PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! (flying Vee inside)



Orpheo
27 november 2007, 23:59
Zoals velen wel zullen weten, ben ik Gibson-adept, en in het bijzonder les paul customs en Flying Vee's (nog steeds aan 't gas-sen op een witte vee met ebben toets en binding, maar ok :D ).

gisteren heb ik een deel van mijn collectie de deur uit gedaan, ik denk het meest kleurrijke deel, namelijk deze twee:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1559.jpg

daar kreeg ik daarentegen weer deze voor terug:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_0731.jpg

Orpheo
28 november 2007, 00:01
maar ik had er NOG een waar ik zelden op speelde

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC09530.jpg

en daar kreeg ik vandaag deze voor terug:

Teasertje:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27118.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27117.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27119.jpg

Rexke21
28 november 2007, 00:01
w00t die gouden LP, weet niet welke het is
Is echt prachtig !!! Proficiat man !!!
Maar die laatste foto laad hier niet hoor !!!

Orpheo
28 november 2007, 00:08
w00t die gouden LP, weet niet welke het is
Is echt prachtig !!! Proficiat man !!!
Maar die laatste foto laad hier niet hoor !!!

de laatste foto is een gibson BFG, en laadt hier wel...


maar wat ik nu heb als collectie:

















komt zo meteen ;)

morroow
28 november 2007, 00:08
duurt lang :stop:

Orpheo
28 november 2007, 00:10
@ morron: man, heb eens geduld!
alle les pauls

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27111.jpg


alle gitaren uit de gibson-stal
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27112.jpg

andere hoek:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27113.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27115.jpg

de voltallige collectie

Orpheo
28 november 2007, 00:13
de strat en tele moet ik nog afmaken, maar ik wacht nog op de hardware voor de strat (komt met m'n nieuwste warmoth, en dat duurt nog wel effe), en de tele... tja, dat is echt een meerjarenproject. Ik ga geen honderden euro's steken in een gitaar waar ik nog geen idee van heb of 't wat kwaliteit is. maar ey, tis mooie wandversiering! :chicken:

De paarse quilt krijgt groots onderhoud. Alles schoonmaken, nieuwe pups, de tuners eens GOED vastzetten, brug smeren, tremel-no erop, leuke bedrading erin zetten, etc etc. Eind van deze week verwacht ik dat ie af is.

Sorry voor de niet al te toffe foto's, maar ik heb ze NET gemaakt, met keukenlicht (wit TL) en flits, maar de kleuren kloppen redelijk, de vlam en quilts die je ziet zien er in 't echt ook wel zo uit (nu alleen iets extremer van wege flits, maar in 't ech tzijn ze ook zo overdreven).

Bruvtilov
28 november 2007, 00:21
Gefeliciteerd!

Ik heb zelf ook een faded V. Een heerlijke gitaar, alleen was ik niet zo te spreken over de originele elementen. Ik heb er Seymour Duncan SH-1b '59 in laten zetten en de V zingt nu... Wat vind jij van de klank van die Gibson elementen?

niekb
28 november 2007, 00:23
Hoe 'over the top' kan je gaan?
Die custom is lelijk maar ook weer tof, wat n fout geval:soul:

Die V is vet. Ik zou die witte plaat vervangen door een 3 ply zw/w/zw. Is zelf te maken.

Mooie gitaar!

Orpheo
28 november 2007, 00:29
Gefeliciteerd!

Ik heb zelf ook een faded V. Een heerlijke gitaar, alleen was ik niet zo te spreken over de originele elementen. Ik heb er Seymour Duncan SH-1b '59 in laten zetten en de V zingt nu... Wat vind jij van de klank van die Gibson elementen?


oh ik vind deze gitaar gewoon af. punt. Ik heb ook een sg faded, en ik vind deze 2 gitaren echt AF. pups veranderen? geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt (en ik heb er nogal wat! vraag maar aan de forumleden die me gezien hebben bij de meeting ghehe). hij brult, scheurt, jankt, bluest, jazz't als de beste. Perfecte aanvulling in tone en looks! Ik ben als een kind zo blij. Ik heb precies de gitaren die ik wilde. Niet qua kleur, maar wel qua t000ne. de custom.....tja, als ik al 't goud eraf haal, is ie een stuk beter 'te doen' maar ik vind dat juist de charme van het instrument. En hij is gewoon ook zo weer af. Ik hoef er niks aan te veranderen, en ga dat ook niet doen. niet op definitieve basis (tenzij de BKP's hierin echt weer eens schitterend klinken, maar ik heb er weinig hoop op, ik ben bang dat er een draadbreuk in zit, en als dat zo is, ga ik er een andere set in laten zetten, Tim wil ze namelijk wel herwinden, mocht dat nodig zijn :) )



@ niek: oh nee, ik vind een zwarte slagplaat hierop echt niet te pruimen, sorry...ik vind dit, w/zw/w veel mooier. lekker michael schenker style (Old days, bij UFO!)

Godfather
28 november 2007, 00:39
Orpheo, je hebt een mooie collectie, maar dude waarom speelde je nooit op de BFG? Dat is IMO een heerlijk klinkende gitaar.

Daemon
28 november 2007, 00:47
Zeer mooie flying v erbij en damnnn.... worship @ jouw collectie.

Orpheo
28 november 2007, 00:49
Orpheo, je hebt een mooie collectie, maar dude waarom speelde je nooit op de BFG? Dat is IMO een heerlijk klinkende gitaar.

ghehe, kan je nagaan hoe de rest klonk ;) ik vond de bfg doods klinken, kaal, vlak, en de p90 bromde als een malle. Hij speelde ook gewoon niet lekker (op de hogere frets) en ik pakte dan gewoon een warmoth als ik lekker hoog wilde spelen (en dan ook nog eens een lekker dik geluid, lekker diepgaand, complex), of als ik een gitaar wilde hebben met een diepgaand, strak punchy geluid, kwam de custom (de zwarte) of de rode studio uit 't rek. net als de 2 standards. Het was te vlak, te leeg, te kaal. dat probleem heb ik eigenijk ook met de meeste customshop standards. Veel te leeg. Ik vind customs over 't algemeen veel toffer, of gewoon een warmoth. Deze warmoths klinken zoals ik wil dat een les paul klinkt (een standard). ik heb nog maar 1 standard gehoord die beter klinkt dan mijn purpleburst, en dat is de LP standard R8 van forumlid Les Paul R8. Ik ben gewoon heel mierenneukerig als't hierom gaat.

Orpheo
28 november 2007, 00:55
leuk detail over deze Vee: de verkoper had een hoop Vee's ingekocht, en hij speelde er even op. Ik kwam 2 dagen later de zaak binnen, en hij duwde me direct deze V in m'n handen. Ik mocht er nog wel meer proberen, maar hij garandeerde me dat ik voor bijna 100% zeker deze gitaar mee zou nemen naar huis. Nja, aanbetaald die handel, en vandaag m'n BFG erop ingeruild. Als een kind zo blij!

ik speel nu ook ECHT gewoon op m'n mainrig; 2 customs, (met de studio als backup van die 2), 1 warmoth (met 1 backup), en de V. De Sg blijft, omdat die gewoon waanzinnig bruut klinkt (denk les paul met het gewicht van een spotlichte strat). De 7 snaar V blijft, omdat ik 'm niet kwijt wil haha. Sentimenteel wrak dat ik ben, hij heeft teveel emotionele waarde :D

Ik hoor om me heen 2 geluiden; neem een strat en tele en semihollow gretsch erbij! maar waarom zou ik? want het tweede geluid is: neem alleen nog LP customs en Vees erbij! en dat spreekt me meer aan. Ik kan niks met een strat en tele en gretsch. Ik verkoop ze toch weer, en zelfs met LP's met rosewoodtoets kan ik niks (de warmoths als uitzondering, maar ja die gitaren zijn gewoon sick! die halzen spelen supersmooth, en met die supersized jumbofrets en bolt on halzen compenseert dat weer voor het 'dikke' van de rosewood fretboards en gelijmde halzen).

Vonk
28 november 2007, 10:28
Zie ik nou een Dean daar? Ik heb zeker wat gemist...

He Orpheo, ik heb nog even gezocht naar info over je Faded V, maar ik dacht ik vraag het jou maar direct: is er (negatief) verschil in bespeelbaarheid en klank tussen de Faded en de duurdere V's? Of is dat gewoon tussen je oren?

Orpheo
28 november 2007, 10:33
ja, ik heb ooit een dean V gekregen door ruil van een variax (plus cash erbij).

Ik vind de faded lekkerder spelen, omdat de lak op de hals dunner is, maar echt verschil...? neuh. Het probleem is vaak de sound. de meesten zeggen dat de faded wat flets klinkt, vlak. Ik vond dat juist niet, maar dat kan ook exemplarisch zijn. Ik heb bij dijkman wel eens een faded getest, en bij dirk witte ook, en die waren inderdaad nogal 'kaal' en leeg.

Vonk
28 november 2007, 10:40
Oh ok, je moet er dus echt meerdere testen om een goede te vinden. Vooral juist die dunne laklaag lijkt me heerlijk spelen op de nek.
Bedankt!

Orpheo
28 november 2007, 10:54
Oh ok, je moet er dus echt meerdere testen om een goede te vinden. Vooral juist die dunne laklaag lijkt me heerlijk spelen op de nek.
Bedankt!

ja, ik vond van wel. ze klinken sowieso goed, maar wil je echt een briljant instrument hebben, zou ik flink testen.

hendrix2
28 november 2007, 11:02
Mooi fortuintje heb je daar liggen Orpheo. Les Pauls zijn mijn ding helemaal niet, maar het blijven wel de allermooiste gitaren imo. Zo'n V zie ik dan wel weer zitten om aan mijn collectie toe te voegen.

In ieder geval, gefeliciteerd met je aanwinsten!

pol
28 november 2007, 11:02
vetjes, die gouden les paul is wel los derover :)

ben zelf ook redelijk zot van Gibsons, heb er alleen veel te weinig als ik jou collectie zie.

heb nu een V uit '86 zonder slagplaat (maple neck, Jumbofrets laten opzetten, speelt supervlot nu.
+ SG standard uit '93, die wel een opknapbeurt kan gebruiken (nieuwe frets + tuners)

Nu nog een explorer en les paul erbij, als ik eerst van mijn andere spullen afraak (zie signature)

Orpheo
28 november 2007, 11:09
tja, ik heb er ooit 'meer' gehad, in kwantiteit, maar zoals ik al zei; je moet gewoon in je set gitaren hebben en houden, waar je veel op speelt, en die je uitdagen om op te spelen. ik heb nog lang niet 't idee dat mijn setup klaar is, maar wel dat de basis nu goed is gelegd, nja... aangevuld. de basis is de zwarte, de rode en de 7snaar Vee.

universe777
28 november 2007, 13:34
Hoe is die 7 snaar V? Ik heb er een gehad, maar weer verkocht. Het was echt een lemon. Een gekke bobbel op de achterkant van de hals, de hals zat ietwat scheef in de body (als je hem rechtop zette stond de hals naar links gericht). Klonk best OK maar speelde voor geen meter.
ik vraag me nog steeds af of het exemplarisch was. Ik zou er nog graag een willen hebben maar veel zie je er niet meer tweedehands...

Orpheo
28 november 2007, 13:52
nja, ik zal t zo zeggen;ik heb 'm nu een jaar, en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt 'm te verkopen. de sound, de feel... geweldig. het enige probleem zijn de lage frets, maar meer niet. de hals is gewoon recht, de hals heeft geen rare bobbels ofzo. omdat ik deze had, duurde het juist een jaar voor ik een nieuwe Vee heb; geen enkele andere (die ik het geld waard vond; een Vee van 3000 euro is belachelijk) kon tippen aan deze. vandaar :)

over koopjes; ik heb 'm gekocht voor 295 inclusief case...

FNaRK
28 november 2007, 14:04
je moet gewoon in je set gitaren hebben en houden, waar je veel op speelt, en die je uitdagen om op te spelen. ik heb nog lang niet 't idee dat mijn setup klaar is, maar wel dat de basis nu goed is gelegd,

hoe groot moet in godsnaam je basis zijn :???:
en hoeveel ga je er gebruiken als je een gig hebt ?

Fender75
28 november 2007, 14:11
Mooi spul Orpheo...respect! Maar inderdaad, hoeveel heb je er nodig.. :) (nooit genoeg is het antwoord...) :hippie:

universe777
28 november 2007, 14:20
over koopjes; ik heb 'm gekocht voor 295 inclusief case...

Da's lekker!
Ik vind het echt jammer dat die van mij zo klote was. ik speur af en toe nog wel es de veiling sites af en als ik er een redelijke tegen kom koop ik kem denk ik wel.

Orpheo
28 november 2007, 14:46
hoe groot moet in godsnaam je basis zijn :???:
en hoeveel ga je er gebruiken als je een gig hebt ?

de basis is niet zo groot, de custom, de vee, de purpleburst, en sg als backup.

als ik n gig heb neem ik meerderen mee. De custom blijft altijd thuis. iK neem de purpleburst 99% van de tijd mee, de Vee (vanaf nu de rode), de sg als backup, en de rode studio voor dropped D en dropped C stemmingen (hangt ook van mijn mood en gig af).

soms de andere paarse, maar de zwarte blijft altijd thuis.

Orpheo
28 november 2007, 14:47
Mooi spul Orpheo...respect! Maar inderdaad, hoeveel heb je er nodig.. :) (nooit genoeg is het antwoord...) :hippie:

aan les pauls?

een cherryburst
een tobaccoburst met ebben toets, 3 pup
een witte custom

en daarna word 't een-twee-veel aan strats, tele's en gretsches.

LP_CL
28 november 2007, 14:51
ik ga morgen lekker inbreken bij Orpheo... :hippie:

Tho
28 november 2007, 14:55
de basis is niet zo groot, de custom, de vee, de purpleburst, en sg als backup.

als ik n gig heb neem ik meerderen mee. De custom blijft altijd thuis. iK neem de purpleburst 99% van de tijd mee, de Vee (vanaf nu de rode), de sg als backup, en de rode studio voor dropped D en dropped C stemmingen (hangt ook van mijn mood en gig af).

soms de andere paarse, maar de zwarte blijft altijd thuis.

euhm.. heb je een band dan Orph?

Prachtige gitaren trouwens!! Vind vooral die goude prachtig

jw009
28 november 2007, 14:56
ik ga morgen lekker inbreken bij Orpheo... :hippie:

dan ben je al te laat hoor....

jorrit
28 november 2007, 15:06
die gouden custom is te geil man! echt super! niets aan veranderen..

Lexvandoef
28 november 2007, 15:14
de basis is niet zo groot, de custom, de vee, de purpleburst, en sg als backup.

als ik n gig heb neem ik meerderen mee. De custom blijft altijd thuis. iK neem de purpleburst 99% van de tijd mee, de Vee (vanaf nu de rode), de sg als backup, en de rode studio voor dropped D en dropped C stemmingen (hangt ook van mijn mood en gig af).

soms de andere paarse, maar de zwarte blijft altijd thuis.

Damn Orpheo? Vind je dat niet enorm onhandig? 4 gitaren mee nemen naar een gig? die dropped stemmingen (zeker dropped-d) kan je makkelijk in 10 sec ff omstemmen.

Wat voor muziek spelen jullie trouwens?

Orgasmocaster
28 november 2007, 15:55
Mooie V, maar zijn die V's niet veel minder waard dan een BFG? Ik zie ze regelmatig nieuw voor rond de 500, en die met die halve maan inlays zelfs nog goedkoper..


en zelfs met LP's met rosewoodtoets kan ik niks

is de nieuwe custom met de maple toets niets voor jou?? :)
http://images.miretail.com/products/optionlarge/GibsonCustomShop/518047.010_sn-CS74634.jpg

Orpheo
28 november 2007, 16:18
nee, ik vind 'm echt heel lelijk, sorry...

ik heb bij tijd en wijlen een band, momenteel even niks. maar dat doet er toch niets aan af aan de vraag: wat neem je mee? en zoveel sjouwen is 't niet; ik stop gewoon 2 gitaren in 1 gigbag (voor akoest, dan dan weer wel). Wellicht verklaart dat ook de extreme wear?:D

@orgasmocaster: de faded met mooninlay is in NL nog wel redelijkduur hoor, evenals de bfg en de faded. Als je inruilt verlies je altijd wat geld, en echt veel verloor ik er niet in. ongeveer 1/3 van de waarde verloor ik bij de INruil, en dat is redelijk normaal. Ik weet niet hoe dat gaat in de USA. Een V-faded is in nederland 800 a 900 euro, de bfg 1100.

pannekoek
28 november 2007, 16:19
@ morron: man, heb eens geduld!
alle les pauls

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27111.jpg


alle gitaren uit de gibson-stal
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27112.jpg

andere hoek:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27113.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/27115.jpg

de voltallige collectie


ik doe een moord voor zo een collectie !!!!


waanzinnig die laatste 2 aankopen!

pannekoek
28 november 2007, 16:21
Mooie V, maar zijn die V's niet veel minder waard dan een BFG? Ik zie ze regelmatig nieuw voor rond de 500, en die met die halve maan inlays zelfs nog goedkoper..



is de nieuwe custom met de maple toets niets voor jou?? :)
http://images.miretail.com/products/optionlarge/GibsonCustomShop/518047.010_sn-CS74634.jpg


yak, lijkt wel op dat goedkope ikea meubel troep! :sneaky:


maarja, het is en blijft een gibson ^^

Orgasmocaster
28 november 2007, 16:36
@orgasmocaster: de faded met mooninlay is in NL nog wel redelijkduur hoor, evenals de bfg en de faded. Als je inruilt verlies je altijd wat geld, en echt veel verloor ik er niet in. ongeveer 1/3 van de waarde verloor ik bij de INruil, en dat is redelijk normaal. Ik weet niet hoe dat gaat in de USA. Een V-faded is in nederland 800 a 900 euro, de bfg 1100.

Fair enough :)

de BFG is hier 969 en de Studio versie van de BFG is 1159
ik zie dat bij musicians friend dat de Faded V nu 579 is (749 voor de 3 pickup versie)

Orpheo
28 november 2007, 16:38
Fair enough :)

de BFG is hier 969 en de Studio versie van de BFG is 1159
ik zie dat bij musicians friend dat de Faded V nu 579 is (749 voor de 3 pickup versie)

nee, in nderland is 't echt meer. de studioversie is een stukje meer (1300 tot 1500 euro zo snel uit mijn hoofd).

@lex: nee, ik vind 't niet onhandig. Ik wil dat qua tone en feel, en ik wil backups.

rickert
28 november 2007, 16:42
Ik vond 't 3x nix, maar tof dat je er blij mee bent! Zieter ook wel sexy uit:p

Owkeyzz
28 november 2007, 16:44
Móoie Gitaren heb je
:nervous: Was ie maar van mij..

De Beer
28 november 2007, 17:43
De 7 snaar V blijft, omdat ik 'm niet kwijt wil haha. Sentimenteel wrak dat ik ben, hij heeft teveel emotionele waarde :D Zo dat gaat rap, een jaar geleden hing die nog bij mij aan de muur hehehehe

nou blij dat je blij bent hoor!

[whine ass bitch mode]
En blij dat je geen Vee meer tiep geen porum, Vee is geen vorm V wel.....
[/whine ass bitch mode]

Toffe plank die nieuwe V

Die wijnrode Lp met "orpheo" stikker is wel de mooiste imho.
Verder zal ik je LP fettish wel nooit snappen....maar jalours ben ik wel op de collectie an sich.

Orpheo
28 november 2007, 18:21
Zo dat gaat rap, een jaar geleden hing die nog bij mij aan de muur hehehehe

nou blij dat je blij bent hoor!

[whine ass bitch mode]
En blij dat je geen Vee meer tiep geen porum, Vee is geen vorm V wel.....
[/whine ass bitch mode]

Toffe plank die nieuwe V

Die wijnrode Lp met "orpheo" stikker is wel de mooiste imho.
Verder zal ik je LP fettish wel nooit snappen....maar jalours ben ik wel op de collectie an sich.

haha ik gebruik het om en om :)

tja, ik weet 't ook niet, maar al mijn gitaarhelden spelen op een les paul, en ik vind ze 't mooist, ze klinken imo ook 't best.

De Beer
28 november 2007, 18:32
haha ik gebruik het om en om :)hehehe, ik schaam me er zelfs voor dat ik me er (heel autisch) aan erger. heheh


tja, ik weet 't ook niet, maar al mijn gitaarhelden spelen op een les paul, en ik vind ze 't mooist, ze klinken imo ook 't best.En terecht, daarom is mijn 1e, en grootste liefe, ook m'n LP.
Zou er graag 100 hebben maar pas als ik genoeg "andere" heb.

Ik heb nu geen 2 gitaren die het zelfde tuukje doen. (LP, Tele, RG, 7string RG, Acc, Bass) Allemaal functioneel anders en niet snel uitwisselbaar.
behalve die Rg want die staat in B net als de 7 want dat is m'n backup.

Orpheo
29 november 2007, 00:07
hehehe, ik schaam me er zelfs voor dat ik me er (heel autisch) aan erger. heheh

En terecht, daarom is mijn 1e, en grootste liefe, ook m'n LP.
Zou er graag 100 hebben maar pas als ik genoeg "andere" heb.

Ik heb nu geen 2 gitaren die het zelfde tuukje doen. (LP, Tele, RG, 7string RG, Acc, Bass) Allemaal functioneel anders en niet snel uitwisselbaar.
behalve die Rg want die staat in B net als de 7 want dat is m'n backup.

tja, ik heb eraan zitten denken om teles en strats etc etc te nemen, maar ik kan er weinig mee. Ik pak de eerste paar dagen dat ding, om 'm daarna te laten verstoffen. Dan is de keuze eenvoudig en eenduidig; les pauls doen, en de rest links laten liggen. De V was gewoon een uitstapje vanwege de Scorpions (de explorer ook) en die uitstapjes pakken positief uit, VOORAL de V. maar de les paul voelt en klinkt gewoon voor mij precies goed :)

Orpheo
29 november 2007, 00:08
Mooie V, maar zijn die V's niet veel minder waard dan een BFG? Ik zie ze regelmatig nieuw voor rond de 500, en die met die halve maan inlays zelfs nog goedkoper..



is de nieuwe custom met de maple toets niets voor jou?? :)
http://images.miretail.com/products/optionlarge/GibsonCustomShop/518047.010_sn-CS74634.jpg

waar haal je die nieuwe custom vandaan? ik zie m nog niet op de sites staan...

Orgasmocaster
29 november 2007, 00:23
Check this:
http://www.privatereserveguitars.com/Gibson-Custom-Shop-Les-Paul-Custom--Natural--Electric-Guitar-with-Maple-Fretboard-518047-i1324107.guitars?source=NTP7LO

Orpheo
29 november 2007, 00:31
Check this:
http://www.privatereserveguitars.com/Gibson-Custom-Shop-Les-Paul-Custom--Natural--Electric-Guitar-with-Maple-Fretboard-518047-i1324107.guitars?source=NTP7LO

hmm leuk ding :) ik blijf 'm lelijk vinden, maar qua tone is ie niet verkeerd. maar goed... ik krijg al een LP met ebben/ebben (nja, ziricote) hals, dus ik mag niet zeiken :D en ik ben (en blijf) geen fan van nieuwe gibsons. Ik heb al mijn nieuwe les pauls de deur uit gedaan, en alleen oudjes blijven.

Otje
29 november 2007, 08:32
Waanzinnige collectie, Orph. Ik heb zelf 3 electrische, 1 acoustische en 1 bas en ik vind al da'k veel heb.... Heb jarenlang gewoon 1 gitaar gehad: mijn Gem. Maar meerdere verschillende gitaren hebben heeft 1 groot voordeel: er zit er altijd wel eentje tussen die je uitdaagt om te spelen. Als mijn Gem even te vertrouwd aanvoelt pak ik de AlleyKat. Etc. Op dit moment pak ik mijn Epi Standard het meest. Hij klinkt niet als een USA Standard, maar hij speelt totaal waanzinnig en heeft een zeer goed geluid - alleen een ander geluid. Maar ik ben nog niet klaar met tweaken - het laag moet nog beter. Topkam en brugzadels gaan vervangen worden.

Ben trouwens verbaasd over je ervaringen met de BFG. Ik heb er 'n paar zitten bespelen en vond ze erg lekker.

Fender75
29 november 2007, 09:00
aan les pauls?

een cherryburst
een tobaccoburst met ebben toets, 3 pup
een witte custom

en daarna word 't een-twee-veel aan strats, tele's en gretsches.


Ik denk dat je binnen een paar jaar moet verhuizen...:) Maar ik vind hem mooi!!

duckman
29 november 2007, 09:51
Die V is een mooie!! En je collectie is inderdaad erg geil...

pimmedoris
29 november 2007, 10:24
Misschien is deze vraag al vaker gesteld, maar waarom zit er eigenlijk een sticker met je naam erop op die wijnrode?

marter544
29 november 2007, 10:36
Waanzinnige collectie, Orph. Ik heb zelf 3 electrische, 1 acoustische en 1 bas en ik vind al da'k veel heb.... Heb jarenlang gewoon 1 gitaar gehad: mijn Gem. Maar meerdere verschillende gitaren hebben heeft 1 groot voordeel: er zit er altijd wel eentje tussen die je uitdaagt om te spelen. Als mijn Gem even te vertrouwd aanvoelt pak ik de AlleyKat. Etc. Op dit moment pak ik mijn Epi Standard het meest. Hij klinkt niet als een USA Standard, maar hij speelt totaal waanzinnig en heeft een zeer goed geluid - alleen een ander geluid. Maar ik ben nog niet klaar met tweaken - het laag moet nog beter. Topkam en brugzadels gaan vervangen worden.

Ben trouwens verbaasd over je ervaringen met de BFG. Ik heb er 'n paar zitten bespelen en vond ze erg lekker.

Ik weet niet hoor, maar het lijkt me erg sterk dat je laag beter wordt door nieuwe nieuwe brugzadels en een nieuwe topkam, das eerder tegen ontstemmen en knappende snaren.

jw009
29 november 2007, 10:45
Ik weet niet hoor, maar het lijkt me erg sterk dat je laag beter wordt door nieuwe nieuwe brugzadels en een nieuwe topkam, das eerder tegen ontstemmen en knappende snaren.

Ik denk dat je het anders moet lezen. Hij gaat nog meer tweaken om het laag beter te krijgen. Daarnaast wilt hij de zadels en topkam vervangen.

G.G.
29 november 2007, 10:53
tja, ik heb eraan zitten denken om teles en strats etc etc te nemen, maar ik kan er weinig mee. Ik pak de eerste paar dagen dat ding, om 'm daarna te laten verstoffen. Dan is de keuze eenvoudig en eenduidig; les pauls doen, en de rest links laten liggen.

Erg herkenbaar, dat heb ik nou met strats. Niets mis mee...



Waanzinnige collectie, Orph. Ik heb zelf 3 electrische, 1 acoustische en 1 bas en ik vind al da'k veel heb.... Heb jarenlang gewoon 1 gitaar gehad: mijn Gem. Maar meerdere verschillende gitaren hebben heeft 1 groot voordeel: er zit er altijd wel eentje tussen die je uitdaagt om te spelen. Als mijn Gem even te vertrouwd aanvoelt pak ik de AlleyKat. Etc. Op dit moment pak ik mijn Epi Standard het meest. Hij klinkt niet als een USA Standard, maar hij speelt totaal waanzinnig en heeft een zeer goed geluid - alleen een ander geluid. Maar ik ben nog niet klaar met tweaken - het laag moet nog beter. Topkam en brugzadels gaan vervangen worden.

Ben trouwens verbaasd over je ervaringen met de BFG. Ik heb er 'n paar zitten bespelen en vond ze erg lekker.

Ik dek zelf dat de collectie LP's van Orpheo divers genoeg is om alles aan te kunnen en om uitdagingen en "verkenningstochtjes" niet in de weg te staan. Qua model zijn ze misschien allemaal min of meer gelijk, maar qau klank kan je denk ik alle kanten op (behalve bijv. het echte stratgeluid). Uitdagingen genoeg denk ik zo.

T'is ook zonde om geld in een gitaar te steken als je op voorhand al weet dat ie in de hoek komt te staan. Zo wist ik bij de bouw van mijn PRS al dat het niets voor mij was, gewoon omdat het model me niet ligt. Ikz ou Orpheo ook adviseren om gewoon lekker op Gibsons te blijven spelen, net als ik op strats (overweeg wel heel voorzichtig om ook aan de tele te gaan, maar ben bang dat die ook in de hoek eindigt onder een laag stof.

Orpheo
29 november 2007, 10:57
Misschien is deze vraag al vaker gesteld, maar waarom zit er eigenlijk een sticker met je naam erop op die wijnrode?

dat is de sticker die ik over had na een van de meer recente meetings. IK moest 'm ergens kwijt, en ik vond dat een mooie plaats.

@fender75: nee hoor, mijn rek is nog wel groot genoeg ;)

@ GG: ja, ik kan me heel erg vinden in je verhaal. En dat ik niet 't echte stratgeluid krijg... Mijn paarse quilt heeft 3 singlecoils en een 5 weg schakelaar, en die komt schrikbarend dicht in de buurt van een strat :)

G.G.
29 november 2007, 10:59
@ GG: ja, ik kan me heel erg vinden in je verhaal. En dat ik niet 't echte stratgeluid krijg... Mijn paarse quilt heeft 3 singlecoils en een 5 weg schakelaar, en die komt schrikbarend dicht in de buurt van een strat :)

Ohja, die zat er ook nog tussen... nou ja, dan heb je toch zo'n beetje alle klanken, in een voor jouw vertrouwd pakket.

Orpheo
29 november 2007, 10:59
Ben trouwens verbaasd over je ervaringen met de BFG. Ik heb er 'n paar zitten bespelen en vond ze erg lekker.

het is een niet eerlijk vergelijk. Ik heb al jaren een '76 custom (en nu nog die 74-75 custom) en de wijnrode LP met ebben toets, en die zijn echt grandioos. Ik heb ook de purpleburst warmoth, en die is echt gemaakt voor mij, en naar mijn hand. de bfg is leuk hoor, maar vergeleken bij die, is het niks. ik blijf de BFG aanraden voor diverse redenen en doeleinden, maar al mijn gitaren zijn toch net een stapje (of eigenlijk; meerdere stapjes) hoger dan de bfg.

barno
29 november 2007, 14:17
fijne kudde gitaren heb je orph, beetje monotoon naar mijn smaak maar je zware verslaving heeft wel een mooie gitaar als onderwerp.

een echte strat klank proberen te krijgen uit een LP vind ik zinloos. it's a different guitar alltogether en de vorm van de body doet wel degelijk iets met de klank. mijn strats met P90's klinken ook niet als een ouwe LP. swamp ash does not equal mahogany enz...

Orpheo
29 november 2007, 14:55
fijne kudde gitaren heb je orph, beetje monotoon naar mijn smaak maar je zware verslaving heeft wel een mooie gitaar als onderwerp.

een echte strat klank proberen te krijgen uit een LP vind ik zinloos. it's a different guitar alltogether en de vorm van de body doet wel degelijk iets met de klank. mijn strats met P90's klinken ook niet als een ouwe LP. swamp ash does not equal mahogany enz...

ik probeer 't ook niet. Het klinkt alleen maar als dusdanig. ik wil ook niet een echte strat-sound, hooguit iets dat in de buurt kom t:)



ach, ik ben een tevreden mens/gitarist.

Godfather
29 november 2007, 15:00
het is een niet eerlijk vergelijk. Ik heb al jaren een '76 custom (en nu nog die 74-75 custom) en de wijnrode LP met ebben toets, en die zijn echt grandioos. Ik heb ook de purpleburst warmoth, en die is echt gemaakt voor mij, en naar mijn hand. de bfg is leuk hoor, maar vergeleken bij die, is het niks. ik blijf de BFG aanraden voor diverse redenen en doeleinden, maar al mijn gitaren zijn toch net een stapje (of eigenlijk; meerdere stapjes) hoger dan de bfg.

Sorry hoor, maar dat vind ik een beetje kul. Je speelt het liefst alleen op ebben toetsen en op oude Gibsons (les paul customs). Dat is jouw smaak, maar om dan net te doen alsof de BFG dan meteen minder is vind ik een beetje onzin hoor. Ik wi je niet persoonlijk aanvallen ofzo, maar dit zijn gewoon smaakkwesties. De een zweert bij oude les pauls, de ander bij de nieuwe les pauls. De een wilt liever rosewood, de ander liever ebben...ik vind dat je uit principe een BFG al niet kan vergelijken met een oude les paul custom, het zijn 2 totaal verschillende gitaren.

barno
29 november 2007, 15:06
ik probeer 't ook niet. Het klinkt alleen maar als dusdanig. ik wil ook niet een echte strat-sound, hooguit iets dat in de buurt kom t:)



ach, ik ben een tevreden mens/gitarist.

now we're talking :)

Fender75
29 november 2007, 16:09
Zou ik ook wel zijn denk ik...:)