PDA

View Full Version : Weet iemand een goed "slap" leerboek en/of site?



piezo
1 februari 2003, 17:54
Het moet wel langzaam geschreven zijn, want ik kan niet zo snel lezen.

bassopotmus
1 februari 2003, 18:29
Un is dit nou serieus???

bathmutz
1 februari 2003, 18:38
nee, dit kan niet serieus zijn! :grin:

o f w e l s o m s?

:smile: :smile: :smile: :smile:

BathMutZ

piezo
1 februari 2003, 18:48
De vraag wel.
De rest niet. Is een reactie op die z.g. instructievideoos van iemand die het op volle snelheid demonstreert.
Zo van: "Nou, gewoon zo! Snap je dat dan niet?"

basswasp
1 februari 2003, 19:13
Waarom een boek of video nodig?
Er zat genoeg internetsite's die vertellen hoe je moet slappen. Het enige waar je op moet letten is dat je het ontspannen en regelmatig (goede timing, alles even hard aanslaan en natuurlijk steeds de goede snaar raken). Probeer dan van de lijntjes als dit te spelen:

G|-----------------------------------------|
D|-----------------------------------------|
A|---------0-0-0-0---------0-0-0-0-----5-7-|
E|-0-0-0-0---------0-0-0-0---------0-0-----|

Zorg iig geval dat je het goed onder de knie krijgt de snaren te dempen die je niet speelt. Bij het slappen is het 'muten' al bijna de helft van het werk. Zie ook dit soort dingen:

G|-----------------------------------------|
D|-----------------------------------------|
A|-----------------------------------------|
E|-0-0-x-x-x-0-0-x-x-0-0-x-x-x-enz...------|

bathmutz
1 februari 2003, 20:47
ja, je kunt het toch ook van iemand zelf leren ik dnek dat dat wel het beste werkt, of ken je geen andere bassisten? vraag eens rond of iemand kan slappen, dan leer je het sneller en leuker als uit een boek. :wink:

BathmutZ

basswasp
1 februari 2003, 21:57
'k heb wat op internet gelezen, maar dat hielp niet veel... toen ben ik maar gewoon gaan proberen en zo kom ik aan mijn slappen... Achteraf blijkt dan dat dat wat op internet staat, best klopt :smile:

kjulle
2 februari 2003, 20:23
"Slap it" van Tony Oppenheim is echt een heel goed boek.

Ruud
2 februari 2003, 20:32
Slappen lijkt moeilijk, maar als je eenmaal de basis hebt valt het reuze mee, gewoon proberen tot je een gaaf geluid hebt, en de instructies van internet en je basgitaarforumleden gebruiken,

Addixx_
2 februari 2003, 21:35
Basswasp: met welke hand demp jij? ik gebruik meestal m'n slap hand (je weet wel, met de kant waar je pink zit.)

basswasp
3 februari 2003, 14:25
Nou heb ik dus aan beide handen een pink... euh?

Maarja, ik demp dus met m'n linkerhand (de frethand). Meestal demp ik daar met m'n wijs/middel/ring-vinger, maar bij de E en A-snaar (en dan vooral bij veel octaafslappen) ook weleens met m'n duim. Het nadeel ervan is dat je niet echt een lange rek overhoud voor de rest van je vingers...