PDA

View Full Version : NIEUW!!AKOESTISCH MUZIEK TREFPUNT IN DE SALLANDSE MUZIEKKAMER te WIJHE (2 wekelijks)



hanskemink
28 november 2007, 16:15
-----------------------

jplm
28 november 2007, 19:59
Klinkende namen als J.J. Cale, Van Morrison, James Taylor, Gillian Welch, Joni Mitchell, Ierse traditionals en wereldmuziek.

Man, ik wist helemaal niet dat er regelmatig musici van dat kaliber in Wijhe kwamen!!! De enige persoon die ik uit Wijhe ken is Dries .

Groet, Jan.

Mitch
28 november 2007, 20:22
Hebben we hier niet het subforum Gigs voor ?

Mitch
28 november 2007, 20:42
Lukte het niet in één post :D

Relax gozer, ik stelde gewoon een vraag, mij hoor je niet vrage naar een slotje. Hooguit kun je er een impliciete vraag naar een Verplaatsing (da's namelijk ook een moderatie-mogelijkheid) in lezen.
Je vertelt iets over een aantal concerten die eraan komen, da's hartstikke mooi maar daar hebben we een ander subforum voor. Off Topic heb je ook al een keer weten te vinden, maar Gigs misschien nog niet. Nou, het bestaat en het is helemaal bedoeld voor dit soort topics. Mooi toch ?
Als er vanuit een subforum een meeting wordt georganiseerd lijkt het me vrij logisch dat daar inhet betreffende subforum een sticky voor gemaakt wordt. Slecht voorbeeld om je verkeerd geplaatste topic te rechtvaardigen.

bert k
28 november 2007, 20:46
Mwoa, weet niet. Dit is toch wel heel erg op akoestische gitaren gericht, bovendien heeft Hans het idee hier al eerder aangesneden. Wat mij betreft hoort het hier wel thuis.

Hoeveel publiek kan er in dat zaaltje?

Harald
28 november 2007, 20:51
Mijn geheugen laat me in de steek. Meen me toch echt te herinneren dat Tommy Tedesco een jaar of wat terug overleden was...

Gelukkig hebben we Google nog, dat was zelfs al in 1997

Mitch
28 november 2007, 20:55
Oei, daar zal in Tulsa geen rookvrije ruimte meer aan helpen dan. Daar zál me een lucht hangen :o

peter_heijnen
29 november 2007, 00:50
Ik kan leven met dit topic hier, alhoewel het in gigs zeker niet had misstaan.

LaurentB
29 november 2007, 07:41
Mijn geheugen laat me in de steek. Meen me toch echt te herinneren dat Tommy Tedesco een jaar of wat terug overleden was...

Gelukkig hebben we Google nog, dat was zelfs al in 1997

Op zichzelf een mooi moment voor een reünie dan, tien jaar na dato.

Harald
29 november 2007, 08:39
Op zichzelf een mooi moment voor een reünie dan, tien jaar na dato.
Kan nog net...

'Tours in Heaven'
:D

Buzz
1 december 2007, 11:27
Verwijderd wegens off topic. p_h

sanderz
1 december 2007, 23:27
Een soortgelijk initiatief, gevonden in GitaarPlus van december 2007:

Stichting de Gitaarsalon (http://www.recuerdos.nl/gitaarindex.html)

Doelstelling:
Een stichting die in eerste instantie een podium wil zijn voor de
acoustischegitaar en zich derhalve bezig zal houden met:

Waarom:

De promotie van de gitaar en haar repertoire: uitvoerenden een podium bieden en de toehoorder de mogelijkheid geven om kennis te nemen van de vele stijlen waar de gitaar in uitblinkt.

Stimulering van het onderlinge contact en uitwisseling van kennis tussen vakbroeders d.m.v. informatie ochtenden: van discussie tot demonstratie.

Zeker hier geldt ook weer dat je samen meer voor elkaar krijgt dan een ieder voor zich. Niet iedereen zijn eigen wiel uit laten vinden.

Het organiseren van concerten, leerling-avonden en een Open Podium.

Het stimuleren van het samenspel d.m.v. het opzetten en leiding geven aan ensemble klassen op diverse niveau's.

Wat:

De activiteiten zijn in vijf categorien ingedeeld:

A. Concertserie entree- € 10,00

B. Optredens entree- € 6,00

C. Open Podium entree- gratis

Ensemble ( 8*2 uur + een uitvoering) passe partout € 70,00

Bij A neemt de Stichting het risico.
Bij B word na aftrek van € 50,00 zaalhuur de recette onder de uitvoerenden van die avond verdeeld of in ruil voor hun optreden kunnen de uitvoerenden een dagdeel opnametijd krijgen met een cd van de eindmix + een cd van het optreden.

(Bron: Website (http://www.recuerdos.nl/gitaarindex.html))

Pais
2 december 2007, 12:38
meer rust en ruimte. Het is tijd voor nieuwe tijden.
Ja dat klopt, nederland wordt overspoeld door de vergrijzing.

Zonde zonde ;)

axmaster
2 december 2007, 13:24
Beste mensen,

Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich bij Hans gemeld hebben, ik hoor het graag. (Hans heeft zijn reputatie op dit forum natuurlijk niet erg mee ... sorry Hans, aan die constatering ontkom ik niet. Aan veerkracht ontbreekt het je overigens niet).

Helaas ben ik 15 december en 5 januari verhinderd, ik hoop rond 15 december weer vader te worden. Ik wil met deze post mijn steun voor dit initiatief echter kenbaar maken. Ik heb zelf wel eens met een soortgelijke gedachte gespeeld, maar heb om verschillende redenen de stap van idee naar een concrete activiteit nooit gezet.

Het doet mij denken aan de jam sessies in de VS waarover ik regelmatig wat lees. Een (op het eerste gezicht) leuke vorm is dat men in cirkels gaat zitten. In de buitenste cirkel worden de basis akkoorden gespeeld door de mindere goden (daartoe behoor ik), in de binnenste circel speelt men geavanceerdere akkoorden, en wie het aandurft gaat in het midden staan om te soleren.

Nou ja, hoe het ook gaat aflopen op 15 december en 5 januari, ik hoop dat het een succes wordt, en als er een vervolg komt probeer ik van de partij te zijn.

Groet,

Peter

Dirk_Hendrik
2 december 2007, 18:36
Echt akoestische muziek (geen elektra en geen snoertjes) .

Ik zit hier even over na te denken. Vnl vanuit het perspectief dat er ergens in dit topic Mandoline genoemd wordt en ik op dit moment al weer een weer her-verslaafd naar het jazz Mandolin Project zit te luisteren. Voor mij zo ongeveer het enige mandoiline gebeuren dat ik ken dat de Mandoline uit het Bluegrass, Folk, of geitewollensokkensokken genre weet te trekken. Jammer om elektra dan als referentie te nemen.

referentie:
http://www.youtube.com/watch?v=fMMhvc0w_m4

en

http://www.youtube.com/watch?v=5Hp5rJGohtE

Waar ik alléén op basis van het drumwerk al op kan soppen

Laser
10 december 2007, 16:41
Dit is mooi aan het rollen Hans, ik wens dit intiatief een blij en rustig begin, en een enthousiaste groei. Rustig beginnen zoals je zegt, en bijtijds evalueren hoe het gaat.
Proficiat!

TimmU
10 december 2007, 23:54
Succes ermee.
Alleen , @ TS : ben je ernstig tegen roken?

Jedeel
13 december 2007, 10:29
Vandaag zou het artikel in de Stentor geplaatst worden. Deze krant van Wegener zou met 900.000 oplage veruit de grootste krant van nederland zijn.
Verbaasde me daar over. Dit artikel zal neem ik aan de Zwolse regio gekoppeld worden. Krijgt iemand die krant in de bus (buurman, ouders etc)?

In de Apeldoornse Stentor staat er vandaag (donderdag) niets over in.

Don Capo
13 december 2007, 16:02
ik vind het een prima initiatief! Hopelijk wordt het lekker druk. Vind het alleen wel weer erg flauw dat er niet gerookt mag worden... Hoort er bij mij toch wel een beetje bij, rokerige kamer, mensen rond een tafel met bier en whisk(e)y en spelen maar. Maak anders wat foto's Hans, ben benieuwd!

Edit: Ik ben er niet bij zaterdag, had al afgesproken te gaan roken met mezelf :D

Don Capo
14 december 2007, 09:11
Ik zou in die CV je toch maar rookvrij presenteren. Je kunt altijd tijdens een positief sollicitatie gesprek subiet besluiten als extra persoonlijke uitdaging te stoppen met roken.



Geen baan zo leuk dat ik daarvoor mijn roken op ga geven. Straks ga je ook nog zeggen dat ik tijdens mijn werk niet meer mag gitaarnetten :stop:

'66 special
15 december 2007, 15:23
Nou vanavond de kick-off in Wijhe ik ben benieuwd of we met name het sfeertje kunnen pakken. Er is toch aardig geschreven in de regionale kranten en ben dus benieuwd welke muzikanten met name op de lokroep gaan reageren. Ik heb voor mezelf tenminste al een leuke handicap ingebouwd, gehoor is gehalveerd door eustachius verstoppingen.

Dat is altijd mijn enige angst geweest, gitaristen die zichzelf niet horen.
Succes vanavond. Is het alleen gitaar, of ook zang?

peter_heijnen
15 december 2007, 16:33
Succes en een fijne avond!

Don Capo
17 december 2007, 22:05
Nou, waar blijven die foto's!!!

Harald
17 december 2007, 22:33
Vertel, hoe is het gegaan?

northernlake
18 december 2007, 11:48
Ik zal je helpen:

http://www.destentor.nl/salland/article2329207.ece

:)