk maar of je het leuk vind

http://download.yousendit.com/389075B9791B8FEF


Groeten

Dtmaster

chennie
28 november 2007, 21:28
Hey, ik zocht wat laatst op salsa, bv tabs/guitar pro bestanden, maar kon niets vinden. Heb jij misschien wat voor mij?

DTmaster
28 november 2007, 21:30
nee ik zoek ze op gehoor uit sorry :( maar vind je dit wat !!

Don Capo
29 november 2007, 09:33
Hoewel ik de muziek an sich VRESELIJK vind, Salsa dan, heb ik het toch even beluisterd omdat het wel een discipline is die je hier weinig tegenkomt op sounds en dat verdient al een eervolle vermelding. Vond het zelf ook iets meer naar jazz neigen. Leuk als je dit zelf in elkaar geflanst hebt. Klinkt leuk en als ik mijn ogen dicht doe en er een paar zuid-amerikaanse vrouwen bij voorstel kom ik aardig in de vakantie sfeer!


Netjes gespeeld, en weer eens iets anders, leuk!

VHsologitarist
29 november 2007, 12:32
Hey DTmaster

Ik hou wel gruwelijk veel van salsa, maar dit lijkt idd veel op jazz.
Althans word ik wel misselijk van het steeds herhalende thema.. op het eind verander je eindelijk, dit had je eerder moeten doen met meer variaties.
Voor de rest klinkt hij lekker. Gebruik eventueel Reason 4 of weet ik wat voor midisequencer om een lekkere salsa beat erachter te zetten enof backing.
Groetekes vanuit brabantse lande

DTmaster
29 november 2007, 15:41
ik kan er alles over doen alleen ik kan geen drumtracks gebruiken omdat mijn POD XT niet synchroon opneemt en jaja mischien wat jazzy , zolang jullie maar dat bountygevoel krijgen hahaha


Thanx

VHsologitarist
30 november 2007, 11:57
Ikke ni begrijpen.. je kan er alles overheen spelen maar geen drumtracks.... want je POD XT neemt niet synchroom op....

Lijkt me sterk dat het probleem bij je POD XT ligt, dit is een hardware matig product dat je audio signaal gelijk doorstuurd (anders zou je immers er ook nooit mee op kunnen treden).
Probeer anders het volgende (werkt perfect!):
download reason 4 (via torrent bijvoorbeeld)
ga naar ASIO4ALL.com en download de nieuwste versie (geloof 2.8)
(dit laatste simuleert namelijk je geluidskaart, ik denk namelijk dat daar het probleem ligt).
Wanneer je reason geopent hebt ga je naar edit --> preferences --> audio --> selecteer daar allemaal de asio4all v2 drivers. Bij control panel kun je de buffersize instellen... Bij het opnemen zet je deze dus heel erg laag zodat je realtime drums over je partij kan opnemen.

Dit is een voorbeeld in reason, maar er zijn tig programma's daarvoor.
Groetjes
en kom je dr ni uit, laat t ff weten!

DTmaster
30 november 2007, 18:30
ja wat houd die buffer nog eigenlijk in dan !!!

HvV
1 december 2007, 13:23
Ding is voor mij niet om aan te horen... d.w.z. zodra ik op je link klik gaat Explorer hangen. Ik kan hem dus niet beluisteren. :confused:

VHsologitarist
2 december 2007, 12:58
ja wat houd die buffer nog eigenlijk in dan !!!
Elke geluidskaart heeft een buffersize. Zoals je weet zijn de samples die reason gebruikt (soundbanks) tamelijk groot qua formaat. Deze worden bij een trigger (zoals een aanslag op je midi-keyboard) opgeroepen. Omdat de samples van zo'n groot formaat zijn moet je geluidskaart telkens een groot aantal bufferpakketjes laden, dit veroorzaakt latency (vertraging). Dus met andere woorden ben je afhankelijk van de qualiteit van je geluidskaart. Je hebt dure geluidskaarten die realtime (althans nooit realtime, maar op 3 milisec.) kunnen bufferen. De oplossing is om zo'n geluidskaart softwarematig na te bootsen met een programmaatje: ASIO4ALL zoals ik al uitlegde.
Hiermee kun je handmatig de buffersize instellen. DUs als je met je midi-keyboard speelt zet je de buffersize laag (kwaliteit van samples zijn dus kut), wanneer je de boel gaat uitmixen (downmixen) dan kun je de buffersize weer omhoog zetten.

Hoop dat dit een klein beetje opheldering geeft!
Groetjes
Fer

DTmaster
3 december 2007, 01:26
thanx ga zekerzz eens ff kijken !

DTmaster
4 december 2007, 00:49
Iemand verder nogwat te melden over mij shizzle :)

DTmaster
5 december 2007, 12:05
Elke geluidskaart heeft een buffersize. Zoals je weet zijn de samples die reason gebruikt (soundbanks) tamelijk groot qua formaat. Deze worden bij een trigger (zoals een aanslag op je midi-keyboard) opgeroepen. Omdat de samples van zo'n groot formaat zijn moet je geluidskaart telkens een groot aantal bufferpakketjes laden, dit veroorzaakt latency (vertraging). Dus met andere woorden ben je afhankelijk van de qualiteit van je geluidskaart. Je hebt dure geluidskaarten die realtime (althans nooit realtime, maar op 3 milisec.) kunnen bufferen. De oplossing is om zo'n geluidskaart softwarematig na te bootsen met een programmaatje: ASIO4ALL zoals ik al uitlegde.
Hiermee kun je handmatig de buffersize instellen. DUs als je met je midi-keyboard speelt zet je de buffersize laag (kwaliteit van samples zijn dus kut), wanneer je de boel gaat uitmixen (downmixen) dan kun je de buffersize weer omhoog zetten.

Hoop dat dit een klein beetje opheldering geeft!
Groetjes
Fer



Thanx ik heb er naar gekeken maar wat moet ik met deze settings doen , mischien kan ik het duidelijker maken voor je met de foto die je kan downloaden.

Ik heb zitten kloten hiermee maar ik krijg het maar niet synchhroon , mischien snap jij wat van deze settings.


Dank je !

http://download.yousendit.com/BD37127E1A9BBD0E

VHsologitarist
6 december 2007, 14:11
Thanx ik heb er naar gekeken maar wat moet ik met deze settings doen , mischien kan ik het duidelijker maken voor je met de foto die je kan downloaden.

Ik heb zitten kloten hiermee maar ik krijg het maar niet synchhroon , mischien snap jij wat van deze settings.


Dank je !

http://download.yousendit.com/BD37127E1A9BBD0E

WTF... allemaal foto's van bijna naakte vrouwen ;) vies manneke ;) en wat heb je met Ellemieke Vermolen?

Ik zie wel een foto ertussen staan van de ASIO4ALL. Deze kan ik wel uitleggen:
Allereerst moet ik zeggen dat je het verkeerd hebt aangepakt:
Installeer eerst reason 4. Het is de bedoeling dat je in dit programma gaat werken en vanuit dat programma ASIO4ALL aan roept, dus niet het programma ASIO4ALL zelf opstarten.
Wanneer je reason geopent hebt kun je naar edit --> preferences gaan... Ga vervolgens naar audio. Selecteer nu in het pulldown menu de ASIO4ALL driver. Wanneer je op control panel klikt opent hetzelfde scherm als de foto die jij stuurt. Uitleg scherm:
De LINE 6 PODXT fungeert als geluidskaart (d.w.z. audio in- en audio ouput).
Hier heb je niet veel van doen.. Je moet namelijk de buffersize (slider) verlagen om geen latency te krijgen. Vervolgens klik je op ok. Wanneer je nu gebruik maakt van een midi keyboard zie je dat er geen latency meer is.

Groeten,

ennuh... wanneer je de andere foto's uitprint hou ze wel schoon haha ;)

DTmaster
6 december 2007, 18:46
hahaahahaha thanx :)

ik zal eens kijken, maar Reason lijkt mij tegenover Cool edit pro een stuk lastiger, maar je hoort nog van mij.

check trouwens het verschil, toen hij nog goed deed kwam er dit uit :) verlang echt weer naar een synchrone opname en geen alsof ik pas 3 weken speel en geen gevoel voor timing heb want ik ben toch zekerzz geen amateur :)

http://www.putfile.com/dtmaster/media

VHsologitarist
7 december 2007, 07:48
Haha, wel een opmerking:
Cool edit pro heeft andere doeleinden dan reason.
Cool edit pro (adobe audition) wordt gebruikt voor een .wave bestand (audioworst) te bewerken. Reason wordt gebruikt om via midi iets te maken.

Dus ik zou iets inspelen in adobe audition en er later een backing bij gooien in reason (dit kan gemakkelijk met rewiring die zorgt voor communicatie tussen audition en reason).

ik hoor het wel!
grtz
Fer

DTmaster
7 december 2007, 15:46
wel even dat je begrijpt dat ik in waveform wil opnemen onder een backingtrack zodat mijn gejengel daar onder kan komen.

Dus ik weet niet of je reason ook als multitrack recorder kan gebruiken, want ik gebruikt POD XT niet voor midi maar voor gewoon mijn gitaarspel over te brengen.

past dit nog in je verhaal van Reason of hebben we het dan over iets heeeeel anders.

Thanx

VHsologitarist
8 december 2007, 11:47
wel even dat je begrijpt dat ik in waveform wil opnemen onder een backingtrack zodat mijn gejengel daar onder kan komen.

Dus ik weet niet of je reason ook als multitrack recorder kan gebruiken, want ik gebruikt POD XT niet voor midi maar voor gewoon mijn gitaarspel over te brengen.

past dit nog in je verhaal van Reason of hebben we het dan over iets heeeeel anders.

Thanx

Oke met reason kun je de backing maken.. met een midikeyboard, deze kun je wanneer je tevreden bent wegschrijven als een audio bestand (.wav bijvoorbeeld:
Dan open je adobe audition (cool edit pro) en dan importeer je dit audio bestand. Je hebt een multitrack optie in cool edit pro/adobe audition.
Wanneer je de in reason gemaakte backingtrack op de eerste track sleept, kun je de tweede track (daaronder) gebruiker om je gitaar spel in te spelen. Je klikt op het rood vakje (r) in de track en e voila je kunt inspelen.

En als je latency hebt in het inspelen gebruik dan een microfoon die wel realtime het signaal doorpoept, want dan is de pod XT niet geschikt als geluidskaart (maar dan ben jij ook gelijk de eerste die ik daar over hoor klagen, andere krijgen goede mix met de PODXT).

gr

DTmaster
8 december 2007, 21:29
hehe eindelijk kan ik weer synchroon opnemen , ik had ff uit nieuwschierigheid Adobe Audition 3.0 geinstaleerd en voila ja hoor opeens dee die het weer, stomme doos hahahahaha echt bijdehand want had ik het eerder geweten dat dit progje bestond had ik het waarschijnlijk zelf opgelost aangezien ik gvd alle software wat wat te maken met opnemen heb gebruikt.

Binnekort ff een opname maken dan kan jezelf besluiten of je het goed vind maar voorzover KLASSE :)


Thanx voor je uitleg